![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Laturinpäässäkään tuskin on mitään poikkeavaa, hiilet oli kuin uudet eikä laturin ja akun välillä ole jännitehäviöitä. Mekaaninen säädin ei yksinkertaisesti voi olla tarkka. Jos kävisi kerran vaihtamassa tuo elekronisen, ellei sekään ole parempi, alkais suunnitteleen laturin vaihtoa. Sitte joskus... Vähän arveluttaa virran riittävyys tuolla mekaanisella kun kuluttajia tulee lisää työvalot ja auran pumppu. Elekronisellahan jännite pysyi hyvällä aluella vaikka valot ja puhallin täysilä. pl se häiritsevä sekunnin välein muuttuva jännite 14,5 - 14.65 v, näkyi valojen vilkkumisena.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eilen kun illalla ajeltiin niin sähkölaitteita oli päällä seuraavasti: työvalot noin 7a, kylmälaukku noin 4a, lähivalot noin 9a. Eli yhteensä sellainen 20 ampeeria plus lämppärin moottori ja välillä lisäpitkät 7a. Ei siinä paljon voltit yli 12.5 menneet niiden tuntien aikana, ei vaikka parkissa pidin välillä 1500rpm koneessa ja vähiä valoja että ois edes jotain ladannu. Kaikista hassuinta musta on että jos auto on parkissa edes muutaman tunnin vaikka parkit päällä, niin sen jälkeen saa ajaa tunnin maantietä/kierroksilla ennenkun voltit taas nousevat järkevälle tasolle (=14 nurkille). Kun mä olen tottunu noiden Boschien kanssa siihen että vaikka ois kuin tyhjä akku niin ainakin kierroksilla pitäisi voltteja olla reilusti samantien eikä vasta sitten joskus kun akku alkaa olla täynnä. Yks 90a Boschilainen olis nurkissa, kai se on ruvetta tutkimaan asiaa. Kellään mitään esimerkkiratkaisuja toisen laturin laittamisesta niin että vanha jätetään edelleen jauhamaan alipainetta?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sähkönen alipainelutkutin ja kunnon laturi. Jotenkin näin aattelisin ite toteuttaa. Tai jos löytyy pumpullinen Bosch tms. Mekaanisen säätimen ohitus onkin toinen juttu. Mitä olen kaavoja kattonu, herätevirta kulkee säätimessä olevan rintapellin puoleisen käämin kautta, ja kärjet ohjaa joulukuusen valoja.
Tämä piti muistaakseni korvata diodireleellä jos laittaa toisen laturin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rangen latauksen merkkivalo | rangemies | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.10.2010 20:23 |
Öljynpaine ja latauksen valo HJ61 | gekko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.05.2007 19:56 |
Latauksen säädin | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.02.2006 10:38 |
pajeron latauksen merkkivalo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.06.2005 22:10 | |
latauksen säädin suzkassa | Timbba | O/M/V Muut | 0 | 11.01.2004 21:11 |