Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.08.2010, 22:49
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.907
Perusasetus

Jes!
TILATTU ON!

Poika innostu kans lehdestä, kun kuuli että siin on rc höpinää!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.08.2010, 03:04
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Ja tilattu ainakin tekijätiimin perusteella sopinee odottaa parempaa laatua kuin eräältä nimeltämainitsemattomalta lopetetulta läpyskältä...
__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.08.2010, 11:42
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Tilasin lehden!
Odotan innolla mitä tuleman pitää
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.08.2010, 19:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.338
Thumbs up

HYVÄ HYVÄ


Tsemppiä myllikselle, ja koko joukkueelle...!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.08.2010, 21:11
tttreg:n Avatar
tttreg tttreg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.09.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Jep, tilattu ja onnee sekä menestystä toimitukselle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.08.2010, 01:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hienoa että saadaan uusi lehti markkinoille. Mutta en voi sanoa että enkö olisi hieman hämmentynyt. Kuka muistaa vanhoja topikkeja jossa ilmoitettiin edellisen alan lehden tulosta. Innostus oli vähintäänkin yhtä suuri! Ala sai uuden lehden ja kaikki oli uutta ja hienoa. Näin on nytkin. Ala oli 7 vuotta sitten kasvussa, kuten oli koko talous. Mutta nyt on asiat toisin. Raha on tiukassa ja etenkin mainontaa katsotaan yhä kriittisempien suodattimien läpi. Pienen marginaalin harrastelehdet eivät ole se alue, johon mainostaja haluavat satsata. Nyt halutaan paljon kontakteja ja kerralla.

On mielenkiintoista että uuden lehden tekijät eivät lähteneet tekemään lehteä 4x4-magazinen pohjalle, jolla oli jo olemassa oleva tilauskanta. On totta että entinen omistaja ei hoitanut tätä vaihto-operaatiota kovin mallikkaasti, mutta olisihan sielä ollut edes tilaajia, joita laskuttaa?

En lue Offipalstaa ihan niin aktiivisesti, että osaisin luetella jokaisen uuden lehden avustajan meriittejä, mutta joitakin tuttuja listalla oli. Hienoa että esim Nalle on mukana kuvioissa. Tosin Nallen projekti jutut olivat yksiä niistä jotka kaipaisivat kehitystä 4x4-magazinesa. Mutta sarjakuvat olivat taas niitä, jotka saivat lehden nousemaan postijälästä pinnalle heti saapumispäivänä!

Yksi asia mitä hieman oudoksun, ovat mönkijät. Kun vuosia 4x4-magazine on saanut sapiskaa mönkijöiden esiintymisestä lehdessä, on todella outoa että uusi lehti ottaa ne mukaan kuvioihin? Mönkijä-lehti on erittäin laadukas julkaisu alallaan, vaikkakin toimittajien ammattitaito on ajoittain kyseenalaistettu, onko järkevää edes yrittää samalle alalle? Vai onko kyseessä puhtaasti mainostajien kalastelu, marginaalilehden kustannusten kattamiseksi?
Eikö olisi ollut järkevämpää lähteä tekemään puhtaasti autolehteä, tyylillä Venäjän Offroad-drive? Eli heti alkuun kehiin kunnon autojuttuja ja laadukasta uusien autojen koeajomateriaalia. Näin olisi saatu suomeen aikaiseksi puhtaasti autoihin keskittynyt offroadjulkaisu.

Toivotan kovasti tsemppiä uusille yrittäjille. Haluan kuitenkin muistuttaa että pitäkää mielessä taloudelliset realiteetit. Ilman mainosmyyntiä ei ole lehteä. Tai voi olla, mutta tämä vaatii että yrittäjällä on syvä lompakko.

PS. Alan ihmisenä olisi kiva tietää hieman lehden teknisiä tietoja. Eli painopaikka, taittosofta, taittaja, paperi, jne..

terveisin

ADHD Med yellow defe
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.08.2010, 02:43
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Saatan hankkia muutaman numeron irtomyynnisstä, jos koen jutut tarpeeksi kiinnostavaksi. 4x4 magazinea selailin muutaman kerran lehtihyllyllä, mutta ikinä ko. läpyskä ei tuntunu rahan arvoiselta. Ainoa numero, joka tuli hankittua sisälsi bertan historiikin...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.08.2010, 19:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Hienoa että saadaan uusi lehti markkinoille. Mutta en voi sanoa että enkö olisi hieman hämmentynyt. Kuka muistaa vanhoja topikkeja jossa ilmoitettiin edellisen alan lehden tulosta. Innostus oli vähintäänkin yhtä suuri! Ala sai uuden lehden ja kaikki oli uutta ja hienoa. Näin on nytkin. Ala oli 7 vuotta sitten kasvussa, kuten oli koko talous. Mutta nyt on asiat toisin. Raha on tiukassa ja etenkin mainontaa katsotaan yhä kriittisempien suodattimien läpi. Pienen marginaalin harrastelehdet eivät ole se alue, johon mainostaja haluavat satsata. Nyt halutaan paljon kontakteja ja kerralla.

