![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Laita vaijeri alakautta, niin pyörimis suunta ongelmat poistuu.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#27
|
|||
|
|||
![]()
ref 100.......
|
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiitti Krats. Oliks se ennen 75? Ja vanhemmissa 100, tai jotai sinnepäin..? |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Jos ne rullakidat ovat tehtaan jäljiltä, niin eiköhän ne kestä. Tietysti jos turhan paljon rullaan nojaa, niin sitten vaan muuttamaan rakennetta.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Muuttu jokseenkin tasan vuosi sitten sataseen vuosimallista riippumatta, ennen 1.1.1980 olevista saa tosin edelleenkin kahdentaa vielä lähivalotkin.
|
#31
|
||||
|
||||
![]()
Purat sen alku peräisen rullakidan joka muutenkin on liian suuri eli leveä. Pääsee vaijeri turhan helposti rummun kaulalle. Samalla pudotat alarullaa alas päin ja samoiten ylä rullaa. Sitten vaan vaijeri alakautta kelalle. Tarkista myös matoruuvin kannen pultit etteivät ole löysällä
|
#32
|
||||
|
||||
![]()
Kaikkein paras olisi kyllä vaihtaa vinssi tai pto oikeinpäin pyörivään. Koville joutuu vaijeri alakautta tullessa.
Hj:ssa on mulla vielä väärinpäin pyörivä vinssi ja joutuu alakautta tuomaan vaijerin. Kitaa meinattiin laskea vinssin sisäänpäin oton yhteydessä, mutta olis ollu todella alhaalla ja sisäänpäin oton hyöty olis ollut mitätön. |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on vaijeri käännetty, näyttää tältä:
![]() ![]() ![]() Aika hurja, mut katotaa nyt... Jos talven yli ajelis noin. Ku renkaat tulis, ni viittis lähtee testailee. ![]() Ja sit pukkaa jo seuraavaa askaretta; pitäis Eberi veivata kiinni ennen ku talvi tulee. Oon jollai nähny jotai polttoainevälisäiliöitä, onko se välttämätön? Meinaa olla liian monta rautaa tulessa, ku vielä pitäis lisäpitkille tehe teline, safariteline, ja puskurin pätkät vääntää... Noh, eipä oo vapaa-ajan ongelmia! |
#34
|
||||
|
||||
![]()
No nii, nyt on Eberi ja lisätuikut asennettu...
Eeberin polttoaineputken laiton yhteydessä takalattiamaton alta paljastu pientä alkavaa korroosiota. MIKÄ on paras tapa pysäyttää se?? Hioa, ja päälle ruosreenesto, vai jotai ihan muuta? |
#35
|
|||
|
|||
![]()
Putsaus hyvin. Päälle happopohjaa ja sitten vielä epoksi pintaan.
|
#36
|
||||
|
||||
![]()
Happopohjaa?
|
#37
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Täytyy kattoo miltä näyttää, ku kelaa vaijerin alusta alkaen taakkaa vetäen, et vaijeri menee ihan tiukalle rullalle... Mut nyt se tosiaa hipoo tota rautaa. Ja jos toi uudellee kelaaminen ei auta, ni sit pitää näyttää happisahaa/vastaavaa.
|
#39
|
||||
|
||||
![]()
Tänää tuli KAUAN odotetut pallerot! Ja hetihän niitä piti alle alkaa sovittelee...
Ensinnäki mulle uus juttu renkaiden tasapainostus kuulilla: ![]() ![]() Halkasialtaa 3mm rosterikuulia 250g/pyörä. Ja sit ite rengassirkus: ![]() Lähtökohta ![]() Suomalainen mies ei ole laiska, eikä tyhmä... ![]() ...se vaa säästää voimiaan tuonnemaksi. ![]() ![]() Valmis! Vaihto kävi melkei ku vormuloissa. Ihan hyvin silmää miellyttää -no näyttäähän nuo vähä pieniltä! Mennää nyt aluks noilla... ![]() ![]() Vertailua ![]() ![]() ![]() ![]() Ihan tyytyväinen... Pienen testiajon jälkee tuntuis noi kuulat toimivan. Pieni vatkaus ratissa tuntuu, mut se sallitaa. Harmi ku ei pystyny koittaa niitä ennen ja jälkee...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#40
|
||||
|
||||
![]()
ei olis välttämättä kannattanu laittaa kuulia heti. ne on helpompi lisätä, kun ottaa pois.
