Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2010, 19:49
habe habe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.02.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 47
Perusasetus

Muutama vuosi tuli tuossa aikoinaan ajeltua tuollaisella 2.4 bensa tomaatilla. Myyntihetkellä kilometrejä oli kertynyt 220 000. Kaikinpuolin palveli kohtuullisen hyvin ja ajoltaan oli oiken mukava, automaatti cruisella höystettynä ihan mainio. Normaali huoltojen lisäksi vaihtoon meni ainoastaan kaasuläppäkotelo ja konepellin aukaisuvaijeri, joka käytön puutteen vuoksi jumi kiinni. Ennen myyntiä vaihdoin vaihteistoöljyt, koska aika-ajoin oli alkanut esiitymään lievää nykimistä vaihtaessa. Öljyn vaihdon jälkeen nykiminen loppui ja muutenkin vaihtaminen muuttui entistä jouhevammaksi. Tämä yksilö palveli siis lähes moitteetta.

__________________
...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2010, 21:00
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Sen mitä itse merkkiliikkeessä olin töissä,vajaan vuoden,niin äärettömän vähän tekivät laatikonvaihtoja ja yleensäkään vähän mitään isompaa remppaa noihin autoihin...Itse olin kuitenkin raskaalla puolen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2010, 07:24
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.879
Perusasetus

Itsellä on v70 vm.2003. Tosin bensa peli ja manuaali. Toistaiseksi ei ole ollut mitään muuta kuin sähkövikaa. Esim. kojelaudasta sammui kaikki valot kesken ajon. Autoon uudelleenkäynnistys ja valot toimi taas. Liekö jonkin asteinen Windows taustalla.. Ainoa mikä ei toimi on apparin puoleinen takaoven keskuslukko. Välillä se vetää sen lukkoon, mutta yleensä ei. Tuossa kun on se "tuplalukko" niin ei ole paljon haitannut, koska se lukitus toimii. Moottorin kierrokset seilailee kanssa välillä. En tie onko joku enteilevä anturivika jossain. Varsinkin pitkän ajon jälkeen kun koneen pitäisi olla tyhjäkäynnillä niin kierrokset on siellä 500 luokkaa. Sen myötä mm. ohjaustehostin tuntuu olevan pois pelistä. Pikkusen kaasua niin alkaa taas toimia. Pirun hieno peli kyllä ajella. Eikä tuo kulutus nyt niin kovin suuri ole. Viimeksi mittailin tampereen reissulta 8.2l/100km. Koko matka motarilla 150 lasissa.

Mitä tuossa kuullut niin D5 malli on kuulemma janoinen ja heikko esitys. Sen sijaan 2.4d menee pienellä. Tuossa on eräällä tutulla S80 2.4d missä on mittarissa reilu miljoona. Sitä vaan ihmettelin kun kolmas moottori menossa. Onko ne niin halpoja noihin vai mikä idea on vaihtaa kone uuteen..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2010, 08:07
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti

Mitä tuossa kuullut niin D5 malli on kuulemma janoinen ja heikko esitys. Sen sijaan 2.4d menee pienellä. Tuossa on eräällä tutulla S80 2.4d missä on mittarissa reilu miljoona. Sitä vaan ihmettelin kun kolmas moottori menossa. Onko ne niin halpoja noihin vai mikä idea on vaihtaa kone uuteen..
Ei noissa ole juurikaan muuta eroa kuin bittejä eri järjestyksessä.Moottorin heikkous liittyy jakohihnaan,se kun pitäisi vaihtaakin välillä...Ja hyvin harvoin on merkkiliikkeessä järkevää tehdä muuta kuin laittaa vaihtokone hihnavaurion jälkeen,ei välttämättä ole paljoakaan osia särkynyt mutta työtunti on niin kallis ettei kannata alkaa laittamaan konetta isommin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2010, 09:20
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti

Mitä tuossa kuullut niin D5 malli on kuulemma janoinen ja heikko esitys. Sen sijaan 2.4d menee pienellä. Tuossa on eräällä tutulla S80 2.4d missä on mittarissa reilu miljoona. Sitä vaan ihmettelin kun kolmas moottori menossa. Onko ne niin halpoja noihin vai mikä idea on vaihtaa kone uuteen..
Moottorit ovat käsittääkseni ihan samoja mutta D5:ssa tosiaan vaan eri softa.
Toki vaikuttaahan se koneen kestävyyteen otetaanko siitä 135 vai 165 kaakkia.
Tuoreemmista jo sitten enemmän.

