Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2003, 19:02
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

mä opetin siskollekin ajokortin, ja peruutuksen opettelu meni hyvin, sisko ajeli monta kilometriä metsäautotietä mun ohjeiden mukaan, ja sitten tie loppui. Sisko ihmetteli että mitä nyt, vastasin sille että peruuta pois täältä, kauan siinä kesti mutta alkoi se sitten puolestavälistä sujumaan ihan mallikkaasti, ja tämä(kin) oppi toimii myös käytännössä, hyvä kuski siitä tuli.

Toinen asia, joka ei mennyt sitten niin hyvin, oli liukkaankelin harjoittelu, yhdelle (jäätyneelle... :-) lammelle oli puuterilumeen aurattu rata, jota pitkin sisko sitten varovasti ajeli. Kevyen lumen alla oleva jää oli tosi sileä ja liukas, renkaatkin taisivat olla ehtoopuolella. Pyysin ja sitten käskin lisätä nopeutta, että pidön saisi menetettyä, ja sitten yhdessä mutkassa sievästi käsijarrusta, ja perä lähti irti. Auto lähti ehkä neljänkympin vauhdista etenemään liukkaalla jäällä sievästi suoraan sivuttain, ja liukuikin tosi hyvin, ranta oli muutaman kymmenen mertin päässä, liuku pusähtyi rantakoivuun, etulokari meni ruttuun... :-(

Autona oli muuten 100a datsun, muuten hyvä mutta pelkääjän penkki meni poikki kun inssi kokeili sitä lisäjarrua konttorilla.

-Paavo

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 05:42 (GMT +2).