![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Iskarit on kans kohtuuhintasia.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Tuo taitaa olla halvin paketti Paddockilta (49£):
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_...c_to_1985.html . |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vinkeistä, mutta toistaiseks puslahomma on jo hanskassa. Kiitos Holstin
![]() Oikeen kirotuttaa valmiiks, ku tuleva viikonloppu menee ainakin suurimmalta osalta Ratsunia fiksatessa.....just, ku olis intoo purkaa akselit ja tarkistaa, että mitä ne on syäny. Sit osien pesu ja uudet rasvat ja nippuun. Samalla pitäis pohjaroput hitsailla uudet ja peräkopat kans, ku on menny vuosien saatossa melkoisen surkeeseen kuntoon noi nykyset ![]() ![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Perjantai ehtoolla ehti tätäkin hieman rääpiä. Ja lisää huoltahan sitä tuli taas tongittua. Eli takaperän pinjonista hampaa rikki
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Välitys olis niinku 8/41 hammasta (5,125:1), joten jonkinverran tiuhempi kyllä, ku mitä Rangen originaali. Hieman on vuosien saatossa kosteus tartuttanut ruostetta pintaosiin. Ens viikolla osia pesuun ja tutkimaan, että olisko yhdessä varaperässä ehjä välitys, minkä vois tuohon vaihtaa. On siinä joku aikanaan nähny vaivaa, kun on sovitellu uuden pulttijaon rangen akseliin, jotta saanu sherpan murikan siihen sopimaan. Vetarit näytti olevan tuollaisen harva booriset, mutta ilmeisesti melkoisen hyvää kamaa, ku muistaakseni sos ajeli aikoinaan 38 swampereilla tällä autolla? Vielä olis vähä hemmetisti hommaa, ennenku tällä pääsee esim. Punkalle ajeleen.....olis vaan aikaa, mutta ku ei oooooo ![]() |
#31
|
||||
|
||||
![]()
En olisi ikänä uskonut, että Leyland Sherpassa on mitään kelvollista mihinkään. Mutta, onhan siinä sentään tiuha perä.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#32
|
||||
|
||||
![]() co.ukLainaus:
![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]()
karpiolan vetarit eessä ja takana ja renkaat oli 38,5 ja muistaakseni 14,5 leveet
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
legenda kertoo että vois olla jonku loppilaisen kyläsepän vanhat.. ![]() noissa 10" on nykyisin myös 6-pultti jako lisänä.. |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Veikkaan, että olis Jormalaisen tekemät, eli Tervakoskella tehdyt, mutta Kajaanin suunnalta ku kattoo, niin Loppi ja Tervakoskihan on melkeen sama asia. Koskahan sitä taas tätäkin rojektia jatkais tai ehtiis sopivasti. Taka-akseli pitäis purkaa loppuun ja sit etummainen kans. Osien tarkastus, kuten jarrulevyt sorviin, jarrusatuloiden herkistys, laakerit ja perien välykset ym ja sit niputus ja sit pääsis laittaan nää rungon alle. Tosin pitäis kai poimia moottori ja laatikko kohtapuoliin sieltä yhestä rooverista, ennenku joutuu hangessa kahlaamaan. Viimeksi muokannut Jare : 14.10.2010 16:03 |
#36
|
||||
|
||||
![]()
kovasti odottelin, että saapuis lauantai ja pääsis pajalle ehkä tätäkin rojektia taas puuhaamaan. Noh kaikenmaailman lapsen kenkien "pakko-olla-mukana-ostoreissun" jälkeen pääsinki. Noh koska keli oli hyvä, niin piti kuitenkin ensin jatkaa pihan siivoilemista, mitä koittanu tehdä keväästä alkaen aina kun kerkiää.
