Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2010, 22:29
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

mulla se uus iskari ei tuonut autuutta asiaan yksinään, woblaus sillä jäi vaan hieman harvinaisemmaksi, tuli ainoastaan jarruttaessa ja töyssyissä kun se vanhalla iskarilla oli lähes jatkuvaa kun nopeusmittarin viisari kiipes 55 ml kohdalle.

kyllä sillä kerkiää, en sitä kyseenalaista, mutta kovin tehottomalta tuntuu juuri tuo 2000rpm tienoo muuhun moottorin ominaisuuksiin verrattuna.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.09.2010, 17:40
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Jaahas... heräilin tänään jo yhdentoista aikaan kun ei enää jaksanut nukuttaa, saas kattoa kuinka ens yönä käy töissä sitte...

no päätin sitte riipasta vähä jarruja jeeppiin, toisen etulevyn mä oikasin jo pari viikkoa aikaa, ja kattelin takapään että pelaa ja säädin kengät lähelle ja säädin käsijarruvaijerin lopuksi... oli jo huomattava parannus mutta ei silti tyydyttävä mun mielestä.


tämä tässä on nyt sitten mun orggis pääsylinteri/tehostinpaketti, ihan toimiva laitos, tosin aika tehottoman tuntuinen tehostimen osalta ainakin, normiajoon riittää kyllä kunhan vähä painaa, mutta heti jos on jotain koukussa perässä niin ei sitten enään tahtonut poljinvoima riittääkkään. vähä googleteltuani löysin tietoa että tommonen ykskalvoinen tehostin on valmistajan toimestakin jo korvattu kakskalvoisella 95 eteenpäin malleissa ja monet on semmosen laittaneet jälkeenpäinkin.

95-96 xj tehostin/pääsylinteri siihen sopii tilalle pienellä muokkaamisella, samoin 96- zj ilmeisesti, mutta kun mä ajattelin mennä siitä missä aita on jo tehtaalta vähä matalampi ja googletin hieman lisää.


linkki
4x4wire.comin sivulta löytyi tarinaa josta selvisi että Wj grandin (99-04) kakskalvoinen tehostin sopii paikalleen kohtuullisen kivuttomasti.

tarvitaan vain hieman tulipellin reunassa olevan pokkauksen vasarointia, tehostimen polkimen varren reiän isonnusta ja .25" (6.3mm) spaceri tulipellin ja tehostimen väliin.

jamantilla oli tommonen paketti -99 purkuautossa joten ostelin sen sieltä, hommailin kaikki värkit valmiiksi ja rupesin asenteleen.


ensimmäinen huomio oli että reikä poljinta varten olikin ihan oikean kokoinen, eikä varren päähän tarvinnut hioa mitään tasaista kohtaa niinku linkin tarinassa jarruvalokatkaisiaa varten, mulla katkaisija ottaa ihan toisaalle polkimessa, eli itse tehostimelle ei tarvinnut tehdä mitään, spacerin tein 5mm alumiinista


jarruputket täytyy muuttaa koska uudessa pääsylinterissä on lähdöt eri puolella kuin vanhassa, sylinteriä varten kävin hakemaassa uudet nipat, millisiä, etummainen 10x1mm ja takimmainen 12mm, jakoblokin(proportional valve) puoleiset nipat otin vanhoista putkista.


itse sovittamisesta ei tullut otettua kuvaa, tässä tämä valmiina nyt kuiteskin. irrotin pesurinsäiliön ja airboxilta läppärungolle menevän letkun että sai vähä tilaa mutta muuten mitään ollut muutakun osat kiinni ja ilmaamaan..

ilmasin ensin pääsylinterin polkemalla kun putket oli vielä vähä löysällä, sitte vetelin pyörä kerrallaan pisimmän putken omaavalta sylinteriltä alkaen kaikista nesteen läpi niin kauan että tuli puhdasta uutta nestettä, kaikki ilmaruuvit aukes ihan kivuttomasti joten homma oli tehtynä alta 10 minuutin.

