![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ulosvetäjällä on tuo terän kiinnike lähteny irti. Toholla sit kuumenta jos meinaa jumittaa. Sulakkeeksi joskus kuullut sanottavan kyseistä ällömiini palikkaa. Pitäisi muka hajota kiveen ajatteassa, ja estää kampiakselin kieroutuminen... Yhtään hajonnutta "sulaketta" en ole nähny, sitä vastoin kieroja kampiakseleita useampia..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sitten kun tarpeeks kolisee niin tulee seuraavan näköistä huttua.
Brigsin koneissa ei ole kiertokangella laakereita.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 26.09.2010 17:57 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jep, kiitoksia avusteluista.
Tuosta minun laitoksen sulakkeesta oli ainakin 2 metallitappia poikki, joihin terä on tuettu. Eli kaippa tuon on jotenkin toiminut... Sain itse asiassa myös sen kikkareen irti siitä päästä vetäjällä, mutta eipä silti lähtenyt öljypohja kokonaan irti. Tosin sen verran lähti, että pääsin kiristelemään kunnolla ne pultit. Kasailin vehkeen loppuun, heitin ölpät ja bensat koneeseen ja päräts, kone toimii. Tosin ilmeisesti onnistuin jotenkin sössimään kaasukahvan väärin päin. Pitäisi pysyä käynnissä kun kahva on pohjassa ja sammua kun päästää irti, mutta toimii päin vastoin. Ensimäisellä käynnistyksellä toimi puolisen minuuttia ok, sitten päästi hirveän kirkaisun ja olin paskoa housuun. Kirkuminen kuitenkin hävisi heti ja toimii ok nyt. Mikä lie ollut, eipä tuo ainakaan mitään rikkonut. Voihan se tietysti olla, että seuraavalla kerralla rikkoo. Anyway, pelittää hetken. Avataan uudestaan jos ei pelitä. Kaikkiaan meni noin 3 tuntia tuohon sohlaukseen, että kai tuon voi uudestaan tehdä kun tietää mitä tekee. Ai niin, bonuksena käteen jäi yksi katkennut ruuvi. Miten tuollasia kakkaruuveja noihin laitetaan prkl. Kerenny edes loppuun kiertää pakarin suojaritilän ruuvia ja antautui. Huoh. Noh, ihan sama.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ja noista on kampiakseli aika helppo oikasta jos se on kieroutunut. kyllä noi "sulakkeet" eli teräistukat ihan kohtuu usein halkee, ne nastat niistä yleensä ekana lentää sinne kuuluisaan sikarivaltioon.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hieman OT,mutta ompas huima turbo-viritelmä B&S:ssa:http://www.youtube.com/watch?v=qAGz4...eature=related
Öljynkiertokin on toteutettu puutarhaletkulla ja ahtoputkena toimii imurinletku tms. ![]() ![]() ![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Katsoppa se yläpää eli mangeetonkiila sekin saa joskus siipeensä vaikka ajat sillä alapäällä kiveen pyörähtää ja ei ilmene muuten kuin huonona käyntinä sun muuna muutaman purkanut jossa kiila on osittain jo purkaantunut ja pari täysin pyörähtänyt jolloin ei varmasti lähde käyntiin.
Ne pari lukitusnatsaa siitä alalaipasta lähtee ensimmäisinä ja voi jopa joskus se koko alapäänlaippa poikia kun kiila ei anna siellä periksi ja natsatkin kestävät , onneksi vain halkeaa koko mötikkä ja maksaa noin 10 euroa kun viimeksi moisen hain pienkalukorjaamolta , kampiakselin solmuun saattamiseen täytyy sitten tehdä vaikka mitä ja en ole viitsinyt sellaista enään ruveta pajottamaan (ei maksa vaivaa). Ikiliikkujia kunhan muistaa rinteessä ajelun jälkeen öljyjä lisäillä yleisin väljäksi saaamisen syy. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kampiakselin oikomiseen on kätevä työkalu keksitty, ei tarvi mottia purkaa edes. eihän nämä koneet niin kauheen kranttuja oo, kuhan ei täristä niin että hampaat irtoo takaa-ajajalta...
yks yleisimmistä syistä miks näitä huoltoon tulee, on että omistaja on halunnu pestä leikkurin, ja nakannut kyljelleen. eli saa kallistaa ainoastaan tulppa ylöspäin, ts. yleisimmin aisa maahan. jos noita mäkiä joutuu ajamaan, varsinkin jyrkkiä, niin tulppa edellä kun tuuppaa menemään niin välttyy huilen lisäilyltäkin. idioottivarmoja koneita kunhan käyttää viisaasti.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 02.10.2010 09:46 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Juu ja olen sitä mieltä, että mitä vanhempi niin sen parempi. Kaveri joskus oli heittämässä jotain kammo vanhaa brigsin konetta pois. Niin määpä pelastin. On joku 70 luvun malli kuulemma (siltä näyttääkin) Ja vaihdoin sen 99 vuotisen rikkonaisen koneen tilalle (kampiakseli mutkalla) Niin tämä uusi kone tuntuu käyvän maailman tappiin. Syksyllä vähän pesaisee (jos muistaa) Keväällä tilkka bensaa kaasarista sisään ja tankkiin ainetta. Ja käyntiin toisella viimeistään. Niin ja turhat kahvat joita pitäis puristaa loistaa vanhassa mallissa poissa olollaan. Vanhukset tykkää, kun ei tarvii puristaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Ajettava ruohonleikkuri | -Jyki- | O/M/V Muut | 18 | 09.07.2009 12:09 |
Ostettu Ajettava ruohonleikkuri | sumpe | O/M/V Muut | 2 | 02.06.2009 21:57 |
Myyty Ajettava ruohonleikkuri. | 454SS | O/M/V Muut | 5 | 24.05.2009 23:34 |
M:ruohonleikkuri | kares | O/M/V Muut | 2 | 22.02.2008 10:57 |
Mönkijään ruohonleikkuri! | Chit-Chat | 8 | 29.05.2006 19:40 |