Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2010, 14:29
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pafo Näytä viesti
Nytku ollaan päästy vauhtiin niin onkin näitä:

Oppeli Zafira
Rellu Grand Scenic
Rellu Espace
Rellu Grand Espace
Pösö 807

Emäntä kattoo nyt lähinnä nää ranskikset, mielipiteitä/kokemuksia? (Paitsi ettei kehtaa ehkä nousta kyytiin julkisessa paikassa )
Ei noi Ranskikset niin kauhean pahoja ole, asiallisella pidolla ollut semmoinen lienee ihan ok peli kuten muutkin autonromut. Ranskiksien omistajat vaan tuntuvat olevan hieman boheemia väkeä, eikä kaikki ole niin justiinsa.
Meillä ollut tuo reilusti (kohta 400tkm)ajettu pikku Scenic jo muutaman vuoden, eikä siitä ole pahaa sanottavaa tekniikan kestävyyden suhteen. Jos Grand Scenic on yhtään perinyt pikkuisen sisätilojen avaruutta ja helppoa muunneltavuutta niin se on oikein hyvä.
Ostaisin kuitenkin mahdollisimman vähillä varusteilla olevan, meidän molemmat Ranskikset olleet ilman hienouksia ja hyvin pelanneet kesät-talvet.

Rahallinen arvo näistä häipyy nopeammin kuin manne työkkäristä, toisaalta, on sitten edukkaampi ostaa.

__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2010, 21:27
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Ei noi Ranskikset niin kauhean pahoja ole, asiallisella pidolla ollut semmoinen lienee ihan ok peli kuten muutkin autonromut. Ranskiksien omistajat vaan tuntuvat olevan hieman boheemia väkeä, eikä kaikki ole niin justiinsa.
Meillä ollut tuo reilusti (kohta 400tkm)ajettu pikku Scenic jo muutaman vuoden, eikä siitä ole pahaa sanottavaa tekniikan kestävyyden suhteen. Jos Grand Scenic on yhtään perinyt pikkuisen sisätilojen avaruutta ja helppoa muunneltavuutta niin se on oikein hyvä.
Ostaisin kuitenkin mahdollisimman vähillä varusteilla olevan, meidän molemmat Ranskikset olleet ilman hienouksia ja hyvin pelanneet kesät-talvet.

Rahallinen arvo näistä häipyy nopeammin kuin manne työkkäristä, toisaalta, on sitten edukkaampi ostaa.
Juu, hävityksen kohteena on just emännän rakas pikku Scenic... muuten näppärä vehje, ollut meillä uudesta asti (yli 10 v) ja vain 70tkm mittarilla, ainut vika siinä on se yx puuttuva istumapaikka... ja tästä syystä kauppiaat kyäyttäytyvät hieman oudosti, kun haluisa ottaa sitä enemmän kuin mielellään vastaan muttei luonnollisesti tarjo mitään...
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.08.2010, 09:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Espace


Itsellä on kolmoskoppainen Renault Grand Espace 2.2dT koneella. Noissa Espaceissa on muutamia vältettäviä moottoreita, muuten ovat ihan toimivia laitteita. Kolmoskoppaisissa (97-02) 2.2dCi koneessa on paljon vikoja (mm. turbo, suuttimet ja EGR-venttiili). 3.0L V6 on hieno, mutta huoltokulut korkeahkot (esim. sytytystulppien vaihtoa varten kone otetaan alakautta ulos!). Vanhempaa 12V 3-litraista ei saa ostaa, laatikko ei kestä. Hyviä moottoreita ovat sitten 2.2dT diisseli ja nelaribensakoneet, erityisesti 2.0 16V on yllättävän taloudellinenkin.

Muuten kolmoskoppainen Espace on huikea innovaatio. Esimerkiksi korikehikko on upottamalla kuumasinkitty, sinkkiä autossa jotain 20 kiloa! Kehikon päälle on sitten liimattu muoviset koripaneelit. Konepelti on sentään peltiä, ja useimmiten reunasta ruosteessa.

Ehdottomasti kannattaa ostaa juuri Grand-malli, jotta saa 30 cm lisää tavaratilaa. Tähän autoon on oikeasti todettu mahtuvan seitsemän henkeä ja matkatavarat. Tai vaihtoehtoisesti seitsemän henkeä ja kokonaiset Emmaljungat. Takimmaisella penkkirivillä on tosin ahdasta yli 190cm kavereilla.

Neloskoppaiset Espacet ovat Renaultin valmistamia ja perinteisesti pellistä tehtyjä. Kuutosdiisseliä ei saa ostaa, eikä 2.2dCi dieseliä. 2.0dCi:t ovat OK. Muutenkin ennen faceliftiä (5/2006) tehdyt autot ovat luotettavuudeltaan arveluttavampia, faceliftissä laatu parani selkeästi. Karalaahareille hyvä valinta, 2000kg perävaunumassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.08.2010, 19:52
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Itsellä on kolmoskoppainen Renault Grand Espace 2.2dT koneella. Noissa Espaceissa on muutamia vältettäviä moottoreita, muuten ovat ihan toimivia laitteita. Kolmoskoppaisissa (97-02) 2.2dCi koneessa on paljon vikoja (mm. turbo, suuttimet ja EGR-venttiili). 3.0L V6 on hieno, mutta huoltokulut korkeahkot (esim. sytytystulppien vaihtoa varten kone otetaan alakautta ulos!). Vanhempaa 12V 3-litraista ei saa ostaa, laatikko ei kestä. Hyviä moottoreita ovat sitten 2.2dT diisseli ja nelaribensakoneet, erityisesti 2.0 16V on yllättävän taloudellinenkin.

Muuten kolmoskoppainen Espace on huikea innovaatio. Esimerkiksi korikehikko on upottamalla kuumasinkitty, sinkkiä autossa jotain 20 kiloa! Kehikon päälle on sitten liimattu muoviset koripaneelit. Konepelti on sentään peltiä, ja useimmiten reunasta ruosteessa.

Ehdottomasti kannattaa ostaa juuri Grand-malli, jotta saa 30 cm lisää tavaratilaa. Tähän autoon on oikeasti todettu mahtuvan seitsemän henkeä ja matkatavarat. Tai vaihtoehtoisesti seitsemän henkeä ja kokonaiset Emmaljungat. Takimmaisella penkkirivillä on tosin ahdasta yli 190cm kavereilla.

Neloskoppaiset Espacet ovat Renaultin valmistamia ja perinteisesti pellistä tehtyjä. Kuutosdiisseliä ei saa ostaa, eikä 2.2dCi dieseliä. 2.0dCi:t ovat OK. Muutenkin ennen faceliftiä (5/2006) tehdyt autot ovat luotettavuudeltaan arveluttavampia, faceliftissä laatu parani selkeästi. Karalaahareille hyvä valinta, 2000kg perävaunumassa.
ahaa, käytiin just tyypittämässä Grand Scenic:iä. Ei ollut sopiva meille, joten tähtäin siirretty espaceen joka tuntuu olevan vähän avaruusalus tyyppinen mutta siihen tottuu, kai?
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.03.2010 11:46
Maastokuorma-autoista SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 4 29.03.2008 14:43
M: Osia Toyota Carina II esim. 128 hv kone Mikedeus21 O/M/V Muut 7 21.02.2008 17:36
Toyota miehet kertokaa kokemuksia... HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 22 11.11.2004 15:32
m toyota 3.0 diesel esim.bj40 jjtp O/M/V Muut 0 06.03.2004 19:26


Sivu luotu: 14:58 (GMT +2).