Tuossa siivoiltavaa. Tuokin vanha junanvaunu pitäis purkaa, ku alkaa lahoamaan omia aikojaan: Ja sain sentään jotain näkyvää aikaan. Mut sit alko tuleen pimeetä, mut mielessä oli, että jos edes jotain tekis rojektille. Ja niin piti lähtee pimeeseen irroittaan pari rengasta. No juu jarrut tosiaan kaipaa ehkä hieman kunnostamista ![]() ![]() ![]() ![]() No joo alle siis näillä näkymin tulee iän ikuisen vanhat Good Year studded grip vai-mitkä-ne-nyt-oli renkaat ja kokoa 280/85-16. Eli "lappalaiset". Ja hetihän ne näytti niin korpuilta, että piti miettiä, että miten niitä leikkelis. Ehkä niinku tuolla viisiin???? Eli vihreellä liidutetut pois....ehkä. Juu ja sit piti pihalta hakee vanha Willyksen konepelti ja maski ja mallailla, että jos siitä tulis vaikka jotenki tuon näköinen: Nooo jatketaan haaveilua tai töitä taas kun kerkiää......... ![]() |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Aikas metkasti kääntyy renkaat noin niinku pohjaanlyöntiasennossa. On laitettu mielestäni aika paljon takakallistumaa. Saa sit nähdä millainen on ajaa, kun nyt se päivä sit joskus koittanee.
Tänään satoi melkeen koko päivän, joten eipä tullu pihaa siivoiltua, vaan purin sit akseleita, jotta sais osat pesuun ja pääsee tarkisteleen, että mitä on rikki. Taka-akseliltakin löytyi levikepalat navan ja akselin välistä. Liekö ideana ollut ensin leventää etuakselia, jotta mahtuu renkaat kääntymään ja sit takapää on levitetty, jotta olis samalla leveydellä, ku etupää.......ehkä? Siinäpä osa tän päivän puuhasteluista valmiina laatikossa ja matkalla työpaikan pesukoneeseen. Ja olihan siellä etuperässä lukko murikka. Jonkin sortin kitkamurikalta vaikuttaa. Joutuu varmaan tuonkin purkaan ja tarkistaan sisäkalut ja että saisko sitä hiukan tiukattua ![]() Seuraavaks varmaan kärrään rungon ja akseliputket pihalle ja haen takapihalta moottorin ja laatikoiden luovuttajan, että sais nekin purettua valmiiks tallin nurkkaan. Niin ja pitää sitä mjoottoriakin hieman tutkia, ku ei viimeks nostanu öljynpaineita, ku sain sen käymän hörähtään. Eli ennen ku purkaa kokonaa pois autosta pitää tutkailla missä on kadonneet öljynpaineet. Hyvällä tuurilla vaan pumppu ei osaa alkaa nostaan ja tarvii "siemen" öljyn, mutta huonommalla tuurillahan sieltä löytyy jotain ongelmaa ![]() ![]() Sit pitäis akselikuoriin vaihtaa ehjät banjokopat ja vahvistaa ne, ku edelliset on aika vahvasti hanganneet kiinni lautaspyöriin. Etummaisesta välityksestä jo hieman hampaatkin saaneet kipeetä, mutta eiköhän se vielä kevyellä hionnalla siellä taas rallata ![]() ![]() ![]() Vinssikin olis varmaan hyvä sovitella tuohon keulalle jo heti rakentelu vaiheessa ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Jare : 24.10.2010 20:56 |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan tuohon taka-akseliin laitettu jarruvehkeet jostain muualta vai rumpujen tilalle?
Näyttäis tolla välilaipalla sovitetun levyä satulan kanssa samalle viivalle, mutta näyttäis olevan levy hiukan ulkona, mahtuukohan uusi jarrupala ulkoreunaan ollenkaan? |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs hiivi tähän on muuten tulossa? Kyllä ainakin toi Willyksen maski kovasti V-moottoria taakseen huutaa!
