![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juu mää jo mietin käänteispsykologisesti, että jos tää olis "Low Rider", kun noita korotustuumia on reilusti enempi kuin laki sallii ja lisääkin on vielä tulossa, tais sitten Myth Buster => "Bust Myster" (= "Tissimysteeri"), mutta tuo vaatii vielä hiomista... ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Taasen päivityksiä varusteissa.
Tässä uusi ja vanha takajousen riipuke. Verrokkina 23mm hylsy. Lyhyemmässä säädössä on n. 50mm enemmän nostoja kuin vakiossa. Pidemmässä n. tuuma lisää. Korotusta tulee noista suunnilleen puolet, kun korottaa vain jousen toista päätä. Vinkkinä muuten kaikille niille, joilla on vetokoukku / tankin panssari: NIITÄ EI KANNATA IRROTTAA, riipukkeiden yläpäät ovat kiinni rungossa olevissa kierteissä, ei siis läpipulteilla kuten alapäät. Takariipuke paikoillaan, taustalla irroitetun ja kiinnitetyn panssarin sekä vetokoukun pultit: Jeeppi istuu nyt ryhdikkäämmin ja ihan rekisteriotteen milleissä. Ihan kuin korotussarjasta olisi jäänyt riipukkeet puuttumaan...? Huomaa "Jeep" tekstit vanteiden keskiöissä korin värisenä! ![]() Seuraavaksi pitäs sitä etupanssaria asennella...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 20.08.2010 12:21 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tässä asennusprojektien välissä mitattua nostotuumia. Edessä on navan ja lokarin välissä tasan 23" ja takana 22 ¼". Jos / kun vakio tuumaluku on 17", niin silloinhan korotusta on edessä peräti juhlavat 6"!!!!
![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
En oikein ymmärrä tollasia "siirtorenkaita".... on niin hönön näköinen ja täysin turhaa jumppaa vaihdella kumeja monta kertaa kesässä. Miks ei vois ostaa pinnotettujen sijaan jotkut kunnolliset kolmeyköset joilla voi ajaa mukavasti vaikka Hangosta Inariin? Vaikka Coopperin STT:t. Pinnan karheus ja renkaan runko riittää varmasti offitouhuihinkin, mutta silti mukavat, pyöreet ja kulutusta kestävät maantielläkin.
Talveks sitten jotku toiset oikeat 31" nastarenkaat. Jeepin tapauksessa kun vielä istuvat virallisesti ja nätisti myös orkkisvanteille. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Musta on hienoa vaihtaa renkaita! Se on hyvää hyötyliikuntaa, siitä saa näppinsä ja naamansa mustaksi ja siitä puolestaan tulee kunnon äijäfiilis!
![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Oisko teilllä kokeneimmilla kommenttia tähän topiikkiin ja kardaanin värinäongelmaan? Kuvien mukaan pitäs kaikki kulmat sun muut olla OK, vaan eipä ole.
![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72626
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Selvittelyjen jälkeen näyttää siltä, että värinöiden syynä on takakardaanin eri päiden ristikoiden välinen väärä kulma. Pitäisi olla 0°, mutta on jotain 10-15°. Kyseessä on valmistusvirhe, vaikka on täysin uusi keppi. Ei saa kohilleen booreja eri asentoon asettelemalla.
![]() ![]() ![]() Radiokin toimii taas, mutta joku aiemmin autoa laittanut sähkömies on polttanut vahvistimesta toisen etukanavan ja liittänyt molemmat etukaiuttimet samaan vielä toimivaan kanavaan! Eipä ihme, ettei oikein ole soundeja. Vaihdetaan sitten joskus koko toosa ja laitetaan etupelti niitä "namiskuukkeleita" varten. Takatyövalohan oli jo tallin hyllyllä odottelemassa asennusta...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No, hyvä että ainakin selvisi kardaanin ongelma. Vituttaahan se tehdasuutta kardaania alkaa heti korjauttamaan, mutta ainakin tuolla Ko-Metilla tekevät yleensä hyvää jälkeä. Eikä ole ihan kauhean hintainenkaan..
Itte pitäisi mennä sinne teettämään jossain vaiheessa uusi takakardaani, kun nykyinen jää akselin siirron myötä ~15cm lyhyeksi ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos ylläoleva kuva on otettu kun auto on neljällä tassulla tasaisella pinnalla, niin tuon riipukkeen asento on aika huono. Onneksi ei sentään sojota eteenpäin, mutta pitäisi olla jonkin verran taaksepäin, niin kulkisi tiellä huomattavasti mukavemmin ja olisi noita joustojakin tarvittaessa käytettävissä enemmän. Tuo on aika tyyppillinen ongelma korotetuissa Cherokeissa, minkä voi korjata parillakin eri tavalla. Helpoin on "bumerangi"- riipukkeet, niin asettuu kulma paremmaksi ja ei myöskään ota riipuke isommissa joustoissa niin helposti osumaa korin kiinnikkeeseen. Jos sinulla ei ole aikomusta käyttää tuota isompaa korotusta riipukkeissa, niin leikkaa ihmeessä ylimääräiset hännät pois. Asiallisen näköinen peli kun on siisti ja suorapeltinen, mutta vaihda hyvä mies nuo pizzaleikkurit alta pois ja laita kunnon renkaat ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |