Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 20.08.2010, 21:00
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

FJDC:n syy! Mitäs rikkovat sääntöjä torkeesti!

Vanha 20.08.2010, 21:12
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Perusasetus

no voisko nyt sit joku kertoo et mitä on rikottu ja miten??? on vaan ilmotettu et yhteis työ päättyy, mut vielläkään kukaan ei oo kertonu et mikä tähän on johtanu. itse en voi asiaan mitenkään vaikuttaa, mut ois nyt kiva kuitenki jäsenenä tietää et mistä on kyse.
Vanha 20.08.2010, 21:18
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kirjuutus virhe?? Törkiää??
On sitä Perkon suusta kaikenlaisia sammakoita kuulunut? Kauankohan Tapuan hallitus miestä vielä kestää??

t. yks pettynyt tapualainen.
Vanha 20.08.2010, 21:41
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Noniin, pidetäänpä sitten linja asiallisella tasolla...
Vanha 20.08.2010, 22:27
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Exclamation

Tässä syitä ja perustelujakin

Ei ollut alunperin tarkoitus tätä kiistaa täällä ruotia mutta kun asiasta on FJDC:n taholta haluttu tehdä julkinen niin julkaisen FJDC:lle lähetetyn kirjeen sellaisenaan.

Tapiolan Urheiluautoilijat ry (TapUA) Espoo 28.6.2010
puh. 0400 447317
PL85, 02201 Espoo

Finnish Jeep Drivers Club ry (FJDC)
Särkikuja 8 B, 02170 Espoo

Sopimuksen irtisanominen

Tapiolan Urheiluautoilijat ry:n hallitus on kokouksessaan 19.6 2010 päättänyt välittömästi irtisanoa vuodelle 2010 FJDC:n kanssa tehdyn suullisen sopimuksen koskien Tapiolan Urheiluautoilijat ry:n Off Road-harjoitusalueen (Kulmakorven Off-Road Park) yhteistyötä ja -käyttöä.
Syynä reittiryhmän vastuullisten jäsenten, FJDC:n hallituksen edustajien, Pekka Virtasen, Kari Luodon sekä ryhmään kuuluneiden Pekka Waseniuksen ja Lauri Virtasen, vakava, tietoinen ja useasti toistunut lain ja alueen käyttöluvan vastainen toiminta (luvaton avotulen teko metsäalueelle)! Valvojan 29.5 (todetun nuotionpolton jälkeen) asiasta sähköpostilla huomauttaessa Pekka Virtanen ei ole 12.6. Kulmakorvessa pitänyt rikkomusta minään vaan päinvastoin vähätellyt tekoa ja todennut, että ”näin on toimittu useasti aiemminkin” sekä lisännyt uhkaavaan sävyyn, että ”lain ja sääntöjen vastaisesti voi vapaasti toimia ja, että säännöillä vain tuhotaan koko Kulmakorven ajoalue”! Ko. henkilöiden välinpitämätön asenne lupaehtoja ja alueen sääntöjä kohtaan sekä lainvastainen toiminta on omiaan vakavasti vaarantamaan nykyisen Off Road-toiminnan ja sen tulevaisuuden Kulmakorvessa!
Lisäksi reittiryhmä on jo pidempään laiminlyönyt, aikanaan yhteistyön aloittamiselle tärkeänä perusteena pidetyn, letkan-/ryhmänvetäjän tehtävät, eikä se myöskään ole runsaaseen vuoteen, pyynnöistä huolimatta, korjannut trial-harjoitusalueelle johtavaa ”puhki” ajettua vanhaa reittiä eikä myöskään raivannut korvaavaa ajokelpoista ajoyhteyttä !

Kokouksessaan hallitus päätti myös, että Kari Luoto, Pekka Virtanen, Lauri Virtanen ja Pekka Wasenius saavat kukin henkilökohtaisen puolen vuoden porttikiellon Kulmakorven off-road harjoitustapahtumiin. Kielto koskee kaikenlaista osallistumista off-road harjoitustapahtumiin. Porttikielto astuu voimaan heti ja päättyy 31.12.2010.
Vaikka yhteistyö on irtisanottu niin hallitus päätti, että FJDC:n jäsenillä säilyy jäsenetuna nykyinen osallistumismaksu 10 €/autokunta Kulmakorven Offroad-ajopäiviin kuluvan harjoitus-/ajokauden 2010 loppuun.

