![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Liikenneturvallisuuden kannalta oleellista on riittävä urasyvyys kuviossa ettei lähde vesiliirtoon. Kaikenlainen muu mitoillapelailu on jeesustelua. Ymmärrän hyvin miksi eräät tahot pyrkivät tuomaan esiin, että tyhjänpäiväisiä liikenneturvallisuuteen vaikuttamattomia sääntöjä keksitään huvikseen. Näin ei suinkaan ole. Kaikella on tarkoituksensa. Tehdään sääntö joka myöhemmin pakon edessä korjataan tai muutetaan. Varsinainen ikiliikkuja. Sivutuotteena voi järjestää opintoretken vaikka Islantiin ![]() Kiva matka, parit kokouspalkkiot ja päivärahat... PRKL
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
eiköhän se mene niin että jos renkaat on luvattomat -> auto on tieliikenteesen laiton -> poliisi ruuvaa kilvet pois ja matkanteko loppuu.
eriasia sitten huomaako/tajuaako ne katsoa sitä... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, en tiijä. Täälläpäin Helsingin ympäristössä ei tienpäällä tunnuta juurikaan välittävän renkaiden kokomerkinnöistä, joko ei ymmärretä, ei välitetä tai ollaan muuten vain "ymmärtäväisiä". Harva on mitään oikeata sanomista edes saanut. Ei vaikka HJ:lla ajellaan 38.5" swamppereilla, kehutaan vain kulutuspintaa.
![]() En edes tiedä milloin jossain olisi ollut joku oikea ratsia, jossa tarkastettaisiin kuski, paperit ja auto. Mutta onpa renkaiden tuumille hintaakin saatu laskettua: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=1445 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Sakko.
Kertaalleen rengasratsiassa pysäytys ja sitte renkaita äimistelemään ja tavaamaan oikeen stroota. Vaikka totesin et toi sun stroo on vanha ja eri mittavanne ja kaikki maholliset valheet ni ei auttanu,31" otteessa ja 33" alla jota ei siis otteessa=RIKESAKKO! Soitin nimismiehelle ja kysäsin et kuka näitä pykäliä tulkitsee kun ovat perseestä ni sano et hommaa katsastus viranomaselta paperit jossa sanotaan et se sun rengas on laillinen ni se sakko perutaan. No en o hommannu niitä papereita. Maksoin sakon.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Ei sakko se pahin mahdollinen seuraamus ole
Sakot kuitenkin euroissa suhteellisen pieniä. Pahin skenaario on että joudut vakavaan onnettomuuteen jossa kuolee tai vammautuu ihmisiä. Tällöin vakuutusyhtiöllä voi olla peruste periä maksamiaan korvauksia takaisin "laittoman" ajoneuvon haltijalta (Tai olla niitä maksamatta kokonaan tai osittain) Tietysti pitää pystyä näyttämään että onnettomuuteen on vaikuttanut esim. laittomat renkaat, mutta vaikkapa tieltäsuistumisissa yms. vakuutusyhtiö voi olla vahvoilla. Eihän tällainen kovin todennäköistä ole mutta mahdollista.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
ite tässä pyörin pääkaupunki seudulla ja vaikka alla oli 38,5" kumit ei ketään ole kiinnostanut, poliisit sano puhallusratsiassa että hieno auto ootko ite rakentanut.....leimalla oon yleensä käyny niillä kumeilla mitä otteessa, mutta tuli tossa 1,5vuotta sitten käytyy katsastukses 35" kumeilla ja otteessa 33" eikä tullu ees huomautusta et se on niin henkilöstä kiinni että ketä kiinnostaa ja ketä ei.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |