Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2010, 09:07
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Laturinpäässäkään tuskin on mitään poikkeavaa, hiilet oli kuin uudet eikä laturin ja akun välillä ole jännitehäviöitä. Mekaaninen säädin ei yksinkertaisesti voi olla tarkka. Jos kävisi kerran vaihtamassa tuo elekronisen, ellei sekään ole parempi, alkais suunnitteleen laturin vaihtoa. Sitte joskus...
Vähän arveluttaa virran riittävyys tuolla mekaanisella kun kuluttajia tulee lisää työvalot ja auran pumppu. Elekronisellahan jännite pysyi hyvällä aluella vaikka valot ja puhallin täysilä. pl se häiritsevä sekunnin välein muuttuva jännite 14,5 - 14.65 v, näkyi valojen vilkkumisena.

__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2010, 19:34
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Vähän arveluttaa virran riittävyys tuolla mekaanisella kun kuluttajia tulee lisää työvalot ja auran pumppu.
Onnea vaan.

Eilen kun illalla ajeltiin niin sähkölaitteita oli päällä seuraavasti: työvalot noin 7a, kylmälaukku noin 4a, lähivalot noin 9a. Eli yhteensä sellainen 20 ampeeria plus lämppärin moottori ja välillä lisäpitkät 7a. Ei siinä paljon voltit yli 12.5 menneet niiden tuntien aikana, ei vaikka parkissa pidin välillä 1500rpm koneessa ja vähiä valoja että ois edes jotain ladannu.

Kaikista hassuinta musta on että jos auto on parkissa edes muutaman tunnin vaikka parkit päällä, niin sen jälkeen saa ajaa tunnin maantietä/kierroksilla ennenkun voltit taas nousevat järkevälle tasolle (=14 nurkille). Kun mä olen tottunu noiden Boschien kanssa siihen että vaikka ois kuin tyhjä akku niin ainakin kierroksilla pitäisi voltteja olla reilusti samantien eikä vasta sitten joskus kun akku alkaa olla täynnä.

Yks 90a Boschilainen olis nurkissa, kai se on ruvetta tutkimaan asiaa. Kellään mitään esimerkkiratkaisuja toisen laturin laittamisesta niin että vanha jätetään edelleen jauhamaan alipainetta?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2010, 19:58
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Sähkönen alipainelutkutin ja kunnon laturi. Jotenkin näin aattelisin ite toteuttaa. Tai jos löytyy pumpullinen Bosch tms. Mekaanisen säätimen ohitus onkin toinen juttu. Mitä olen kaavoja kattonu, herätevirta kulkee säätimessä olevan rintapellin puoleisen käämin kautta, ja kärjet ohjaa joulukuusen valoja.
Tämä piti muistaakseni korvata diodireleellä jos laittaa toisen laturin.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rangen latauksen merkkivalo rangemies Tekniikka & Jutustelu 5 06.10.2010 20:23
Öljynpaine ja latauksen valo HJ61 gekko Tekniikka & Jutustelu 5 20.05.2007 19:56
Latauksen säädin Jyri Tekniikka & Jutustelu 3 13.02.2006 10:38
pajeron latauksen merkkivalo Tekniikka & Jutustelu 4 23.06.2005 22:10
latauksen säädin suzkassa Timbba O/M/V Muut 0 11.01.2004 21:11


Sivu luotu: 08:50 (GMT +2).