![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mulla on 150e:n puikko-Telwin ja hyvin on pärjätty. 4mm puikko palaa iloisesti, eikä koneeseen ole tullu mitään lämpöongelmia pidemmissäkään vedoissa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Melkein käyttenynä yrittää hakea jonkun laatu koneen (vanhat caddyt pitää koehitsata). Jos käyttö satunnaista en poissulkisi telwinin koneitakaan (ei sitä pienintä).
Ostin joskus -95 vuonna k-raudasta noin 1000mk puikkokoneen. Sillä pärjäsin 10v maatalouden satunnaisissa korjaushitsauksissa joihin ei saanut voimavirtaa lähellekään. Piti vain käyttää 2mm 48 puikkoja, ei paksuja materiaaleja hitsata kerralla läpi...... kuumalla meni 7 puikkoa putkeen sitten tauko, talvella ei koskaan lämpösuoja lauennut. Ja toimivana myin koneen kaverille kun päivitin parempiin laitteisiin, eiköhän tuo vieläkin toimi. |
|
|||
|
|||
![]()
ääni telwinille. Hinta/laatu suhteessa ihan kelpo peli. Alle 500€ saapi jo. Ja kuka hullu hitsaa "isot saumat" kerta vedolla??? Mahtaa tulla pirun suora ja nätti =) Itse ainakin yritän tehdä laadukasta jälkeä ja kulmat kohilleen. Mutta kukin tyylillään. Ainahan sauman ei tartte olla nätti, kunhan kestää.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kaverilla on tuo Telwinin valovirtakone ja kyllä sillä 4-5 puikkoa vetää. Sitten saa odotella 20min, että kone jäähtyy. Ja ei oikein jaksa sytyttää aina. En tiie onko siis viallinen. Itse hitsaan rippilahjaksi saamallani Esabin pikku muuntajalla. 2,5mm palaa vielä ja ei koskaan lämpöongelmia ole ollut. Kone tosin 80-luvulta.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kun lukee ton kysymyksen niin uskoisin että ihan telwin tai joku vielä halvempikin riittäisi. Käyttöhän olisi todella vähäistä sen mukaan. Turha ostaa mitään kallista lootaa nurkkaan ruostumaan/pölyttymään jos kerran halvemmallakin pärjää. Toki kaikki ostaa sen minkä haluaa/pystyy ostamaan. Hitsasit hyvät saumat! Halataan =)
|
|
||||
|
||||
![]()
vanha kunnon kemppin tylarc on hyvä kone mutta sen siirtelyyn on hyvä olla traktori tai trukki eli ei kulje mukana ihan joka paikkaan ,minargi on hyvä kestävä ja toimiva peli ite ostan tälläisen jos joskus tarviaa puikolla hitsata.
Töissä oon moneen kertaan ihmetellyt näitä halpis koneita jopa työkäytössä ja en kyllä sellaista ostais itelle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä saa halpa Kemppi MinarcMIG? | ZwA | Tekniikka & Jutustelu | 174 | 23.05.2017 17:31 |
Mistä se kaikki halpa tavara tulee? | baxxter | Chit-Chat | 4 | 27.10.2009 21:27 |
M:YYTY Puikkohitsi Kemppi | A45 | O/M/V Muut | 5 | 15.02.2007 20:30 |
O: Halpa HJ tai BJ | retkikeitin | O/M/V Muut | 0 | 29.08.2005 22:24 |
Mistä halpa pakoputki? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 31.03.2005 21:51 |