![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hallia/ katosta tekemään, etteivät lahoa paikoilleen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tänään ehti jotain taas hieman värkkäämään. Eli akselit irti rungosta ja samalla heltis myös puskurit, jos ne sais helposti sovitettua Ratsuniin. Sinne jäi toistaiseks runko makaileen pihalle. Vielä pitäs irroitella takaa ylemmtä tukivarret talteen.
Sit toinen runko tallin nurkalle ja akselit irti siitäkin ja lopulta sain sen kiikutettua sisään. Saa nyt nähdä koska taas ehtii jatkaan projektia, ku Ratsunille pitäs kans jotain tehdä ennen Stadion trialia. Seuraavaks pitäs varmaan hieman purkaa akseleita ja tutkia että kaikki olis ok, tukivarsien puslat uusia kaikki ja tais olla vähän oikomistakin tukivarsissa. Maalatusta rungosta olikin jo joskus tukivarret pihistetty muihin projekteihin. Sit sais laittaa akselit rungon alle ja alkaa sovitteleen ohjausta ja panhardia. Ja kyl ennen lumia pitäis ehtiä kone ja laatikot irroitteleen valkoisesta roverista ja renkaat mustavalkoisesta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kysellääs vinkkejä. Elikkä mistäs halvimmalla sais hommattua täyden alustan pusla ja kumisarjan. Tarvis siis löytää:
-panhardin puslat -etutukivarsien puslat -etuvarsien rungon puolen kumit -takavarsien puslat -takavarsien rungon puoleiset kumit Eli onko kokemusta, mistä kannattais hommaa, ettei rahaa palais ihan älyttömiä tähän "low budget raaseriin" ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
offroad paja tai karaasi?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() co.ukLainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Perjantai ehtoolla ehti tätäkin hieman rääpiä. Ja lisää huoltahan sitä tuli taas tongittua. Eli takaperän pinjonista hampaa rikki
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Välitys olis niinku 8/41 hammasta (5,125:1), joten jonkinverran tiuhempi kyllä, ku mitä Rangen originaali. Hieman on vuosien saatossa kosteus tartuttanut ruostetta pintaosiin. Ens viikolla osia pesuun ja tutkimaan, että olisko yhdessä varaperässä ehjä välitys, minkä vois tuohon vaihtaa. On siinä joku aikanaan nähny vaivaa, kun on sovitellu uuden pulttijaon rangen akseliin, jotta saanu sherpan murikan siihen sopimaan. Vetarit näytti olevan tuollaisen harva booriset, mutta ilmeisesti melkoisen hyvää kamaa, ku muistaakseni sos ajeli aikoinaan 38 swampereilla tällä autolla? Vielä olis vähä hemmetisti hommaa, ennenku tällä pääsee esim. Punkalle ajeleen.....olis vaan aikaa, mutta ku ei oooooo ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
En olisi ikänä uskonut, että Leyland Sherpassa on mitään kelvollista mihinkään. Mutta, onhan siinä sentään tiuha perä.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Aikas metkasti kääntyy renkaat noin niinku pohjaanlyöntiasennossa. On laitettu mielestäni aika paljon takakallistumaa. Saa sit nähdä millainen on ajaa, kun nyt se päivä sit joskus koittanee.
Tänään satoi melkeen koko päivän, joten eipä tullu pihaa siivoiltua, vaan purin sit akseleita, jotta sais osat pesuun ja pääsee tarkisteleen, että mitä on rikki. Taka-akseliltakin löytyi levikepalat navan ja akselin välistä. Liekö ideana ollut ensin leventää etuakselia, jotta mahtuu renkaat kääntymään ja sit takapää on levitetty, jotta olis samalla leveydellä, ku etupää.......ehkä? Siinäpä osa tän päivän puuhasteluista valmiina laatikossa ja matkalla työpaikan pesukoneeseen. Ja olihan siellä etuperässä lukko murikka. Jonkin sortin kitkamurikalta vaikuttaa. Joutuu varmaan tuonkin purkaan ja tarkistaan sisäkalut ja että saisko sitä hiukan tiukattua ![]() Seuraavaks varmaan kärrään rungon ja akseliputket pihalle ja haen takapihalta moottorin ja laatikoiden luovuttajan, että sais nekin purettua valmiiks tallin nurkkaan. Niin ja pitää sitä mjoottoriakin hieman tutkia, ku ei viimeks nostanu öljynpaineita, ku sain sen käymän hörähtään. Eli ennen ku purkaa kokonaa pois autosta pitää tutkailla missä on kadonneet öljynpaineet. Hyvällä tuurilla vaan pumppu ei osaa alkaa nostaan ja tarvii "siemen" öljyn, mutta huonommalla tuurillahan sieltä löytyy jotain ongelmaa ![]() ![]() Sit pitäis akselikuoriin vaihtaa ehjät banjokopat ja vahvistaa ne, ku edelliset on aika vahvasti hanganneet kiinni lautaspyöriin. Etummaisesta välityksestä jo hieman hampaatkin saaneet kipeetä, mutta eiköhän se vielä kevyellä hionnalla siellä taas rallata ![]() ![]() ![]() Vinssikin olis varmaan hyvä sovitella tuohon keulalle jo heti rakentelu vaiheessa ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Jare : 24.10.2010 20:56 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan tuohon taka-akseliin laitettu jarruvehkeet jostain muualta vai rumpujen tilalle?
