Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2010, 17:24
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
En oikein ymmärrä tollasia "siirtorenkaita".... on niin hönön näköinen ja täysin turhaa jumppaa vaihdella kumeja monta kertaa kesässä. Miks ei vois ostaa pinnotettujen sijaan jotkut kunnolliset kolmeyköset joilla voi ajaa mukavasti vaikka Hangosta Inariin? Vaikka Coopperin STT:t. Pinnan karheus ja renkaan runko riittää varmasti offitouhuihinkin, mutta silti mukavat, pyöreet ja kulutusta kestävät maantielläkin.

Talveks sitten jotku toiset oikeat 31" nastarenkaat. Jeepin tapauksessa kun vielä istuvat virallisesti ja nätisti myös orkkisvanteille.
Käyttäähän ne crossipyörissäkin katusliksejä, se on sitä supermoto fiilistä )))

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.08.2010, 10:16
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Selvittelyjen jälkeen näyttää siltä, että värinöiden syynä on takakardaanin eri päiden ristikoiden välinen väärä kulma. Pitäisi olla 0°, mutta on jotain 10-15°. Kyseessä on valmistusvirhe, vaikka on täysin uusi keppi. Ei saa kohilleen booreja eri asentoon asettelemalla. Eipä sitten muuta kuin viedään Ko-Metille Espooseen ja koitetaan saada kulmat kohilleen ja keppi tasapainoon.

Radiokin toimii taas, mutta joku aiemmin autoa laittanut sähkömies on polttanut vahvistimesta toisen etukanavan ja liittänyt molemmat etukaiuttimet samaan vielä toimivaan kanavaan! Eipä ihme, ettei oikein ole soundeja. Vaihdetaan sitten joskus koko toosa ja laitetaan etupelti niitä "namiskuukkeleita" varten. Takatyövalohan oli jo tallin hyllyllä odottelemassa asennusta...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2010, 19:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No, hyvä että ainakin selvisi kardaanin ongelma. Vituttaahan se tehdasuutta kardaania alkaa heti korjauttamaan, mutta ainakin tuolla Ko-Metilla tekevät yleensä hyvää jälkeä. Eikä ole ihan kauhean hintainenkaan..

Itte pitäisi mennä sinne teettämään jossain vaiheessa uusi takakardaani, kun nykyinen jää akselin siirron myötä ~15cm lyhyeksi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2010, 08:44
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Toivotaan nyt että se on tuo väärä kulma, mikä äänen aiheuttaa. Kaikenlaista rohinaa kyllä kuuluu sieltä täältä, mutta jyrinä 90-120km vauhdissa tuskin muusta tulee. Ei oikein tahdo kuulla niitä radion mahti-mono-soudejakaan . Vakiokardaanin takaisinasentaminen voisi lopettaa jyrinän - jos edes kunnolla yltää lyhennettyyn jakiksen akseliin - mutta sitten pitäisi laittaa Drop-down-kitkin takaisin. Eipä oikein innosta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2010, 08:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kardaanin muutoksia odotellessa laitoin etupanssarin paikoilleen. Ei ota mikään kiinni ja tuosta mallista saa helposti pestyä ylimääräiset mudat letkulla pois. Öljynvaihtoplugi peittyy sopivasti panssarin alle, mutta sitä tuskin tulee heti avattua, kun ex-omistaja vaihtoi öljyt joka paikkaan.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2010, 12:09
JeepTrainee:n Avatar
JeepTrainee JeepTrainee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 43
Perusasetus

Kuis toi nyt on noin suunniteltu toi panssari? Sehän on kuitenkin kiinni noilla perän kannen pulteilla, joten mites tonne öljyt laitetaan kun käytät perän auki. Eli joutuuko tekemään niin, että enste perä kasataan ilman panssaria ja lorotellaan öljyt sisään, sitten otetaan pultit pois ja toivotaan että silikonit pitää kannen kiinni ja vasta sitten panssari paikoilleen pulttein kera?

Jotenkin vaikuttais olevan vielä tuotekehitykselle varaa tossa panssarissa vai olenko nyt ymmärtänyt jotain todella väärin... ja olisi kai sitä joskus kiva päästä tarkistelemaan että öljyä sieltä perästä löytyy ja ettei ole vettä imassu jossain upotuksessa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2010, 14:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeepTrainee Näytä viesti
Kuis toi nyt on noin suunniteltu toi panssari? Sehän on kuitenkin kiinni noilla perän kannen pulteilla, joten mites tonne öljyt laitetaan kun käytät perän auki. Eli joutuuko tekemään niin, että enste perä kasataan ilman panssaria ja lorotellaan öljyt sisään, sitten otetaan pultit pois ja toivotaan että silikonit pitää kannen kiinni ja vasta sitten panssari paikoilleen pulttein kera?

Jotenkin vaikuttais olevan vielä tuotekehitykselle varaa tossa panssarissa vai olenko nyt ymmärtänyt jotain todella väärin... ja olisi kai sitä joskus kiva päästä tarkistelemaan että öljyä sieltä perästä löytyy ja ettei ole vettä imassu jossain upotuksessa?
Olet ymmärtänyt aivan oikein. Ihan laiskuuttani en nyt jaksanut lähteä vaihtamaan panssaria toisenmalliseen, vaan löin tuon vain kiinni. Meininki ei ole upottaa sitä viikoksi suohon, vuotoja ei ole yksittäisiä kuivahkoja tippoja lukuunottamatta missään ja luulisi kahluusyvyydenkin riittävän. Takaperän huohotinletkun kiinnityspiste on rungossa 70cm korkeudella (vakiokumeilla) ja etupäässä taitaa tulla tulipeltiin toista metriä korkealle. Jos tarttee panssari irrottaa niin sitten vain irrotetaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.02.2012, 21:17
Zuikka Zuikka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: Lieksa, Suomi
Viestit: 54
Perusasetus

Hienoa! Tuli juuri kanssa hankittua vm.2000 2.5 TD Cherokee, 100000 mittarissa! Tarkoitus on tehdä samanlainen temppu - insat alle ja OMEn alustasarja. ja sitten palkkihelmaa ym.ym. Hyvä homma, on suureksi avuksi nähdä miten olet toiminut oman jeepin kanssa. Mistä hommasit uudet jakkarat?

Viimeksi muokannut Zuikka : 05.02.2012 21:21
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.02.2012, 13:53
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zuikka Näytä viesti
Hienoa! Tuli juuri kanssa hankittua vm.2000 2.5 TD Cherokee...
Onnittelut hyvän offiaihion hankinnasta! Teeppä siitä oma rakentelutopiikki, niin muut Jeeppikuskit voi kommentoida kysymiäsi asioita sinne.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 Traveler O/M/V Ajoneuvot 10 10.06.2009 23:18
Myydään jeep cherokee kaiffari O/M/V Ajoneuvot 0 14.04.2009 21:41
Jeep Cherokee 4.0?? mattijun Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2008 16:33
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 23:15 (GMT +2).