On mielenkiintoista että uuden lehden tekijät eivät lähteneet tekemään lehteä 4x4-magazinen pohjalle, jolla oli jo olemassa oleva tilauskanta. On totta että entinen omistaja ei hoitanut tätä vaihto-operaatiota kovin mallikkaasti, mutta olisihan sielä ollut edes tilaajia, joita laskuttaa?

En lue Offipalstaa ihan niin aktiivisesti, että osaisin luetella jokaisen uuden lehden avustajan meriittejä, mutta joitakin tuttuja listalla oli. Hienoa että esim Nalle on mukana kuvioissa. Tosin Nallen projekti jutut olivat yksiä niistä jotka kaipaisivat kehitystä 4x4-magazinesa. Mutta sarjakuvat olivat taas niitä, jotka saivat lehden nousemaan postijälästä pinnalle heti saapumispäivänä!

Yksi asia mitä hieman oudoksun, ovat mönkijät. Kun vuosia 4x4-magazine on saanut sapiskaa mönkijöiden esiintymisestä lehdessä, on todella outoa että uusi lehti ottaa ne mukaan kuvioihin? Mönkijä-lehti on erittäin laadukas julkaisu alallaan, vaikkakin toimittajien ammattitaito on ajoittain kyseenalaistettu, onko järkevää edes yrittää samalle alalle? Vai onko kyseessä puhtaasti mainostajien kalastelu, marginaalilehden kustannusten kattamiseksi?
Eikö olisi ollut järkevämpää lähteä tekemään puhtaasti autolehteä, tyylillä Venäjän Offroad-drive? Eli heti alkuun kehiin kunnon autojuttuja ja laadukasta uusien autojen koeajomateriaalia. Näin olisi saatu suomeen aikaiseksi puhtaasti autoihin keskittynyt offroadjulkaisu.

Toivotan kovasti tsemppiä uusille yrittäjille. Haluan kuitenkin muistuttaa että pitäkää mielessä taloudelliset realiteetit. Ilman mainosmyyntiä ei ole lehteä. Tai voi olla, mutta tämä vaatii että yrittäjällä on syvä lompakko.

PS. Alan ihmisenä olisi kiva tietää hieman lehden teknisiä tietoja. Eli painopaikka, taittosofta, taittaja, paperi, jne..

terveisin

ADHD Med yellow defe
Muutamia vastauksia... vanhan lehden hinta oli meidän tietojen mukaan aika rankka, ottaen huomioon että siellä oli paljon tilauksia ja osa pitkiä sisässä. Emme koskaan suoraan kysyneet hintaan, kun muutaman mainostajan kanssa juteltuani oli selvää, että on parempi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Itse alussa myös mietiin nuita mönkijöitä, kun en niistä oikeastaan tiedä. Tein siten aika kattavan soittokirroksen eri mönkijäpiireihin ja vastaus oli aika selvä, uutta tarvitaan. Ja myös tekijöitä löytyy. Se oli itsellennikin aika yllätys, mutta nyt kun on hahmottonut mikä on uuden lehden mönkärilinja niin ymmärän syyn. Toiseksi aikamonella autoharrastajalla on myös mönkijä. Plus tietysti mainospuoli.

Mielestäni suomessa on autolehtiä ihan riittävästi, jotka käyvät nuita nelivetomalleja ihan kiitettävästi läpi, Ja, joilla on isot resurssit. Venäjän Off Road Driven kaltaista, niin jos et ole tiennyt senkin linja on muuttunut erittäin radikaalisti eli nykyisin se on valtavirran lehti, ja ensimmäisen kerran tuottaa omistajalleen jotain rahaakin. Edes Vitalilla ei ole varaa polttaa rahaa. Toisaalta vanhan ORD mukaisiin autotestauksiin et Suomessa saisi yhtään autoa maahantuojalta. Muistini mukaan kerran TM testasi uutta LandCruiseria oliko se satanen, Ravijoella vakioluokan safarin yhteydessä ja auton palautuksesta nousi kuulemma helvetinmoinen haloo. Käsitykseni mukaan Yhtyneet Kuvalehdet maksoi auton alustavauriot (siis spoilerit, yms härpäkkeet) ja auton uudellleen maalauksen.