Näyttäis tolla välilaipalla sovitetun levyä satulan kanssa samalle viivalle, mutta näyttäis olevan levy hiukan ulkona, mahtuukohan uusi jarrupala ulkoreunaan ollenkaan? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs hiivi tähän on muuten tulossa? Kyllä ainakin toi Willyksen maski kovasti V-moottoria taakseen huutaa!
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tänään tuli rojektiin taas takapakkia, kun selvis, että ainakin toinen etuvetari on murroksen päästä kiertyny noin spoorin verran ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niinpä niin.....ennen lumia renkaat irroitus ![]() Taka-akseliin laittelin navat paikoilleen ja edestä tumppivetarit suojaks, ettei laakereihin pääse rakentelun aikana sontaa. Nyt pitäs vielä takatukivarret vahvistaa ja ylätuen korvake hitsata, niin sais taka-akselin paikoilleen. Sit etuakselin nostin kans killumaan tukivarsiin. Etuakseliin pitäs saada tehtyä kuulien sliippaus loppuun ja aika kohtuullisella mallilla alkaa oleen. Eli tänään ruiskutin kiiltävän mustan pintaan ja jos huomenna ehtiis sit kovalakkaa, niin ne oliskin valmiit kasattavaks paikoilleen ja sais myös etuakseliin renkaat kiinni ja rungon pyörilleen. Etupäästä jää tosin se toinen vetari vielä pois. Mutta kuulan pinta näytti ihan hyvältä ![]() ![]() ![]() Samalla tuli maskin listoja kans entisöityä. Eli ruiskukitin jälkeen pinta näytti vielä huolestuttavan ryppyiseltä, enkä uskonut niistä tulevan vielä kovin hyvät ekan ruiskutuksen jälkeen. Sit harsottelin pohjamaalia ns. kontrolli väriks. Eli ihan ohut pöly/harso jotain muuta väriä, kuin mitä varsinainen hiottava väri on. Itseäkin joskus mietitytti, että mikä kontrolli väri ja mitä siitä on hyötyä?? Noh sehän menee kuoppine pohjallekin ja hioessa sit huomaa hyvin, että missä kohtaa on vielä kuoppia/naarmuja ymym, mitkä pitäis saada hiottua sileäks. Helpottaa huomattavasti puuhailua!!! Nyt listat on ruiskukitin jälkeen "suljettu" epoksilla, jonka päälle ruiskutettu hiomaväri ja ehkä perjantaina sit olis niille viimeinen hionta, jonka jälkeen pääsis testaileen, että millä niistä tulis mukavimmat kullan väriset ![]() Torstaina olis tarkoitus niputtaa höyrypainepesuri uusilla tiivisteilla ja toivoo, että se toimis ja pääsis ehkä silloin tai sit viikonloppuna peseen moottori+vaihdetoosa paketin. Kuuliin jos ehtiis huomenna vetää lakat, niin vois koittaa ehtiä kasaileen etuakseliakin. Jaa niin pitäähän torstaina kaivella discovery ja trailerikin esiin hangesta, jotta pääsee lauantaina Ratsunia riivaamaan Punkalle ![]() Viimeksi muokannut Jare : 04.01.2011 22:04 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Taka-akseliin laittelin navat paikoilleen ja edestä tumppivetarit suojaks, ettei laakereihin pääse rakentelun aikana sontaa. Nyt pitäs vielä takatukivarret vahvistaa ja ylätuen korvake hitsata, niin sais taka-akselin paikoilleen. Sit etuakselin nostin kans killumaan tukivarsiin. Etuakseliin pitäs saada tehtyä kuulien sliippaus loppuun ja aika kohtuullisella mallilla alkaa oleen. Eli tänään ruiskutin kiiltävän mustan pintaan ja jos huomenna ehtiis sit kovalakkaa, niin ne oliskin valmiit kasattavaks paikoilleen ja sais myös etuakseliin renkaat kiinni ja rungon pyörilleen. Etupäästä jää tosin se toinen vetari vielä pois. Mutta kuulan pinta näytti ihan hyvältä
![]() ![]() ![]() Ja siellähän se kurkkii itse isäntä....oisko HipoHipoo tulossa ![]()
__________________
www.ipefix.fi |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo-o, oikein aina venas sitä hetkee kun teille tuotiin jtn kamaa, et näkee onkos pihalle tullu lisää "Aarteita"... ![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
UUSI?? ROVER / LAND ROVER foorumi Suomessa | Mikki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.05.2010 13:07 |
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat | Karvinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 02.08.2009 20:24 |
M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |
Nuorisolle hubaa (Wild Willy RC ) | Ex_inkkari | O/M/V Muut | 0 | 09.07.2004 16:26 |