Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 29.08.2010, 20:42
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Näinhän se on teoriassa, mutta saavutettu hyöty vaihtelee paljonkin koneesta riippuen.
Niitä mjoottoreita mitä me ollaan fiilattu, niin vääntö on parantunut puristuksia nostamalla. Se on vähän niinkuin köyhän miehen ahtamista. Tuolla pihalla seisoo 60-luvun tekniikalla oleva henkilöauto, siinä on noin 11 puristus suhde. Ja vetää hienosti jo 1000 kierroksesta lähtien. Vaikka on 290 asteinen viriviri-nokka, ja vauhtipyörästä sorvasin 1.5 kiloo pois. On siihen tietysti muutakin tehty. Vauhtipyörän keventäminen ei tuo yhtään hevosvoimaa lisää, mutta kierrosherkkyys, ja sitä kautta kiihtyvyys pienillä vaihteilla paranee. Painaviin autoihin ei niin hyvä viritys.

Toki perusmoottori täytyy olla kunnossa. Puristuksien lisääminen ei paljoa hyödytä, jos mäntien ohipuhallus on suuri. Silloin saadaan korkeintaan lisää kampikammio painetta, ja öljyvuotoja...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runnerin jakopää Juilewi Tekniikka & Jutustelu 0 11.05.2009 07:17
Ostetaan 4runnerin peltisatsi mielipuoli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.12.2008 16:06
4runnerin tukivarsista Rak Tekniikka & Jutustelu 5 18.02.2007 23:06
O: 4Runnerin kuskin ovi -MaTTi- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.08.2006 18:50
M:4Runnerin osia O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 19.03.2006 18:27


Sivu luotu: 22:42 (GMT +2).