|
#40
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tänään tuli rojektiin taas takapakkia, kun selvis, että ainakin toinen etuvetari on murroksen päästä kiertyny noin spoorin verran ![]() ![]() |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyt vaan annettais karata
![]()
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai nyt sentään tän rojektin kanssa. Pitää antaa "sen yhden" rojektin vielä muhia, meinaan siinä on jo valmiiks mopedi karkaillu moneen suuntaan, ennenku se on vielä ees alkanu
![]() Vetari onki hieman enemmän kiertyny, ku hakkasin siitä yhden holkin pois päältä, että näki paremmin ![]() ![]() Tänään ei pitäny ku viedä pestyt osat pajalle ja sillä selvä. Mutta sit tuli töissä juttua yhen sepän kanssa, että sillä on ollu työpaikan töiden puolesta hiljaista, niin vihjasin, että tuonkin sille yhden Willyksen konepellin mätä korjattavaks ja oikaistavaks ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hieman on molemmissa reunoissa tuollaista "haperkuoriaisen" purema jälkee ![]() ![]() Pitää työpaikalla kysellä kaverilta hiekkapuhallinta taas lainaks, että sais nopeemmin ruosteet pois pellistä.....vai pitäsköhän vaan suosiolla viedä Metallirakenne Lehmuskannan hiekkapuhallukseen, niin säätyis taas omaa aikaa muuhun puuhaamiseen....mitähän tuon puhallus mahtais maksaa ![]() Viimeksi muokannut Jare : 25.10.2010 21:30 |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Jaahas ja taas jotain puuhattu. Simeliuksen tallilla käydessä sai kuulla, että eikös tästä projektista kannattais oikeesti käyttää vain noi Willyksen pellit ja tekis loput kunnon osista
![]() ![]() ![]() ![]() No niinpä se runko lähtikin sit pihalle: Mutta vaan tehdäkseen tilaa tälle "herrasmies maasturille" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() On se varmaan joskus ollu hieno peli, ku kaiverruksia laseissakin.......nyttemmin tosin hieman päässy rupsahtaan. Korroosiokin iskenyt aavistuksen verran rungon takaosaankin jo ![]() Ja näinkin tuoreen näköinen bensapumppu on menny mykäks ![]() ![]() ![]() Mutta siinä se on, Willy' Roverin "sydän" ja voima ![]() |
#44
|
||||
|
||||
![]()
YES!!!!!
Tänään sain taas öljynpaineet koneeseen porakoneen avulla. Eli uudet öljyt + suodatin + öljypumpun avaus ja porakoneella esipaineistus. Sit eiku väliaikaiset bensapumppu viritykset ja kone lähti käymään, mut huomasinkin sit, että kaasarien välitanko puuttuu. Noo pitää semmoinen rakennella. Toisaalta tekis mieli laittaa tuohon joku jäähdytin jotta vois käytellä pidempään ja todeta kaiken olevan kunnossa...........mutta toisaalta siihen menee aikaa "hukkaan" kun voihan sen koe käyttää sit taas toisessakin rungossa. Todiste, että se käy.....edes jotenkin: |
#45
|
||||
|
||||
![]()
Voi tsiisus mikä raato on taas ulkoota haettu sisälle. Alkaa näkyä autokatoksen puutteesta kieliviä merkkejä yleisilmeessä.
![]() ![]() |
#46
|
||||
|
||||
![]()
Juu nua Rankut on hyviä, ku ne ei mätäne ! Nehän onkin köykämiinistä !
Papallakin oli Jaawa... ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#47
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Perjantai ehtoo menikin Riihimäen offi/Jeeppi "tallilla pyörähtäessä saunassa" ja lauantaina olikin sit veto pois
![]() ![]() ![]() Mut tänään sit puolen päivän aikaan alkoi taas projektit kiinnostaan ja alkoihan se kone+laatikko paketti sit lopulta sieltä irtoamaan. Pirun hidasta, ku yksin tekee. Onneks on lämmin talli+monttu+nosturi apuna. Ja lopulta oli rangen raato pihalla ja ....... .......ja kone jäi killumaan nosturin talloihin. Nyt pitäs seuraavaks kärrää toi pihalle ja pestä se jossain vaiheessa. Niin ja akseleita pitäs niputtaa, jotta pääsis sit kasaan ja sovitteleen kaikkia toisiinsa. Niin ja työkaveri kävi kans sen verran jeesaamassa, että haki Willyksen konepelin pikku pakullaan meile töihin, jospa sais jonkun sepän "entisöimään" siitä ruosteet pois. |
#49
|
|||
|
|||
![]() jare
on sinulla hieno massikka rojektien siirtoa varten.
|
#50
|
||||
|
||||
![]()
Juu kyllähän isä-ukolla talvi meni Fergua fiksatessa, mutta hienohan siitä kyllä tuli......oikeastaan liian hieno, ku nyt pitäis sille keksiä joku katos jo talveks, ku ei raaski enään taivasalla säilytellä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
UUSI?? ROVER / LAND ROVER foorumi Suomessa | Mikki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.05.2010 13:07 |
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat | Karvinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 02.08.2009 20:24 |
M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |
Nuorisolle hubaa (Wild Willy RC ) | Ex_inkkari | O/M/V Muut | 0 | 09.07.2004 16:26 |