ittelle tuli uusiin nokian vativoihin ja uusiin vanteisiin kuulapyssyn kuulat vahingossa, kun en ollut vieressä vahtimassa renkaan vaihtoa, ja lykkäsivät vanhoista renkaista ne sinne. ja vatkas ihan vitusti. sitten imuroitiiin ne pois ja lyijyä noin satku joka pyörään ja hyvä tuli. tosin en kokeillut ilman painoja, olis voinu olla vie parempi... |
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#42
|
||||
|
||||
![]()
Ihan fiksut renkaat tohon. Soveltuu metsä- sekä maantieajoon. Tosin kyl näyttäs että 35" mahtuis pyörimään hyvin ilman korotuksiakin.
|
#43
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Saa yleensä kohtuupunteilla ihan nollille, eikä tartte ihmetellä vatkaako vai ei. |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eilen Sleyerin kans katteltii, ni pitäis 35" mahtua pyörii. Vois hommata sellaset mettä pyöriks, niillä sit vois ajella jos ei heti jaksais vaihtaa noita pienempiä alle. Ja ajelis noilla 33" kun enempi maantietä/kärry peräs... Siks ihan piruuttani en laittanu oikeita panoja vanteisii, ku noi kuulat sai melkei ilmasiks. Lähinnä ihan testimielessä. Ja tuskin ainakaa ois voinu paremmatkaa olla ilman mitää painotuksia.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Sehän rupee näyttämään jo vähän "maasturiltakin"
![]() |
#46
|
|||
|
|||
![]() -matti-
joo,33-35 kumit saa tasapainoitettua asiansa osaavalla rengasliikkeellä,jopa tosi kuluneet.ei tarvi kärsiä pienestäkään vapinasta.
|
#47
|
||||
|
||||
![]()
no sitä kylkeen lyötävää painoo juuri tarkotinkin... sellaset siis tuli.
|
#48
|
||||
|
||||
![]()
Hauholla eilen käyty vähä kolistelemassa... Siitä sit tuliki mielee, et pitäis varmaa alkaa jonkun näköstä kevyttä panssarointia väsää perille ja laatikoille. Perille nyt ainaki latasta taivuttaa suojat, ja hitsaa kii. Laatikoille jonkunnäköne pultattava panssari. Onko näistä mitää vinkkejä antaa, et minkälaista kannattaa alkaa väsää, ja mitä pitäis ottaa huomioo?
Nii, ja tietysti helmat vahvistaa. Kannattaako vanha helma leikata kokonaa pois, ja rhs tilalle, VAI kantata 3-4mm levystä vaa vahvempi helma päälle? Ja teki sen kummin vaa, nii sit siihe helmaa putki, josta voi tunkata ja käyttää astinlautana...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#49
|
||||
|
||||
![]()
olis tossa ne kyrvän muotoiset 5mm pellit palaset sulle
![]() |
#50
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia! Täytyy tulla hakee poies. Tosin en tee niillä juuri mitää, ennen ku ne toiset on valmiit...
![]() Ja kyl mä tulin itekseni siihe tuloksee, et noi helmat kestää hyvi, jos siihe hitsaa tavallaa toisen helman päälle... Vink-vink, Sleyer. ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj-61 Pientä modausta..(Onko tietoa nykyhetkestä?) | isuzubj | Maasturiprojektit | 67 | 25.08.2015 15:42 |
Pientä näpräystä L-200:ssa | limppa | Maasturiprojektit | 4 | 21.10.2009 15:54 |
Pientä hj projektia | puuhapate | Maasturiprojektit | 36 | 02.08.2008 10:25 |
Pientä askartelua | Ex_inkkari | Chit-Chat | 5 | 27.01.2007 15:22 |
Pientä remppaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2005 19:54 |