Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2010, 20:25
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tässäpä sitten tuolla edellä olevan kuvan kupansyömät on-road - vanteet hiekkapuhallettua ja jauhemaalattuna sekä renkaat asennettuna. Aallon Teollisuusmaalaamo Tervakoskelta teki hommat, nopeasti ja edullisesti; voin todellakin suositella!

Pitää vielä funtsia laitanko vanhat keskiöt sellaisenaan - vanteiden väri sattui aikalailla niihin - vai laitanko esim. kuppien "Jeep" -tekstin tai koko kupin samalla vihreällä kuin kori. Muovipalikat nääs eivät kestä kuivatusuunin +200°C lämpöä...


Ai ne maalaa vanteita kumit päällä, ku eihän nuo katupyörät varmaan ole maastoauton alle tulossa Laitat niihin keskiöihin autosi nimen, vähän niin kuin Japellakin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2010, 20:45
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS
Ai ne maalaa vanteita kumit päällä, ku eihän nuo katupyörät varmaan ole maastoauton alle tulossa Laitat niihin keskiöihin autosi nimen, vähän niin kuin Japellakin.
No juu eihän sitä sentään ukkomiehet kumi(t) päällä. Ja siirtorenkaathan nämä. Voi reissata, jos muut kulkupelit on pajalla. Mikäs "nimi" sillä Japen autolla on ?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2010, 07:50
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mikäs "nimi" sillä Japen autolla on ?
Rodeo Drive.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2010, 08:33
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Juu mää jo mietin käänteispsykologisesti, että jos tää olis "Low Rider", kun noita korotustuumia on reilusti enempi kuin laki sallii ja lisääkin on vielä tulossa, tais sitten Myth Buster => "Bust Myster" (= "Tissimysteeri"), mutta tuo vaatii vielä hiomista... Kupit taitaa kuitenkin jäädä orkkikseksi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.08.2010, 18:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Taasen päivityksiä varusteissa.

Tässä uusi ja vanha takajousen riipuke. Verrokkina 23mm hylsy. Lyhyemmässä säädössä on n. 50mm enemmän nostoja kuin vakiossa. Pidemmässä n. tuuma lisää. Korotusta tulee noista suunnilleen puolet, kun korottaa vain jousen toista päätä. Vinkkinä muuten kaikille niille, joilla on vetokoukku / tankin panssari: NIITÄ EI KANNATA IRROTTAA, riipukkeiden yläpäät ovat kiinni rungossa olevissa kierteissä, ei siis läpipulteilla kuten alapäät.



Takariipuke paikoillaan, taustalla irroitetun ja kiinnitetyn panssarin sekä vetokoukun pultit:



Jeeppi istuu nyt ryhdikkäämmin ja ihan rekisteriotteen milleissä. Ihan kuin korotussarjasta olisi jäänyt riipukkeet puuttumaan...?
Huomaa "Jeep" tekstit vanteiden keskiöissä korin värisenä! Vähän aneemisen näköinen näillä siirtorenkailla...



Seuraavaksi pitäs sitä etupanssaria asennella...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 20.08.2010 12:21
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.08.2010, 09:45
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tuli tässä asennusprojektien välissä mitattua nostotuumia. Edessä on navan ja lokarin välissä tasan 23" ja takana 22 ¼". Jos / kun vakio tuumaluku on 17", niin silloinhan korotusta on edessä peräti juhlavat 6"!!!! toisaalta kun tehtaan up-country -paketti on vakiota tuuman korkeampi ja asennettaessa vinssipuskuri eteen jousitus varmaan tippuu puolikkaan tuuman, niin sittenhän sitä ollaan luvatussa 4 ½ tuumassa... Toi kuus tuumaa kuullostaa silti paremmalta. Siitä vois jopa vääntää jotain nimeä autolle. Mitenkähän olis "Sex Drive"...?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.08.2010, 13:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

En oikein ymmärrä tollasia "siirtorenkaita".... on niin hönön näköinen ja täysin turhaa jumppaa vaihdella kumeja monta kertaa kesässä. Miks ei vois ostaa pinnotettujen sijaan jotkut kunnolliset kolmeyköset joilla voi ajaa mukavasti vaikka Hangosta Inariin? Vaikka Coopperin STT:t. Pinnan karheus ja renkaan runko riittää varmasti offitouhuihinkin, mutta silti mukavat, pyöreet ja kulutusta kestävät maantielläkin.

Talveks sitten jotku toiset oikeat 31" nastarenkaat. Jeepin tapauksessa kun vielä istuvat virallisesti ja nätisti myös orkkisvanteille.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.08.2010, 15:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Takariipuke paikoillaan, taustalla irroitetun ja kiinnitetyn panssarin sekä vetokoukun pultit:



Jos ylläoleva kuva on otettu kun auto on neljällä tassulla tasaisella pinnalla, niin tuon riipukkeen asento on aika huono. Onneksi ei sentään sojota eteenpäin, mutta pitäisi olla jonkin verran taaksepäin, niin kulkisi tiellä huomattavasti mukavemmin ja olisi noita joustojakin tarvittaessa käytettävissä enemmän.

Tuo on aika tyyppillinen ongelma korotetuissa Cherokeissa, minkä voi korjata parillakin eri tavalla. Helpoin on "bumerangi"- riipukkeet, niin asettuu kulma paremmaksi ja ei myöskään ota riipuke isommissa joustoissa niin helposti osumaa korin kiinnikkeeseen. Jos sinulla ei ole aikomusta käyttää tuota isompaa korotusta riipukkeissa, niin leikkaa ihmeessä ylimääräiset hännät pois.


Asiallisen näköinen peli kun on siisti ja suorapeltinen, mutta vaihda hyvä mies nuo pizzaleikkurit alta pois ja laita kunnon renkaat
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 Traveler O/M/V Ajoneuvot 10 10.06.2009 23:18
Myydään jeep cherokee kaiffari O/M/V Ajoneuvot 0 14.04.2009 21:41
Jeep Cherokee 4.0?? mattijun Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2008 16:33
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 01:22 (GMT +2).