Kaverilla oli taksissa maakunnassa S80 D5 tomaatti ja siistillä ajulla pääsi jopa 4:lla alkaviin kulutuksiin niin en voi kyllä janoiseksi haukkua.
Kerran siihen rempattiin loota kun humalainen vänkäri oli pukannut P:n päälle satasen vauhdista
Kilsoja taksissa siihen kertyi reilu 400t ja ei mitään vikaa.

Laatikoissa on sen kymmentä suositusta öljyn vaihdosta mutta jos niitä ei vaihda max. 100tkm välein niin ongelmia tulee.
Itte vaihtasin 50-70 tkm jos sellasen hankkisin. Itseasiassa pikkasen polttelisi.
Nyt ajossa yköskoppanen V70 2.TDi manuaali. 460tkm rullattu eikä konetta auottu jakopäätä enempää.
Kytkin vaihdettu 400tkm kohdalla "takuuseen" kun ostin liikkeestä.

Ajutyyli vaikuttaa tosi paljon, joka ei nyt liene kenellekään ylläri pylläri.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.01.2011, 22:17
-Jyki-:n Avatar
-Jyki- -Jyki- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.01.06
Sijainti: Lappeenranta,Etelä-Karjala,Finland
Viestit: 1.066
Perusasetus

Nivomat automaattinen tasonsäädin.Tollanen on kiikarissa olevassa autossa...olisiko tosta kellään kokemuksia?Hyvät/huonot puolet.Se tiedetään et on kallis vaihdella.

Viimeksi muokannut -Jyki- : 29.01.2011 22:52
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.01.2011, 17:45
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jyki- Näytä viesti
Nivomat automaattinen tasonsäädin.Tollanen on kiikarissa olevassa autossa...olisiko tosta kellään kokemuksia?Hyvät/huonot puolet.Se tiedetään et on kallis vaihdella.
Ei muuta kun normi iskarit ja jouset alle jos porsii.
Dieseleissä ei taida kaikissa olla näitä keksintöjä niin heitää niiden palikat alle.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.01.2011, 19:49
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Nivomat on hieno kun se toimii, meillä XC ssä just pähkäillään mitä tehdä kun Nivomat iskarit aika finaalissa

a) uudet alkuperäiset siniseltä tiskiltä noin 800 euroa / pari, tarvikkeena ei saa...

b) tavalliset iskarit tilalle, samalla joutuu vaihtamaan jouset, vakaajan ja muuta pientä, loppulasku ei halpa sekään...


Alkup Nivomatit kestäneet runsaan 200 tkm, eli ei ne ihan huonoja kyllä ole... Onks kellään rajuja rabattisuhteita siniselle ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2011, 01:41
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jyki- Näytä viesti
Nivomat automaattinen tasonsäädin.Tollanen on kiikarissa olevassa autossa...olisiko tosta kellään kokemuksia?
On ja vain hyviä!
Ostin 2002 itelle S80:n ja laitoin siihen sitten Nivot sen takia kun ei tavikset kestäny. Ollut sen jälkeen 200.000km alla ja toimii edelleen moitteetta.

Lisäksi mukava mennä reissuun kun auto ei näytä persettä raapivalta lintalta!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2011, 11:40
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Nivot on niin hyvät että ei tulis pieneen mieleenkään vaihtaa tavallisia jousia/iskareita tilalle.
Yleensä sinisellä tiskillä on edullisempi ostaa koko Nivomat-sarja kuin pelkät iskarit, uskomatonta mutta totta!
Ja joihinkin malleihin saa myös tarvikkeena
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.03.2012, 20:30
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

pari kuukautta sitten taksikuski kerto mulle että kuopion avainvaunulla 6kpl alle puolvuotta vanhoja volvoja odottaa konehuonetyhjänä uutta dieselmoottoria takuuseen.

uudet dieselit ovat ainakin paskoja, mut nehän tehdäänkin kiinassa.

lähti puheeksi siitä kun se huomas mun pihassa 940 volvon ja kehui sitä että on viimeinen kunnon volvo ku on takaveto, ja sit sanoin että senkö takia ajat mersulla, sit se kerto tuon volvo jutun
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Volvo 940 TDIC automaatti -94, 255tkm, 5200€ Teukka O/M/V Ajoneuvot 2 05.02.2010 22:56
Myydään Volvo 240 -89 automaatti 250€ vivamanTT O/M/V Ajoneuvot 3 20.11.2009 21:00
Myydään volvo b230f+automaatti weleho O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 25.01.2009 20:05
m:opel omega/Volvo automaatti AISIN WARNER AW71 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 29.06.2007 12:53
M:chevyn 350 automaatti, volvo B21+ nappivitonen MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 28.11.2006 17:38


Sivu luotu: 20:33 (GMT +2).