![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos käytät autoa jokapäiväisessä liikenteessäJa maltillisessa offroadissa, niin silloin olisi varmaan sopivin viritys seuraava: Moottori: -nostetaan puristussuhdetta maltilllisesti(muista laskea myös välikansi) siivotaan kanavat ja välikansi valuepätasaisuuksista,kohdistetaan em. 1,5 mm portaalla ja muotoillaan venttiilit/seetit uusiksi. peltisarjat ja pakoputkisto uusiksi. (parantaa maksimivääntöä ja tehoa) nokka-akseli väääntönokaksi polttoaineen syötön ja sytytyksen ohjelma uusiksi. Summamutikassa tapahtuva avartaminen on vain osien ja ajan hukkausta, pitää tietää mitä tekee! Voimansiisrto: perävälitykset/ hidaspuoli hitaammaksi rengaskoon kasvamista vastaamaan. Automaattiin sift kit, ja mahdollisesti sopivampi turbiini. Ja tuo vauhtipyörän keventäminen katu/offroad autossa ei käsittääkseni tule kysymykseen, pikemminkin päinvastoin! toki automaatissahan sitä ei yleensä tehdäkkään... Ja jos jonkin muutoksen vaikutus on alle 20% alkuperäistä heikentävä, niin silloin on onnistuttu ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Alkoihan niitä ideoita/tietoa tulla,kiitoksia vain kaikille.
Kannenlasku on varmaan edessä ensimmäisenä,kunhan saan lohkon porattavaksi. Tuo kannenavartaminen hiukan jännittää mutta täytyy saas nyt nähdä josko sitä ihan hiukan siistisi kanavia. ![]() Peltisarja tietenkin tulee ja siinähän se koko putkisto samalla uusiutuu. Pepe haasteli jotain että englannissa muokkaileevat noita nokkia.Varmaan hinnat kohdallaan ![]() Ja pakkohan noille välityksille on jossain vaiheessa tehtävä jotain. Alkaa olla jokseenkin pitkähköt ![]()
__________________
DADDY´S TOY |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kun kerran viet lohkon porattavaks ni vie kannet samalla, kyl ne siellä koneistamolla osaa ne kannet portata ja vetää siivut pois.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sitten kun olet tilaamassa peltipakosarjaa nii oon mukana kans, ni pistetää rahti puoliks..
![]() ![]() Jenkkilässä oli oli joku pulju joka myi noita avarrettuja kansia ja isompia ¨Throttle Bodies¨, muutenki viriosia toho 3VZ-E koneesee... Viimeksi muokannut Jan Stick : 31.08.2010 10:00 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Saanko kysyä että miksi et asenna remmiahdinta. Ei tarvitse muutoskatsastaa eikä kalliita VTT mittauksia kunhan et pidä hihnaa paikoillaan yleisessä liikenteessä. Muutaman henkilöauton tiedän jossa näin on ja ahtimen saattaminen toiminta kuntoon on noin 15min homma. Käsittääkseni katsastuksessa papereihin tulee kuitenkin merkintä että ahdin on muttei remmi saa olla paikoillaan yleisessä liikenteessä.
Vaparin virittäminen kun on hyvin paljon kalliinpaa ja tarkempaa kuin ahdetun moottorin,ja remmillä sen voiman saisi mille alueelle haluaa kunhan pelaa vain välitykset oikein. En nyt yritä tuputtaa,mutta tarkoitan vain että kun virität vaparia niin 1000€ ja saat esim 70hv lisää vakioon,ahtamalla tuolla budjetilla voidaan puhua jo 100-150hv kevyesti jos vai moottori kestää sen. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() sisua45 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pulju tais olla LC-Engineer tuolla jenkkilässä:
http://www.toyotacatalog.net/M1WebGe...ss=1545&Page=3 Lainaus:
![]() Eli ei mitään vimpanpäälle viritettyä tehdä vaan ennemminkin piristellään ![]() On nuo ahdinsarjat aikas kovissa hinnoissa tuolla ameriikassakin, 3000$ pyytävät ![]() Vaikkakin jos olis niin paljon ylimääräistä niin LC-Engineeriltä tulis kyllä aikas iso paketti tilattua ![]()
__________________
DADDY´S TOY |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tere
Mielestäni ei kannaa portata kansia, ennenkuin kuin teet jotain imusarjalle. Orkkis imusarja on sen verran aerodynaaminen, että sotkee virtaukset vaikka olisi millaset kannet. Aloita porttaamalla plenumi, heitä vakiolla imusarjalla vesilintua ja hommaa kunnon läppärungot. Sitten porttaat kannet. Peltisarjat kannattaa hommata Summit racingistä, omat maksoi rahdin kanssa n.650€+145€tulli/verot. Palvelu oli hyvää ja nopeaa, peltisarjat perille tuli viikossa. Samalla poistin EGR:n, imuilman vaimentimet ja ylimääräiset romut imusarjasta, autosta tuli ihan eri vehje. kuvia omasta löytyy nettiautosta ID: 3467018. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Meitsi komppaa.Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4runnerin jakopää | Juilewi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.05.2009 07:17 |
Ostetaan 4runnerin peltisatsi | mielipuoli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.12.2008 16:06 |
4runnerin tukivarsista | Rak | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.02.2007 23:06 |
O: 4Runnerin kuskin ovi | -MaTTi- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.08.2006 18:50 |
M:4Runnerin osia | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 19.03.2006 18:27 |