Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hena
Selvä se ei tosiaan ookkaan sit niin yksinkertanen juttu 
Paljos tommosesta 2,4 litrasesta vapari diesel koneesta turbottamalla tai 2,4 turbokoneesta siis toyotan omista uskaltais yrittää ottaa tehoja ulos ? Ja onko kansi se mikä antautuu ensimmäisenä noissa ?
|
Itellä työn alla 2L-T pata ja siitä ois tarkotus otta n.200hv,enemmänkin saa mut raja tulee rajusti nousevien lämpöjen muodossa vastaan. Voi enemmänkin kestää mut sit tarvii mitata pakolämpöjä,paineita,synkkaa ym. muuta eli menee tosi tarkaksi tuhertamiseksi. Suht perus nikseillä tulee se parisataa eli uussyöttöpumppu ja ahdin ja ne kun saa toimimaan hyvin eli imu/pako sarjat ei ahista ja muutenki mekaanisesti kunnossa ni pitäs kestää jotakuinkin. Isoa vikaa ei toki tarvita ni hajoaa,muutamia koneita oon kuullu hajotettavan mut niihin ei oo löytyny yhtään järkevää selitystä. Useimmiten syynä 2l sarjan hajoamiseen on 500000tkm ja huonohuolto,venttiiliremontti säätämättömyyden jäljiltä ja sitte kansi laanattu ja kasaan vakiokansi pahvilla ja pox ku ei oo huomioitu et pahvi pitää paxuntaa aina ku pakoventtiili tulee niin lähelle mäntää,tai sit pakopaineet ollu pilvissä ku ahdin/sarja vääränlainen,oonpa kuullu jopa sytkän ajoitusta siirretyn hampaan verran aikaisemmalle=VÄÄRIN! kaikenlaisia tunareitahan koneita rikkoo, niinku pelimiehetkin. Suurin ero on siinä et pelimiehet selvittää syyn ja oppii virheistänsä joka siis kehitykseksi kutsutaan,sit tunarit jotka rikkoo koneen ja hölmönä ihmettelee ja toteaa et paska kone.