Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 14.10.2010, 08:30
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Perusasetus

Mulla on Terrano kanssa. Renkaina mulla on 31 tuumaset ja hyvin tuo toimii muuallakin kun tiellä.Etujousitushan tuo rajoituksia, kun se on vääntösauvoilla, mutta takapää on kierrejousilla, joten sen saa kyllä toimimaan. En ymmärrä että miksei laatikko pelais. Automaattilaatikkohan on metsässä huomattavasti parempi kun manuaali. Muista pitää vaan hyvät öljyt siellä. Kyllä sää voit hinata sitä autoa aivan normaalisti, mikäli se auto on käynnissä. Kun se on käynnissä, öljy kiertää automaattilaatikossa. Jos auto taas ei ole käynnissä, ota gardaani irti perästä ja köytä vaikka runkoon se kiinni. Pääasia että laatikko ei pyöri.

Vastaa lainaten
Vanha 14.10.2010, 16:04
KerT:n Avatar
KerT KerT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 11.10.10
Sijainti: Vantaa, Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markku_66 Näytä viesti
Mulla on Terrano kanssa. Renkaina mulla on 31 tuumaset ja hyvin tuo toimii muuallakin kun tiellä.Etujousitushan tuo rajoituksia, kun se on vääntösauvoilla, mutta takapää on kierrejousilla, joten sen saa kyllä toimimaan
Kiitos vastauksesta.
Voisitko kertoa tarkemmiin, renkaiten kokoa ja vanteiten koko+pulttijako/ET? Sattuisiko sulla olemaan kuvia Tertusta näillä renkailla?
Mikä kone sulla on siinä?
Entä, oletko korottanut omaa autoa? vinkkejä siihen hommaan? Mistä autosta takajouset yms....
Olen ymmärtänyt että niitä "vääntösauvoja" kiristämällä pystyy korottamaan edes vähäsen?
Tarviiko myös iskarit vaihtaa jos korottaa vaikka 2"?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markku_66 Näytä viesti
En ymmärrä että miksei laatikko pelais. Automaattilaatikkohan on metsässä huomattavasti parempi kun manuaali. Muista pitää vaan hyvät öljyt siellä. Kyllä sää voit hinata sitä autoa aivan normaalisti, mikäli se auto on käynnissä. Kun se on käynnissä, öljy kiertää automaattilaatikossa. Jos auto taas ei ole käynnissä, ota gardaani irti perästä ja köytä vaikka runkoon se kiinni. Pääasia että laatikko ei pyöri.
ok, no entä mitävarten toi N on jakolaatikossa? Eihän automaattilatikon pitäisi silloin olla kmukana?
Vai olenko ymmärtänyt väärin.

Anteeksi tyhmyyttäni, mutta tämä on mun eka maasturi enkä ole ennen sitä ollut edes maasturin kyydissä.
Edelliset autot ollut kaikki bemareita
Vastaa lainaten
Vanha 15.10.2010, 03:36
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

heitä jakis vapaalle ja kato ettei kardaanit pyöri ku liikutat autoo, jos jostain syystä pyörii ni sit joudut irrottaa kardaanin... automaattia hinatessa pitää just huomioida toi ettei se loota pyöri mukana ku öljy ei kierrä ku hinataan eli saattaa mennä rikki
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
Vanha 15.10.2010, 07:53
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika R Näytä viesti
heitä jakis vapaalle ja kato ettei kardaanit pyöri ku liikutat autoo, jos jostain syystä pyörii ni sit joudut irrottaa kardaanin... automaattia hinatessa pitää just huomioida toi ettei se loota pyöri mukana ku öljy ei kierrä ku hinataan eli saattaa mennä rikki
Miten jakolaatikon vapaa-asento vaikuttaa kardaanien pyörimiseen?

Mahtaako jakolaatikossa olla neliveto päällä, kun laatikko on vapaalla? Eli ei voi hinata niin että vain takapyörät pyörii. Voi toki mun käsityksen mukaan hinata niin että vaihdelaatikko P:lle ja jakolaatikko N:lle ja kaikki pyörät maassa.
Vanha 15.10.2010, 13:32
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

joo siis tuli tuossa vähän väsyyneenä kirjotettua pikkase sontaa eli joo kardaanithan tietenkin pyörii vaikka jakis on vapaalla mutta laatikko ei.
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
Vanha 16.10.2010, 09:57
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Perusasetus

Mää mietin mielessäni tuota jakolaatikon N asentoa... Silloin ei kyllä pitäis ite laatikon pyöriä. No, oli miten oli... Mulla on Terranossa nyt 31 x 10.5 / 15 All Terainit alla. Isommat ottaa kiinno etupuskurinalla olevaan muoviseden "spoileriin". Nostettu on niin, että edessä olen vääntänyt vääntösauvat tappiinsa. Se on helppoa. Onnistuu hyvin 19 mm hylsyllä ja pulttikoneella. Takapäässä mulla on jonkun Toyotan Old Emu jouset. Takapää on nyt aivan aavistuksen korkeammalla kun etupää. Takakallistuksenvakaaja on pois. Täytyy testata viellä kuinka menee huteraksi, jos ottaa kallistuksenvakaajan myös edestä pois. Nyt on iskarit lyhyet. Eli lähden tästä ensviikolla Cross 4WD:lle ja ruvetaan ukkojen kanssa ettiin pidemmät iskarit. Siellä ukot viittii palvella... Reunakaariin laitan 60mm. levittävät levikekumit, koska noi renkaat tulee hiukan reunakaarien yli. Ja kuten kaikki tietää, siitä ei katsastusmies tykkää. Siksi siis levikekumit. Kovin pieni ei voi Terranossa olla ET luku, sillä muuten tulee todella helposti renkaat reunakaarien yli. Omien vanteiden ET:tä en ole edes kattonnu, mutta kun testasin esim. mun Patrollin renkaita alle, ne tuli rajusti reunakaarien yli. Pulttijako taitaa olla noissa Japsimaastureissa kuuspulttisena kaikissa sama. Kone mulla on 3.0 litranen ja laatikkona automaatti. Mulle varotettiin että mikäli ei ole hyvin tiedossa millon jakopää on vaihdettu, se kannattaa vaihtaa. Jos hihna menee poikki, tulee pahoja tuhoja käsittääkseni.
Vastaa lainaten
Vanha 16.10.2010, 10:19
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Question

mitkähän jouset sopii terranoon taakse suoraan?sais olla vaikka pikkusen pidemmät kuin alkuperäiset.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Nissan Terrano WD21 takaluukun pumput ja vararengasteline. k0rh0nen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 04.04.2011 15:38
WD21 Nissan Terrano korjaamokäsikirja? k0rh0nen Tekniikka & Jutustelu 3 07.02.2010 17:15
Terrano WD21 ohjaus NisteR Tekniikka & Jutustelu 0 11.06.2009 20:14
M/nissan terrano 2.7 TD Heikki L O/M/V Ajoneuvot 2 02.04.2007 11:27
1991 1.6 16v Nissan Sunny savlari O/M/V Ajoneuvot 5 16.02.2007 08:33

Sivu luotu: 09:00 (GMT +2).