![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Perinteisellä lyijyakulla ja vakio laturilla ei yleensä ongelmia tule mutta suljetuilla ja tehokkailla latureilla varmasti tulee kuten huomasitkin. Jos sulla on suljettu akku niin et voi tuupata sinne 170A, latausvirtaa on pakko rajoittaa. Eihän se 170A pitkään ota mutta noin kovalla virralla kärsii jo ja käyttöikä lyhenee. Huomaa että raja-arvot eivät ole ehdottomia, ne vain vaikuttaa kapasiteetin säilymiseen ja käyttöikään. Ihme ettet räjäyttänyt sitä, ei varmaan kaukana ollut ![]() Maahantuojan kommentteja en ymmärrä, eivätkä hekään taida ymmärtää mitä vastasivat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oliks nää siis suoraan rinnankytketty nää akut?.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Näin on.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Takuu evättiin ensimmäisessä lauseessa heti kun olin maininnut sanan off road ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No laitappa kuulumisia ihan omalla otsikolla, jos takuu ei korvaakaan. Meilläkin rupeis kohta oleen akut ostossa ja toi ois yks vaihtoehto...
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Pistä takuuseen
Ainut mistä ne voivat evätä takuun, on se että olet ladannut liian suurella jännitteellä.
Tuo 170A kahteen akkuun tekee 85 A/ akku ja sehän on oikein tyypillinen laturikoko nykyautoissa. (itse asiassa alle 90 appeerisia ei taida olla yhdessäkään, mihin tuo akku sopii) Ja jos on syväpurkausta varten suunniteltu, markkinoitu ja myyty akku, niin silloinhan se on tarkoitettu tyhjennettäväksi ja täytettävaksi, ja tuo täyttöhän on juuri sitä lataamista, ja sitä sen pitää kestää. Kaivappa jostain maksimi latausjännite, se vois olla 14,8v +20 asteessa. Luonnollisesti tuokin dc- akku ottaa paremmin virtaa suuremmalla jännitteellä, ja jossain vaiheessa liika on liikaa. Normaali 60A exide otti 14,8 voltilla muistaakseni yli 60A +20 asteessa tyhjään akkuun, toki jossain puoleksivaratun jälkeen virta alkoi laskea, ja viimmeinen 10% oli hidas varata, meni varmaan enää muutama amppeeri Akku oli uusi, ja edellisen (?) sukupolven akku 10v sitten (siis ei kalsium akku, mikä on periaatteessa hunompi varattava kuin lyijyakku, toki kehitys on parantanut varauksen vastaanottoa.....) Ja jos eivät anna takuuseen, niin kuluttajasuojalautakunta hoitamaan. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Syväpurkaus = 30% varauksesta käytetty, taitaa mennä sulla yli tuostakin tosin mainostettiinhan sen kestävän. Mistään en löytänyt speksejä tuohon kakkuun, se >100A max latausvirta on aika epämääräinen tieto. Kilpailikäyttö ei ole mielestäni oikea peruste evätä takuuta, latausjärjestely ehkä on jos max virta on ylitetty rankasti. Pitäis vaan olla faktaa mikä on max.... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
...kertokaapas sähkötyhmälle, miten latausvirta ylitetään rankasti autossa olevalla vaihtovirtalaturilla ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://exide.fi.loopiadns.com/?page_id=1525 Viimeksi muokannut 454SS : 11.10.2010 20:10 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mitkä ne aikaisemmat akut oli, perinteiset lyijyakut? Jos niin se voisi selittää miksi toimivat, ehkä noilla uusilla on luvattu hieman liikoja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Läppärin akuista | vepele | Chit-Chat | 9 | 19.05.2008 09:07 |
akuista, taas | -sami- | Tekniikka & Jutustelu | 63 | 19.04.2006 19:15 |