Mikko Perkko
Puheenjohtaja

================================

Kun kommenteissa mainitaan allekirjoittanut valtaahavittelevana diktaattorina niin totean, että minulla ei ole henkilökohtaisia intressejä tai pyrkimyksiäkään alueella jossa TapUA on toiminut jo vuodesta 1995 lähtien (en harrasta itse enkä omista maastoautoa ja valtaa on ihan riittämiin muilla sektoreilla), mutta olen kyllä Espoon Moottoriradat ry:n ja TapUA:n puheenjohtajana ja näiden hallitusten valtuuttamana pääneuvottelijana yrittänyt ja jopa onnistunutkin hoitamaan neuvottelut kaupungin ja muiden viranomaisten kanssa niin, että nykyistä aluetta on saanut ja voinut jo tässä vaiheessa käyttää offin harjoitusalueena, vaikka ympäristölupaprosessi on vielä valituskierroksella Vaasan hallinto-oikeudessa. Olen ainakin toistaiseksi (toivottavasti jatkossakin) onnistunut vakuuttamaan virkamiehet ja luottamushenkilöt tämänkin (offroadin) toiminnan tarpeellisuudesta, vaikka vastustaviakin mielipiteitä on eri tahoilta kuulunut. On myös hyvä muistaa että offroad on alueella virallisesti vain sivuosassa sillä pääosa kuuluu alueelle tuleville kiinteille Karting- ja MX-radoille sekä niiden vaatimille huoltoalueille. Olen pyrkinyt ja pyrin edelleenkin puolustamaan offin asemaa Kulmakorvessa niin ratayhdistyksen sisällä kuin kaupunginkin suuntaan ainakin niin kauan kuin luottamusta TapUA:n jäsenkunnalta riittää, vaikka tällaisten kiistojen takia mielenkiinto offiin kyllä pakostakin hieman laimenee. Ei nämä ympäristö- ja muutkaan maankäyttöluvat ihan läpihuutojuttuja ole vaikka moni palstalaisista niin näyttää kuvittelevankin. Tämä siis silloin kun tavoitellaan pysyviä suorituspaikkoja moottoriurheilulle, joksi tämä tuleva Espoon Kulmakorven moottoriurheilukeskus maakunnallisenakin hankkeena luetaan.

Ja miksikö olen Kulmakorvessa komentelemassa ja järjestystä pitämässä, siksi että lupaehdot edellyttävät että huolehdimme mm turvallisuudesta ja lupaehtojen noudattamisesta ja puheenjohtajana tämä tehtävä lankeaa minulle. Jollei lupaehtoja noudateta niin ollaan yllättäen tilanteessa, että lupia ei jatkossa enää irtoakkaan. Toivottavasti ei näin käy ja saadaan vielä pitkään jatkossakin harrastaa alueella offailua ja kehittää Kulmakorvesta entistä parempi harrastuspaikka tällekin lajille.

Mikko Perkko
puheenjohtaja
TapUA
46 vuotta autourheilun hyväksi
Espoon Moottoriradat ry
www.tapua.fi

Viimeksi muokannut Byrocrat : 22.08.2010 10:10 Perustelu: korjattu tekstivirheitä
Vanha 20.08.2010, 22:36
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Perusasetus

Kiitoksia selvennyksestä. helpompi ymmärtää päätöksiä kun kuulee syyt.
Vanha 20.08.2010, 22:10
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko sinulla jotain parempaa tietoa asiasta. Minulle on jäänyt hiukan epäselväksi, vaikka olen mielestäni ollut Kulmakorven asioissa mukana.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto Nissan KC porttaaleilla. Päättynyt ja alustavasti MYYTY. BSI O/M/V Ajoneuvot 39 21.06.2010 04:55
Kulmakorven iltayöoffailu la 17.11. Byrocrat Tapahtumat 28 19.11.2007 09:15
Huutokauppa päättynyt. iroc O/M/V Muut 41 08.11.2007 16:53
Kulmakorven ajelut la 3.11. Byrocrat Tapahtumat 18 04.11.2007 19:45
Kulmakorven cruisailua Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 16.06.2003 06:45

Sivu luotu: 13:07 (GMT +2).