Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.09.2010, 20:32
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

jos taulukoita tutkii niin kyllä tollanen palli kestää aika mielettömiä kuormituksia, ja kun on nelilinkistä kyse niin voimia on ottamassa vastaan neljä pallia. tietysti offroad on kohtuutonta ylikuormittamista mutta jos tutkii noin yleensä ajoneuvojen teknisiä ratkaisuja niin kestäviä juttuja on saatu aikaan myös vähän kevyemmillä ratkaisuilla, ei se raudan paljouskaan aina ole tae kestävyydestä....

jotta kyllä tollaselle laadukkaalle M18x1,5 pallille saa aikamoista konentoa antaa että se antautuu, saattaa jopa löytyä vaurioita muualtakin päin ajoneuvoa jos em. pallin saa ajettua kappaleiksi!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.09.2010, 20:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
jos taulukoita tutkii niin kyllä tollanen palli kestää aika mielettömiä kuormituksia, ja kun on nelilinkistä kyse niin voimia on ottamassa vastaan neljä pallia. tietysti offroad on kohtuutonta ylikuormittamista mutta jos tutkii noin yleensä ajoneuvojen teknisiä ratkaisuja niin kestäviä juttuja on saatu aikaan myös vähän kevyemmillä ratkaisuilla, ei se raudan paljouskaan aina ole tae kestävyydestä....

jotta kyllä tollaselle laadukkaalle M18x1,5 pallille saa aikamoista konentoa antaa että se antautuu, saattaa jopa löytyä vaurioita muualtakin päin ajoneuvoa jos em. pallin saa ajettua kappaleiksi!!
..ja toisaalta jos katselee nelilinkkejä varten tehtyjä suunnitteluohjelmia ja niiden laskureita, niin nelilinkki aiheuttaa aivan helvetinmoista rasitusta linkkien päihin, varsinkin jos on ns. "double triangulated"- tyylillä tehty. Niissä kun kuitenkin on vipuvartta aika reippaasti ja autolla massaa ihan kiitettävästi Ei se raudan määrä tietenkään ole merkki laadusta, päin vastoin. Hyvällä suunnittelulla voi säästää paljonkin painossa.

Mutta ainakin minun mielestä, itse kun suunnittelee noita niin ei ole yleensä tietoa ja taitoa eikä mahdollisuutta laskea kaikkea viimeisen päälle -> ei voi olla täysin varma kaikista rasituksista ja niiden suuruuksista että millä materiaalivahvuuksilla kestää tai ei. Tämän takia muutaman kilon painonlisäyksen ei pitäisi olla paha asia siitä varmuudesta, että keskellä mettäreissua ei pamahda tukivarsi paskaksi ja riko siinä ohimennen vaikka mitä muuta. Muutaman kilon painonsäästöstä voi äkkiä tulla tonnien arvoinen remppa ja hirveä työn määrä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.09.2010, 20:58
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

ja tuossa on kuva ikh nivelestä,eipäs taida olla muuta eroa kun hinta nuihin laakeri liikkeen...... netistä ei jaksanut ehtiä kuvaa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
RVS Technology - onko kokemuksia? Tekniikka & Jutustelu 31 17.05.2019 03:42
onko kokemuksia MB Sprintteristä? VonLeka Chit-Chat 7 10.05.2006 10:59
onko kokemuksia tv projektoreista Chit-Chat 42 26.04.2006 22:30
onko hj-60 kytkimestä kokemuksia ttapio Tekniikka & Jutustelu 7 26.05.2005 11:06
Onko kokemuksia: GARMIN 60C ttimonen Tekniikka & Jutustelu 30 12.09.2004 19:14


Sivu luotu: 08:44 (GMT +2).