![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
tuo 8" ei oo se kestävin ratkaisu isossa autossa. Niihin vaan tilaa sitte ameriikasta -4.88 välitykset, -laakerisarjat -longfieldin cromo murrokset.+ mahdollisesti vetarit. -ARB lukot hintoja löytyy netistä mutta äkkiseltää ku laskee ni 3000€ ei oo kaukana.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mites, minkäkokoinen keskireikä niissä jeepin vanteissa on, mahtuuko ne toyotan napaan menemään? jos keskireijältään mahtuu nii miksikäs ei vois sitten porata suoraan uutta jakoa napaan. jos taas tekee esim vanhemman äljiin tai hiluxin akselista niin cromot murroksiksi, ja hiluxin akseliin löytyy vissiin vetaritkin cromoina. kaikissa äljiissä on se 4.88 välitys, sekä vanhassa LN 46 hilussa on myös, mutta hiluxin akseli ei ole hi-pinion.. molempaan löytyy välitystä "tarvike kamana". ja ARB lukon malli on RD132 tai vanhempi malli RD23 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikös BJ akseli ole samaa luokkaa leveydessä kun hilux tai LJ?
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin tosiaan, käyhän sinne Ville BJ40:sen etuakselikin jos pelkkää etuakselia oot vaihtamassa, chromo vetaritkin saattas löytyä longfieldiltä valmiina.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pulttijaon muutos 6X5,5" on toinen vaihtoehto, mutta Jeepissä kuuluu kyllä olla vanteet kiinni viidellä pultilla
![]() Esim tuolta löytyy noita valmiita adaptereita: http://www.mywheeladapters.com/servl...ers/Categories Uuskoppanen LJ alkaa vuosimallista? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
LJ,BJ ja Hilux akselit tuntuvat aika kapeilta XJ:n alle..... HJ:n leveys saattaisi olla suht lähellä Danalaista, Mielummin pikkasen leveämpi akseli alle kuin spacereilla levitystä että mahtuu pyörät kääntymään.
Mulla toi HDJ:n akseli on just passelin levyinen Comanchen alle, Pystyy käyttämään vähän sisäänpäinkin levittäviä vanteita. Helpompi varmaan sinne taka-akseliin on tehdä uus jako kuin etunapaan? Eli kuuspulttivanteet vaan hakuun..... tai edes keskiöt vanhoihin vanteisiin.... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
- HJ akseli 4cm kapeempi kuin Ford 8.8.
- LJ akseli 10cm kapeempi kuin Ford 8,8. - Jaon muuttavat Spacerit 5cm per puoli. Mites leveä FSJ Jeepin D44 taka-akseli on? Vanteiden vaihto ei ole mikään ongelma, mutta haluan että edessä ja takana on samanlaiset vanteet. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mua kiinnostasi vähä sama homma, mut toisinpäin, eli jos tuohon RJ:hin tulee tuupattua diisselitekniikka, niin pitäs saaha murikka keskelle ja takaperään kestävämpi välitys. Eli minkäs levynen tosiaankin on esim. wagoneerin taka-akseli suhteessa RJ:n taka-akseliin, ja saapiko niihin jostain 4.88 välityksiä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n perävälitys? | HJ65_85 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 01.06.2011 12:00 |
O: 4.88 perävälitys | hiluman | O/M/V Muut | 5 | 01.12.2005 07:55 |
M:TOJO 4.11 PERÄVÄLITYS | O/M/V Muut | 2 | 06.10.2005 09:38 | |
Sj:n perävälitys? | Suizaman | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.07.2005 10:42 |
Sj:n perävälitys? | Suizaman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.07.2005 08:18 |