Painopaikka on Eestissä, ohjelma vissiin PhotoShop, taitosta ja designista Susanna vastaa, paperi on samanlaista kuin ruotsin lehdessä ja nidottu. Painamiseen, jos haluaa saa menemään omaisuuden...mutta todettiin että jos kerran skandinavian suurimman off road -lehden eli Ruotsin 4WheelDriven myyntiä se ei haittaa niin tuskinpa meidänkään. Eiköhän ne jutut ole tärkeämpiä...

nyybinä myllis
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.08.2010, 11:13
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Hienoa että saadaan uusi lehti markkinoille. Mutta en voi sanoa että enkö olisi hieman hämmentynyt. Kuka muistaa vanhoja topikkeja jossa ilmoitettiin edellisen alan lehden tulosta. Innostus oli vähintäänkin yhtä suuri! Ala sai uuden lehden ja kaikki oli uutta ja hienoa. Näin on nytkin. Ala oli 7 vuotta sitten kasvussa, kuten oli koko talous. Mutta nyt on asiat toisin. Raha on tiukassa ja etenkin mainontaa katsotaan yhä kriittisempien suodattimien läpi. Pienen marginaalin harrastelehdet eivät ole se alue, johon mainostaja haluavat satsata. Nyt halutaan paljon kontakteja ja kerralla.

On mielenkiintoista että uuden lehden tekijät eivät lähteneet tekemään lehteä 4x4-magazinen pohjalle, jolla oli jo olemassa oleva tilauskanta. On totta että entinen omistaja ei hoitanut tätä vaihto-operaatiota kovin mallikkaasti, mutta olisihan sielä ollut edes tilaajia, joita laskuttaa?

En lue Offipalstaa ihan niin aktiivisesti, että osaisin luetella jokaisen uuden lehden avustajan meriittejä, mutta joitakin tuttuja listalla oli. Hienoa että esim Nalle on mukana kuvioissa. Tosin Nallen projekti jutut olivat yksiä niistä jotka kaipaisivat kehitystä 4x4-magazinesa. Mutta sarjakuvat olivat taas niitä, jotka saivat lehden nousemaan postijälästä pinnalle heti saapumispäivänä!

Yksi asia mitä hieman oudoksun, ovat mönkijät. Kun vuosia 4x4-magazine on saanut sapiskaa mönkijöiden esiintymisestä lehdessä, on todella outoa että uusi lehti ottaa ne mukaan kuvioihin? Mönkijä-lehti on erittäin laadukas julkaisu alallaan, vaikkakin toimittajien ammattitaito on ajoittain kyseenalaistettu, onko järkevää edes yrittää samalle alalle? Vai onko kyseessä puhtaasti mainostajien kalastelu, marginaalilehden kustannusten kattamiseksi?
Eikö olisi ollut järkevämpää lähteä tekemään puhtaasti autolehteä, tyylillä Venäjän Offroad-drive? Eli heti alkuun kehiin kunnon autojuttuja ja laadukasta uusien autojen koeajomateriaalia. Näin olisi saatu suomeen aikaiseksi puhtaasti autoihin keskittynyt offroadjulkaisu.

Toivotan kovasti tsemppiä uusille yrittäjille. Haluan kuitenkin muistuttaa että pitäkää mielessä taloudelliset realiteetit. Ilman mainosmyyntiä ei ole lehteä. Tai voi olla, mutta tämä vaatii että yrittäjällä on syvä lompakko.

PS. Alan ihmisenä olisi kiva tietää hieman lehden teknisiä tietoja. Eli painopaikka, taittosofta, taittaja, paperi, jne..

terveisin

ADHD Med yellow defe
HÄ!!!!!

Saapiko Nalle ihan oikeasti näin monen vuoden jälkeen palautetta? Hieno homma, vaikka sitä aikain saatossa olen vissiin kauttarantain kysellyt useampaankin kertaan.. Mutta kiitoksia saamastani.

Nyt ihan oikeasti kaipaisin porukoilta vinkkejä siihen, että millä tavalla kannattaisi keskittyä uusien rojektijuttujen myötä kirjoitusasuun tai muuhun sisältöön.. Eli laittakaahan tulemaan näin foorumin välityksellä muutampia vinkkejä, joista voisin ihan oikeasti ottaa oppia. Meikäläiselle kun ei ole tähän mennessä kukaan vielä uskaltanut neuvoja tai oppia tulla antamaan, niin nyt kun on pää auki, niin kiitosta. Meinaan, ennen kuin ensimmäistäkään juttua tähän uutukaiseen kirjoittelen, olisi hyvä tietää, että mitä pitäis muuttaa ja mihin pitäis kiinnittää erityistä huomiota.

Mielenkiinnolla ja kiitollisena uusia vinkkejä odotellen:
Nalle
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vauhdin maailma lehti. (tehdäänkö nimilista) Teemu Chit-Chat 1 03.11.2007 11:06
O:Tekniikan maailma v.-75 Wago-78 O/M/V Muut 27 28.09.2006 03:36
UUSI VM eli Vauhdin Maailma Jare Chit-Chat 9 02.12.2005 22:22
Kun maailma ei riitä...ZR1 sevy.8 Vuosimallit 1984-1996 10 07.01.2005 11:01
Maailma ämerikkalaisittain SohNah Jokes 0 17.05.2002 16:29


Sivu luotu: 07:56 (GMT +2).