![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Niin olis tarkoitus tehdä typellä painetestausta suljetussa järjestelmässä. Että soveltuskohan toi argonin paineentasausventtiili n.5-6bar paineen syöttämiseen tuohon painetestaukseen ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Riippuu testattavan järjestelmän tilavuudesta. 2 ämpärillistä minuutissa on aika hidasta jos meinaa täyttää olympiamitattaisen uima-altaan, kahvimukin täyttöön se taasen on kohtuu ripeä tahti.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
täytettävää painettahan tuolla ei saa mitattua, virtaus hiipuu vasta kun pullopaine on koko systeemis. Täytön nopeussäätöön käy kyllä
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Painettahan tuo säätää
Sikäli kun tarkoitat esim. MIG:n hitsauskoneissa käytettyä painealenninta?
Mutta en tiedä kuinka paljon esim. 20l/min on paineena, mutta arvaus että alle kilon?, ja nimenomaan arvaus! tuo paine on toki pikkusen riippuvainen virtausnopeudesta, mutta tuohon painetestaukseen k.o ominaisuudella ei liene vaikutusta. P.S eikö happipullon painesäädin ole suoraan tuolle suuruusluokalle? ja yleensä nuo pullon kierremutterit voi vaihtaa suht´helposti tuohon painesäätimeen. Ja tuo happi säädin on käsittääkseni suht´laadukas, tiivisteet vois kestää typpeä jopa pitempään? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo, painettahan ne "virtaussäätimet" säätää. Säätimen lähdössä on ahdas kanava, johon syötettävää painetta säädetään. Viisarimallinen "virtausmittari" on oikeasti painemittari, jonka asteikko on sovitettu näyttämään kanavan läpi virtaavan kaasun määrää kyseisellä paineella. Kanavan ahtauden vuoksi paineen ja virtauksen vastaavuus pysyy hyvänä, vaikka sen jälkeisten osien virtausvastus muuttuisikin eri pituisten letkujen, enemmän tai vähemmän roiskeisten pistoolien yms. takia. Rotametrillä (läpinäkyvä putki ja kelluva kuula) varustetut säätimet näyttävät suoraan virtausta.
Itse virittäisin systeemiin erillisen painemittarin, siitä sen paineen näkee eikä maksa paljoa. Sehän lienee selvää, että kaasulla ei koeponnisteta mitään mahdollisesti hajoavaa, vaan aina nesteellä? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Typelle ihan ikioma paineen alennin/säädin ei maksa paljon mitään. Olikohan jotain viiskymppiä. Hain paikallisesta hitsausputkasta itelleni.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni meillä oli töissä mig:ssä esabin mittari ja siin luki 2.5 bar/ max.25L min.
__________________
- RASOR - |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Täälläpäin maksaavat 153-160€. Haetko miullekkin sellaisen jos 50€ maksaa...
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jaa meinaakko että esim. migissä letku kestää 200 bar?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Argon, C02 vai mikä? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 47 | 03.12.2010 22:26 |
Ostetaan Argon omistuspullo | MK | O/M/V Muut | 0 | 16.08.2010 19:48 |
Myydään argon pullo | ventora | O/M/V Muut | 0 | 31.12.2009 15:33 |
Ostettu Argon pullo | make-lj | O/M/V Muut | 1 | 08.12.2009 20:25 |
öjyn paineista | pasi1 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.07.2007 17:26 |