Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2010, 22:38
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

mie oonki vähä ootellu millo jego on taas ajossa! jatilaan pitäs kyl tulla ajelee mut matkaa on sen verra et pitäs melkee yöpyy siellä ettei tartteis yötämyöte kotia ajella

nii ja ton katiska evo2:senhan piti olla valmis ku täytän kolkytvee.. juu ei. vaan ens kesänä ku kerholla on ne jättiläis synttäri bileet... juu ei mitää kiirettä..

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2010, 10:16
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Jatilaan!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
mie oonki vähä ootellu millo jego on taas ajossa! jatilaan pitäs kyl tulla ajelee mut matkaa on sen verra et pitäs melkee yöpyy siellä ettei tartteis yötämyöte kotia ajella

nii ja ton katiska evo2:senhan piti olla valmis ku täytän kolkytvee.. juu ei. vaan ens kesänä ku kerholla on ne jättiläis synttäri bileet... juu ei mitää kiirettä..
Hyvä kun tuli puheeksi, voi sieltä Jatilasta sitten kun joskus tuutte niin vuokrata peti paikkan 10,- /yö/peti.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2010, 15:26
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

uus koppa


vähän jäi kesken mut hyvällä mallillahan se jo on tyylilleni uskollisena tääkin homma meni vähä vituiks ku tei kopasta 7mm liian lyhyen.. speisserillä korjaantuu kyl.

ekaks tein jigin mihi pulttasin vaihteiston pään laipan kiinni. poltin pillillä uuven koneen pään kehän ja mankeloin vähä soiroa malliks.

kopan kiinnitys on nyt vähintäänki mielenkiintonen... sisäpuolelta. ei mahu mitää toho pultti kehän ja v-pyörän väliin. no käyhän se noinkin.

käy ku iskä äiskän selkään.

pilletti osa.



kauhiastihan tos on viel hommaa. kytkin käpälän asentamine on ainaki 1 vaikeimmista hommista.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2010, 15:45
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
Tyylilleni uskollisena tääkin homma meni vähä vituiks ku tei kopasta 7mm liian lyhyen..
Näitä tehdessä on hyvä muistaa "nyrkkisääntö". "Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi aina jatkaa."
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.11.2010, 23:36
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

perjantaina saan vihdoin uuven kytkin levyn, asetelman, painelaakerin ja silmä laakerin ni pääsee ripeltää konetta paikalleen.

kohtahan tuohon ois aika käyä tekee ohjausta... simpukka vehkeet meinasin unohtaa alkuusa eli hytraulinen ois meininki väsätä.

koneeseen kiinni orgis pumppu josta letkut orbille/ läpi vemputtavalla silinterille.

aika vähä on tullu toho hydrauliikkaan perehdyttyä (paitsi alan leffat) eli ei yhtään... mut koitin piirustaa tooosi hienon kaavion mite luulisin et noi tulee nii suodatin tost puuttuu.. mihis välii se tulee?
ja samas kuvassa toi buusteri jarrun kytkentä. eli meinasin ottaa käyttö voiman vanhalta ohj tehostajalta ku ei vissii voi buustin läpi survoo nii kovia paineita mitä valmetin pumppu tuottaa..

sitte ku ootte lopettanu nauramise ni oikokaa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.11.2010, 07:50
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Näkee kyllä mihin hydrauliikkaan on piirtäjä perehtynyt.. eiku hyvä toi on! :-) Lisäät paluulinjaan suodattimen ja jäähdyttimen ni eiköhän se olis siinä. Tosin noin iso öljysäiliö voi riittää itsessäänkin pitämään lämmöt kurissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.11.2010, 08:40
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.392
Perusasetus

Tuskin tarvitsee mitään jäähdytintä. Valmetin traktoreissakin on ollut vain vähän reilut 20 litraa hytikkaöljyä ja sillä on ruokittu orbin lisäksi kaikki työhydrauliikka. Öljysäiliönä niissä toimi kuumenevan vaihteiston päällä oleva nostolaitekansi, eli ei siinäkään mitenkään kovin hyvää jäähdytystä ollut. Joku 60 astetta taitaa olla maksimi, että tiivisteet pysyy kunnossa.

Kuvan jakotukki (siis se hyde-osa ) herättää kysymyksen: onko tarkoitus jakaa öljyvirtaa joskus muuallekin? Jos, nin se vaikuttaa sitten ohjauksen toimintaan. Silloin kun traktorikäytössä Valmet 411:n hydraulipumpussa oli vain yksi lohko, niin orbitroolille otettiin öljyvirta muistaakseni prioriteettiventtiilin kautta, jotta ohjauksen öljyvirta pysyy vakiona muista hydraulivehkeistä riippumatta.

Sittemmin traktorissa pumppu muuttui kaksilohkoiseksi ja ohjaukselle oli silloin oma pumppu. Kumpikin pumpun lohko imee samasta säiliöstä imusiivilän (karkeasuodatin) kautta, mutta painepuolet on kokonaan erillään. Sellaisen kaksilohkoisen pumpun jos laittaa tuohon moottoriin, niin saisi helpommin vaikka hytikkavinssin tms. kytkettyä ilman ohjauksen hyytymistä. Jos alkuun ei tule kuin ohjaus, niin sitten se toinen lohko pitäisi putkittaa kierrättämään säiliön öljyä, että silläkin on voitelu. Pumppu käy samaan paikkaan jakopään kotelossa. En muista oliko 1- ja 2-lohkoisen pumpun kiinnityskauluksesa eroja. SisuA45 voisi tietää tämän kiinnityshomman tarkemmin.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Cherokee XJ -90 "sähköt" piippu Tekniikka & Jutustelu 57 04.11.2017 18:54
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 08:05 (GMT +2).