![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sopiko se mutkaosa jonka verissä sormin sulle irroitin??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Juu pientä väkivaltaa vain, vapaavirtaussuodattimen vaatima huohotinviritys pois ja se mutka tilalle. Sinne meni ja putsariin menevä putki myös.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tulihan ne kardaanit lopulta valmiiksi. Takakepin pielessä olleet ristikkokulmat korjattiin, laitettiin tuuma lisää pituutta ja painotettiin. Kylläpä ne olikin pielessä ja vielä MOLEMMISSA akseleissa, vaikka niiden piti olla "tehtaan jäljiltä" ja etusen suoraan ajosta. Molempiin tuli lisäksi haitarikumit pitämään sorat poissa.
Ei ollut pahahintainen homma. Koko hoito 120€. Parissa muussa pajassa olisi pelkän takakepin korjaus ja tasapainotus maksanut 300€!!! ![]() ![]() Katotaan nyt vielä miten kehuille löytyy katetta, kunhan saan aikaiseksi laittaa kepit paikalleen ja pääsen testaamaan tärinät, yms. Kuhmalahteen olisi aikomus päästä...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kepit meni paikalleen ja jyrinät himmenivät vain hieman. Kai sitä on liiaksi tottunut erillisjousitettuun katuatoon, kun moinen ääni häiritsee. Alustan jyrinä sun muu meteli lienee jäykkäakselisessa autossa enempi ominaisuus kuin vika. No, mennään nyt näillä; eihän tämä ole mikään Ferrari. Maavaraa sun muuta maasto-ominaisuutta on nyt (ainakin vähäksi aikaa) riittävästi.
![]() Tuli vielä laitettua putki uusiksi takaa, kun jakiksen nosto muutti linjausta vanhalle putkelle (rosteria, prkle) mahdottomaksi. Eipä ole ainakaan liian hieno metsään! Kuhmalahti & boys, here we come! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa mieleen, etä kai sulla on molempien akseleiden pinionikulmat kohdallaan? Voi olla että olen jo kysynyt, tai sitten en
![]() Meinaan vaan, että pitäisi noiden tuplaristikko- kardaanien kanssa akselin pinioni yoke osoittaa liki suoraan kohti jakoaskin yokea. Jos näin ei ole, niin kardaanit eivät pyöri "oikeaa rataa", jonka seurauksena alkaa täristää. On meinaan yllättävän herkkiä sen suhteen tuon tyypin kardaanit. Mulla oli etuakselissa jossain vaiheessa muutaman asteen pielessä, ja jyrinät jokseenkin hävisi kun pinionikulman korjasi. En huomannut että oliko sulla taka-akselilla kiilapaloja jousipakan ja akselin välissä, mutta jos ei ole niin eikun kulmia mittaamaan ja sopivien kiilojen ostoon ![]() Ko-Met on kyllä mainio pulju, on tullut muutaman kerran käytettyä. Hinnat on kohdallaan, ja palvelukin on varsin nopeata ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla toisessa jutussa ( http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72626 mun kommentti #14) oli kuvat pinionien kulmista. Takanen on korjattu kiiloilla ja on aikalailla suoraan. Etunen on orkkis, mutta mm. Ipe tuumi, että tuo pieni kulma ei pitäisi olla haitallinen. Silloin kukaan ei kommentoinut noita mun kuvia, mutta kaipaako susta toi etunen korjaamista? Jos kaipaa, niin miten se pitäisi tehdä? Akseli sorviin, molemmin puolin irti ja käännetään pinioni kohti jakista ja hitsataan kiinni? Vaiko vain tukivarsista säädetään ja toivotaan ettei etukulmat (oliko se nyt camber) mene mahdottomaksi?
Tässä vielä toi etusen kuva:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä tuo kovin pahalta ainakaan kuvan perusteella näytä, ehkä pientä säätöä voisi koittaa tuon "mutkan" suoristamiseksi jos huvittaa. Jos tuntuu että casteri on säädön jälkeen ihan persiillään ja ohjaus kamala, niin sitten vähän säätöä takaisin. Prioriteettina itse pitäisin kuitenkin pinionikulmaa hieman ohjaustuntuman kärsiessä. Huomioi että edessä pinionikulma ei kuitenkaan tartte olla ihan millilleen, nelilinkkituenta pitää kulmat joustoliikkeen, kaasutuksen tai jarrutuksen aikana varsin hyvin hanskassa toisin kuin takana. Mutta kukin tehköön mikä parhaalta tuntuu ![]() ..ja koska kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin väärän pinionikulman aiheuttama tärinä voi aiheuttaa death woblea, ja toisaalta taas väärä casterikin voi niin tehdä ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |