Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 22.10.2010, 00:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pitää tietää mitä tekee!


Itselläni -80 luvun Kemppi mig, ja siinä jo alunperin nuo lataus yms. mahdollisuudet, muistaakseni suuruusluokkaa
70A 12v....

Nuo kommentit muuntajalla apuvirtaa... kannattaa jättää kokeilematta, sillä laturi (ja muu elektroniikka)
kärähtää, akkuhan oli jo paska.

Kuten jo aiemmin todettiin, mig:llä voi ladata akkuja (ja antaa apuvirtaa) koska mig on vakiojännite (dc) lähde.
puikkokoneet ovat vakiovirta lähteitä.
Ts. dc puikkokoneet työntää haluttua virtaa, jännite vaihtelee tarpeen mukaan -> kun akku täyttyy, niin jännite nousee "taivaisiin" -> elektroniikka kärähtää, ja akkuhan oli jo paska

Jopa nuo kaupan "startterit-" antaa semmoista jännitettä että nuo "sähkö-"autot heittää lukikan nurkkaan!!!!

-> itselläni C-tek 7000 ? merkkinen 7 amppeerin akkulaturi, ja se maksaa 4x niin paljon kun tuplasti riskimmät
halpakaupan laturi!
Ja alko vituttaan oikein urakalla kun ostin tuon c-tekin!; Miksi on pitänyt kärsiä noita halpoja paskoja

Noista start boost:sta epävirallinen "ennätys" lienee ML mersulla, remppa makso huhupuheiden muka tosi paljon
kilo euroja.

-> Jos "sähköauto", niin taksi, hinuri ja korjaamo voi olla tosi halpa vaihtoehto.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:42 (GMT +2).