olihan iso muutos, ensin kuvittelin että kostea keli tekee siihen jarrutuksiin vähä ylimääräistä terävyyttä niinku yleensä vähän on tapana muutaman ekan jarrutuksen ajan, mutta kun se terävyys säilyi vaikka kuinka olis jarrutellut, ero on suhteessa vähän sama kun se että yrittäis soutuveneellä pysyä moottoriveneen perässä, jarrut on nyt paljon kevyemmät käyttää, ne myös ottaa herkemmin ja terävämmin, kengän näyttäminen riittää siirtään kaikki irtotavarat penkiltä lattialle , tehollisesti en vielä ole käynyt kokeilemassa mitä vaikuttaa esim. jos kävis hakemassa palokunnan venetrailerin perään mitä tuli kesällä paljon yritettyä saada vanhoilla jarruilla pysähtymään ja kokeilis kuinka nyt onnistuu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2010, 22:25
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Onkos sulla ABSiton versio jarruista? Niin ja onko alunperin US malli, kattelin noista valoista ja vilkuista. Mulla jossain, muistaakseni oven karmissa lukee "For export" tms...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2010, 00:26
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no nyt en kyl tiedä sanoa millanen ero on vienti/domestic mallilla minkään suhteen, absja ei ole, moparin 8 varttinen perä, mailimittari... mitä muuta? maahanhan toi on tuotu 08 muistaakseni.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2010, 09:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kyllähän tuossa on jenkkivalot takana, eurooppa-versioissa on sivulta katottuna kokonaan punainen toi valon kotelo. Tiedä sitten vaikuttaako valotehoon tuo asia mitenkään.

Tarttee itelläkin jossain vaiheessa tehdä jarruille jotain, mulla on vielä se orkkis ykskalvotehostin kiinni. Ei taida enää tehostin/pääsylinteri- yhdistelmän potku riittää isoilla kumeilla, vaikka tulee kyllä WJ:n jarrut muuten. Sen verta olen kattonut että jostain uudemmasta RAM:ista (oisko ollut 2500HD?) saisi hyvän ja ruudikkaan tehostin/sylinteripaketin minkä pitäisi myös toimia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2010, 10:25
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, leimallekkin kannattais varmaan pian mennä, auto vaan teki mielenosotusmaisen tempun ja hukkas peruutusvalonsa... kuka tietää mistä nille menee sähkö, ainoatakaan rikki mallista sulaketta en löytänyt ja nss toiimii oikein, siihen tulipellin luona olevaan liittimeen ku varovasti syötin hyppyjohdolla sähköä pakkivalot syttyy ja sähköflektin rele kytkee, otin sen releen irti ja tarjosin sitä hyppyjohtoa sinne 85 napaan releenpohjaan ja taas se pakkivalot palaa, mutta mistä ihmeestä se johto (sin/valko) siihen releelle oikein tulee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2010, 10:54
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Menee lievästi OT:n puolelle mutta noi ledit ovat kyllä oivallisia.

Frouvan pitkäkattotraktoriin laitoin peruutusvaloihin tavan polttimon tilalle samaan kantaan sopivat ledit, näkeepä peruutellä ihan eri tavalla pimeällä pihalla. Samaan rahaan laitoin etuparkkeihin ledit, loppui se jatkuva polttimoiden vaihtelu.
Edessä noista ei muuta virkaa olekkaan kuin se huimasti parantunut kesto.
Auto on siis -99 V70 joka tykkää syödä noita pikkulamppuja, varsinkin etuparkit olivat kulutustavaraa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.10.2010, 11:41
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
joo, leimallekkin kannattais varmaan pian mennä, auto vaan teki mielenosotusmaisen tempun ja hukkas peruutusvalonsa... kuka tietää mistä nille menee sähkö, ainoatakaan rikki mallista sulaketta en löytänyt ja nss toiimii oikein, siihen tulipellin luona olevaan liittimeen ku varovasti syötin hyppyjohdolla sähköä pakkivalot syttyy ja sähköflektin rele kytkee, otin sen releen irti ja tarjosin sitä hyppyjohtoa sinne 85 napaan releenpohjaan ja taas se pakkivalot palaa, mutta mistä ihmeestä se johto (sin/valko) siihen releelle oikein tulee.
Ainakin -90:sessä tulee samasta sulakkeesta kuin taitaa olla vilkut (muistelen, just pari viikkoa sitten taistelin saman ongelman parissa)!!! Katso sulakerasiaa jalkatilassa (olikos -91:sessä sulakkeet enää siellä??), pitäis lukee B/U sulakkeen vieressä ja sen kun ottaa pois, tais vilkut kadota myös!!!??? Eli vika on sulakerasian ja liittimen välissä, mistä ne sähköt menee vaihteistolle!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 00:25 (GMT +2).