Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.10.2010, 21:07
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Tuon laakerirempan takia ei tosiaan kannata jättää muuten mahdollisesti mieluista peliä ostamatta.

2.5h meni kun omasta käytin öljypohjan pois ja laakerit auki.

Etuakselisto remppa maksaa pikkusta vaille vitusti... Siihen kannattaa perehtyä kunnolla jos ei ole tiedossa onko rempattu.
Yleensä välystä on siunaantunut aika reilppaasti booreihin ja murroksiin. Ja monesti myös etumurikka pitää tietyssä vauhdissa ulinaa.

Vakioturbo tuossa huutaa hoosiannaa jo vakiotehoilla. Sillä en suosittele kyllä ottamaan yhtään enempää tehoa kuin mitä vakiossa on. (nm. 35"x12.5x15... 90km/h ja 0.9bar eli tapissa on kokoajan)
Välijäähdytin ehdottomasti jos vakio föönillä pruuvailla meinaa.


Viimeksi muokannut Mika_T : 05.10.2010 21:10
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.10.2010, 21:24
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Kyl se vakioturbo hyvin kestää perusruuvatun pumpun, retki pajalle maksaa 300€ ja kytkin menee heti vaihtoon, tossa mun toisessa tulossa 300mm kytkin+vauhtipyörä, kun luisti ehjä 275mm kytkin heti pumpun laiton jälkeen joka vaihteella ja cooleri on kiinni.
Kytkin oli ihan ehjä irrotettaessa ja vasta 100 tkm ajettu, mut ei riitä, jos voimaa haetaan.

Turbon vaihdan vasta kun tuntuu siltä, mut nyt riittää toi löyly toistaiseksi. Turha tota 620 ajettua on enemmällä kiusata.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.10.2010, 21:27
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Ja vinssi asentuu aika helposti, ainakin kardaanille on tilaa, toi hodarin oma kardaani vaan on paska, kun ei ole korjattavissa, kannattaa tehdä 40-60 sarjan kardaanista tuo.

Tai sit jos sähköistä haaveilet, niin 15000 heti, 12500 ei vaan riitä tohon mörköön alkuunkaan.

Ja muuten ei äännä voimansiirto ja laakeritkin on jo tehty

Viimeksi muokannut bj45lava : 05.10.2010 21:31
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2010, 21:32
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Onkos muuten kukaan perehtyny tuohon hodarin automaattilaatikkoon... Paljonkohan se kestää vääntöä noin vakioltaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2010, 06:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

siis onko järkee vai ei, oli lähinnä tarkoitettu herättämään pohdiskelua siitä, että kannattaako vakioahtimella, putkella ja ilman cuuleria ottaa lisää voimaa koneesta...

pakopaineet, ja pakolämmöt meinaa alkup osilla kivuta, ja jos isoa kärriä vedät isoilla pyörillä niin mieti vielä...


muutenhan tehoreservistä ei haittaa ole...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.10.2010, 13:57
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.440
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Ja vinssi asentuu aika helposti, ainakin kardaanille on tilaa, toi hodarin oma kardaani vaan on paska, kun ei ole korjattavissa, kannattaa tehdä 40-60 sarjan kardaanista tuo.

Tai sit jos sähköistä haaveilet, niin 15000 heti, 12500 ei vaan riitä tohon mörköön alkuunkaan.

Ja muuten ei äännä voimansiirto ja laakeritkin on jo tehty
Joo, tarkotus oli hommata joltai koko 60:sen vinssipaketti kardaaneineen, ja taiteilla se kiinni, jos vaan mahollista.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.10.2010, 13:53
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.440
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Tuon laakerirempan takia ei tosiaan kannata jättää muuten mahdollisesti mieluista peliä ostamatta.

2.5h meni kun omasta käytin öljypohjan pois ja laakerit auki.

Etuakselisto remppa maksaa pikkusta vaille vitusti... Siihen kannattaa perehtyä kunnolla jos ei ole tiedossa onko rempattu.
Yleensä välystä on siunaantunut aika reilppaasti booreihin ja murroksiin. Ja monesti myös etumurikka pitää tietyssä vauhdissa ulinaa.

Vakioturbo tuossa huutaa hoosiannaa jo vakiotehoilla. Sillä en suosittele kyllä ottamaan yhtään enempää tehoa kuin mitä vakiossa on. (nm. 35"x12.5x15... 90km/h ja 0.9bar eli tapissa on kokoajan)
Välijäähdytin ehdottomasti jos vakio föönillä pruuvailla meinaa.
No jos laakereiden vaihto ei tuon isomi rojekti oo, ni ei kulosta pahalta.

Mut mitäs tohon etuakselin kunnostuksee sit kaiken kaikkiaa kuuluu?
Ja mistä tietää et jotain pitää tehä!? Mitkä ensioireet ym??

Viimeksi muokannut kippo86 : 07.10.2010 19:13
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.10.2010, 11:54
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.440
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Mut mitäs tohon etuakselin kunnostuksee sit kaiken kaikkiaa kuuluu?
Ja mistä tietää et jotain pitää tehä!? Mitkä ensioireet ym??
Nii, mistä tietää et jotai remonttia olis tulossa etuaksulaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.10.2010, 12:05
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

varmaa samasta kuin muissakin, eli pinjonissa klappia, murrokset napsuu linkussa, kääntökuulan tiivisteen välistä tihkuu öljyä renkaan sisäpinnalle/jarrukilvelle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.10.2010, 15:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
varmaa samasta kuin muissakin, eli pinjonissa klappia, murrokset napsuu linkussa, kääntökuulan tiivisteen välistä tihkuu öljyä renkaan sisäpinnalle/jarrukilvelle.
Ylenmääräinen välys kardaanista pyöräyttäessä on kanssa kohtuullisen vakava merkki,jos alkaa yli varttikiekan olla klappia.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.10.2010, 17:24
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Sitten kun siellä on sitä välystä luokkaa varttikierros niin saa varautua uusimaan lähes kaikki sinne etuakselille.

Välitysrattaat (pinion akseli+ iso välitysratas) Tässä tosin ei läheskään aina ole välystä.
tasauspyörästön poskirattaat (boorit vetoakseleille)
Vetoaskelit
murrosnivelet ja napojen vetolaipat

Näissä kaikissa osissa on boorit jotka kuluu käytöstä riippuen noin 400-500tkm ajolla.

+ kaikki murikan laakerit.
Pronssiholkit murroksille.
Pyörälaakerit
olkalaakerit
Pallojen tiivistesarjat.

Tämän jälkeen akseli alkaakin olla uutta vastaava. =)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.10.2010, 06:04
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.440
Perusasetus

Dodii... Olihan siinä nyt aluks tarkistettavaa.

Kiitoksia!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hdj80


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ tietoutta kaivataan -Juuso- Tekniikka & Jutustelu 59 06.12.2009 17:30
Kotiteatterivahvistin tietoutta kaivataan -Stedt- Chit-Chat 14 14.03.2009 23:09
Mog tietoutta kaivataan( kuvia lisätty) Superlite 27 Tekniikka & Jutustelu 11 10.11.2007 20:30
Pajero tietoutta kaivataan..! Tebster Tekniikka & Jutustelu 1 08.01.2007 20:42
Diesel tietoutta kaivataan Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 58 10.10.2005 09:57


Sivu luotu: 22:28 (GMT +2).