Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 17.11.2003, 21:47
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Perusasetus

No jeps jare,tottahan niissä aina on synnytystuskia rakennelmissa,en mä sillä,mut kun ei näissä yleisimmissä offi rakentelujen kohteissa niin hirveitä leveys eroja ole,menee noin kymmenen sentin sisään lähes kaikki merkit ja sellaiset erot pystyy jo vanteen off/in setillä eliminoida.61:n akselissa on kieltämättään murikka voimakkaasti toisessa laidassa et jos kyseessä olis ollu lehtijousinen vaihtokohde ni epäilyttäis enemmän,ku siinä panjon kavennus akseliputkeksi on niin loivalinjanen et latin on mahdollista laittaa asettuun aika pienelle alueelle mut kun kierrejosisessa jousijalka tulee päälle ja tukivarsi alle ni ongelmia ei näin yht äkkiä tuntuis olevan,ku ei ole niitä u-pultteja sotkemassa kuvioo ja jousijalan akseliin nähden voi sijoittaa melkein mihin kohtaan tahansa hitsaamalla(tai jos haluaa ni jousijalan jalka hitsaamalla mihin sit varsinainen jousijalkalautanen pulteilla)
Nii,noista 61:n murroksista lukotustilanteissa on kyllä tullu ihan livenä nähtyy puolenkymmentä tapausta ku on vanha murros sylkässy rojut väärälle puolen niveltä.yleensä se,kun nivelen kuori pettää ja haulet lähtee vika paikkoihin seilaan,menee vetari niin lukkoon et on joko siihen paikkaan purettava tai sit murskattava osaset väkisin ajamalla,mut siinä on sit se vaara et vetarin pää vaurioituu tai murskaa joutuu akselitiivisteen väärälle puolen.Nää tilanteet ei ole itsessään näyttäny ollenkaan vakavilta missä näitä murroksia on menny.melkein kiinnijäämäisillään lukot päällä ja rattaat toiseen laitaan käännettynä,en kyllä ole saanu yhtään 44:n murrosta särettyy vaik oon paikoin ihan tosissaan yrittäny,yks välitys on takaperästä korkannu mut ei muuta,mut ei niissä mitään lukkoja mulla ollukkaan.Just eilen soitti kaveri meetingiltä sodankylästä et tällainen tapahtuma on käyny.
En mä niitä hirmu heikoiks mainostanu,sanoinhan mm. et suorassa vedätystä kestää varmasti sen mitä autosta lähtee,mutta...
Jeeperille:tosta pinjonin suuntauksesta mikäli meinaa säästää auton isommilta vapinoilta olis myös syytä mustaa toi rankun nivel tyyppi.se kun ei ole vakionopeus nivel ni periaatteessa se tarkoittaa sitä et jos sä käännät toisesta nivelestä murroksen pois ja toiseen se jää,ni se on niinku mahdoton yhtälö etteikö autoon tule melkoinen vapina ajettaessa jotain +30-40-> tulee sit ilmi viimeistään ku kytkee napalukot päälle(61:n akseleista)ja mennään niinku nelikolla.Itse aikoinaan sillon pikkutyttönä laitoin yhden jos toisenkin laisista etuveto hlö-autoista purettuja vakionopeus niveliä vaihteiston päihin että sain vapinat rauhoittuun.Yhden jos toisen lisia sen takia kun eivä tahtoneet kestää(vanhoja kun olivat)Pari viikkoo sit viimeks laitettiin yhteen berttaan sellainen etujordaaniin ja lopputulos oli taivaallinen tasaisuus ajettaessa.
ranke:Mä en ole kyllä kuullu et roissa joku olis ympänny volvon akseleita rankkuun(voihan se tietysti silti olla),mut sodankylässä eräs mies on laittannu mokin akselit rankkuun ja leimannukki ne jo;autoa ei ole vielä katsastettu mut akseleiden puolesta asia on ok,jotain jarruissa oli vikaa ja pto puuttui...oli jotain eri vaihteistoo ja jotain,emmäämuista,mut akselit on hyväksytty.kertoi vain välityksien olevan niin tiuhat ettei sit kulje tienpäälläkään ku jotain 80-100kmh...noo mettässä passaa sit senki edest.
nimim.iippo kyl lupas siit kuvia tänne,et haloo iippo....mitä näkyy?

-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huutokauppa Hj lukko-akselit mukaan 2. akselit finvalp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 06.09.2006 13:37
4kpl Thulen kattotelinet Rangelle Micked O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 23.05.2006 16:07
M. uudet BFG mud 35" O/M/V Renkaat ja vanteet 3 14.03.2006 15:06
M: trailerin uudet akselit 1250kg/akseli SoSo O/M/V Muut 6 27.02.2006 18:15
Ostetaan RANGEN akselit/ Myydään BJ:n akselit japex O/M/V Muut 8 01.02.2005 17:22

Sivu luotu: 13:56 (GMT +2).