Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2010, 18:13
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Millä osilla tollaisesta Toyotan 8" perästä rakennetaan vahvin mahdollinen versio? Lukolle vaatimuksena paineilmalla kytkettävyys ja välitys oltava 4,88 mutta oikeastaan muita kriteereitä ei ole.

-mtkä vetarit?
-mitkä murrokset?
-mkä lukko?
-kenen valmistama välitys?
-mitkä laakerit?
-miten akseliputkea tarvii vahvistaa?


Luonnollisesti kiinnostaa myös se mistä kautta kyseiset osat saa halvimmalla hankittua?
Jos jeeppiin meinaat toyotalaisia, ni laita suoraan hoojiin 9.5 akselit, ja taakse full floater.
tuo 8" ei oo se kestävin ratkaisu isossa autossa.

Niihin vaan tilaa sitte ameriikasta
-4.88 välitykset,
-laakerisarjat
-longfieldin cromo murrokset.+ mahdollisesti vetarit.
-ARB lukot

hintoja löytyy netistä mutta äkkiseltää ku laskee ni 3000€ ei oo kaukana.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2010, 18:40
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
Jos jeeppiin meinaat toyotalaisia, ni laita suoraan hoojiin 9.5 akselit, ja taakse full floater.
tuo 8" ei oo se kestävin ratkaisu isossa autossa.

Niihin vaan tilaa sitte ameriikasta
-4.88 välitykset,
-laakerisarjat
-longfieldin cromo murrokset.+ mahdollisesti vetarit.
-ARB lukot

hintoja löytyy netistä mutta äkkiseltää ku laskee ni 3000€ ei oo kaukana.
Ei ku eteen vaan Tojotalainen. HJ akselit menee vähän leveäksi pulttijaon muuttavien spacereiden kanssa. Vai mahtuisko Tojon napoihin koneistamaan 5X4,5" jaon suoraan? Samanlaisen listan teit kuin olin itekin ajatellu noista osista. Dana 30 etuakselin kanssa leikkimiseen alkaa kohta olla mennyt saman verran rahaa Löytyykö Maken tallilta sopiva akseliaihio?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2010, 19:00
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ei ku eteen vaan Tojotalainen. HJ akselit menee vähän leveäksi pulttijaon muuttavien spacereiden kanssa. Vai mahtuisko Tojon napoihin koneistamaan 5X4,5" jaon suoraan? Samanlaisen listan teit kuin olin itekin ajatellu noista osista. Dana 30 etuakselin kanssa leikkimiseen alkaa kohta olla mennyt saman verran rahaa Löytyykö Maken tallilta sopiva akseliaihio?
ahaa. no siitten.. periaatteessa paras aihio vois sitten olla jos löytäsit uuskoppasen läjän etuakselin jostaki, ois isommilla murroksilla ja 4.88 välitys valmiina. joutilaita aihioita ei miulla tähän hätään ole

mites, minkäkokoinen keskireikä niissä jeepin vanteissa on, mahtuuko ne toyotan napaan menemään? jos keskireijältään mahtuu nii miksikäs ei vois sitten porata suoraan uutta jakoa napaan.

jos taas tekee esim vanhemman äljiin tai hiluxin akselista niin cromot murroksiksi, ja hiluxin akseliin löytyy vissiin vetaritkin cromoina.
kaikissa äljiissä on se 4.88 välitys, sekä vanhassa LN 46 hilussa on myös, mutta hiluxin akseli ei ole hi-pinion..
molempaan löytyy välitystä "tarvike kamana". ja ARB lukon malli on RD132 tai vanhempi malli RD23
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.10.2010, 22:19
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Eikös BJ akseli ole samaa luokkaa leveydessä kun hilux tai LJ?
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2010, 05:42
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Eikös BJ akseli ole samaa luokkaa leveydessä kun hilux tai LJ?
Niin tosiaan, käyhän sinne Ville BJ40:sen etuakselikin jos pelkkää etuakselia oot vaihtamassa, chromo vetaritkin saattas löytyä longfieldiltä valmiina.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2010, 07:05
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
ahaa. no siitten.. periaatteessa paras aihio vois sitten olla jos löytäsit uuskoppasen läjän etuakselin jostaki, ois isommilla murroksilla ja 4.88 välitys valmiina. joutilaita aihioita ei miulla tähän hätään ole

mites, minkäkokoinen keskireikä niissä jeepin vanteissa on, mahtuuko ne toyotan napaan menemään? jos keskireijältään mahtuu nii miksikäs ei vois sitten porata suoraan uutta jakoa napaan.
Ei se toyotan napa taida mahtua Jeepi 4,5" halkaisijan jaon keskeltä. Eli taakse pulttijaon vaihto toyotan jakoon ja uudet vanteet/vanteisiin keskiön vaihto mun mielestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2010, 07:52
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Pulttijaon muutos 6X5,5" on toinen vaihtoehto, mutta Jeepissä kuuluu kyllä olla vanteet kiinni viidellä pultilla Jos joudun tekemään taka-akselin Dana neljänelosesta, niin sitten laitan kuuspulttiset vanteet. Miten iso se Toyotan napa sitten oikein on, kun noissa vanteissa on keskireikä kyllä aika iso?

Esim tuolta löytyy noita valmiita adaptereita: http://www.mywheeladapters.com/servl...ers/Categories

Uuskoppanen LJ alkaa vuosimallista?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.10.2010, 07:56
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

LJ,BJ ja Hilux akselit tuntuvat aika kapeilta XJ:n alle..... HJ:n leveys saattaisi olla suht lähellä Danalaista, Mielummin pikkasen leveämpi akseli alle kuin spacereilla levitystä että mahtuu pyörät kääntymään.
Mulla toi HDJ:n akseli on just passelin levyinen Comanchen alle, Pystyy käyttämään vähän sisäänpäinkin levittäviä vanteita.

Helpompi varmaan sinne taka-akseliin on tehdä uus jako kuin etunapaan? Eli kuuspulttivanteet vaan hakuun..... tai edes keskiöt vanhoihin vanteisiin....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.10.2010, 08:19
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

- HJ akseli 4cm kapeempi kuin Ford 8.8.
- LJ akseli 10cm kapeempi kuin Ford 8,8.
- Jaon muuttavat Spacerit 5cm per puoli.

Mites leveä FSJ Jeepin D44 taka-akseli on? Vanteiden vaihto ei ole mikään ongelma, mutta haluan että edessä ja takana on samanlaiset vanteet.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.10.2010, 09:21
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mua kiinnostasi vähä sama homma, mut toisinpäin, eli jos tuohon RJ:hin tulee tuupattua diisselitekniikka, niin pitäs saaha murikka keskelle ja takaperään kestävämpi välitys. Eli minkäs levynen tosiaankin on esim. wagoneerin taka-akseli suhteessa RJ:n taka-akseliin, ja saapiko niihin jostain 4.88 välityksiä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n perävälitys? HJ65_85 Tekniikka & Jutustelu 8 01.06.2011 12:00
O: 4.88 perävälitys hiluman O/M/V Muut 5 01.12.2005 07:55
M:TOJO 4.11 PERÄVÄLITYS O/M/V Muut 2 06.10.2005 09:38
Sj:n perävälitys? Suizaman Tekniikka & Jutustelu 3 27.07.2005 10:42
Sj:n perävälitys? Suizaman Tekniikka & Jutustelu 0 27.07.2005 08:18


Sivu luotu: 08:06 (GMT +2).