![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Grillin kohdalla aukon pinta-ala on niin suuri että ei se kyllä ahdista. Vähän virtauksia saattaa haitata mutta se on noin 80-85mm halk. ja nelion muotoinen. Mä nyt kyllä teen siihen uuden kotelon 3" putkesta ja katotaan mitä tekee. ahtoputket tulee kans 3" rännistä ja cooleri on 300x600 kennolla. Ainut haitta tosta setistä voi olla että viive vähän kasvaa.
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tuli tossa ihmeteltyä taas tota asiaa ja eikös sammutuksen voi hoitaa yhtä hyvin pumpun kyljestä?
Monissa autoissahan sammutus tapahtuu just syötön katkasulla eikä tollasella sammutusläpällä. Taas vähemmän hilpettä ilmantiellä ku jää läppä pois kokonaan.
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tuollanen patentti tuli ex hoojiihin tehtyä tuskinpa se siinä laitteessa paljon vaikuttii mutta tulipahan tehtyä. Sammuteltua tuli suoraan pumpun kyljestä konepellin aukasu vaijerilla mikä oli käännetty pumpun kylkeen. Leimallakin oli ilmeet kohillaan kun inssi kysyy mistä tää sammuu? Siihen vaan että, vedä konepelti auki.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kyl tossa vähän muutakin tulee samalla.
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos se turbo sitten alkaa syöttää öljyä koneeseen niin sitten vaan muistetaan seistä jarrulla eikä missään nimessä paineta kytkintä. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyl se on halvempi antaa koneen huutaa ittesä rikki, kun rikkoa koko voimalinja... Sit jos ahdin laukee tien päälä ja kärri on perässä, on mahdollisuudet hillitä motti sammuksiin.... Viimeksi muokannut Viipo : 07.08.2010 23:27 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ei tapahdu HJ-61 tojossa,ei riitä voima siihen.
|
|
#8
|
|||
|
|||
Nuo "ottaa hullut"
On nimenomaan sitä että moottori saa jostain muualta "polttoainetta", usein omaa voiteluöljyä,
ja silloin kaikki happi ja öljy, mitkä mottiin menee, muutetaan tehoksi. Jos kone ottaa "hullut", niin miielestäni ainut vaihtoehto on seisoa jarrulla, jos se tapahtuu 200 kmh nopeudessa, niin luontoäiti hoitaa osan tuosta hidastuksesta, mutta vain hetken! Maasturinopeuksissa kannattas varmaan sammuttaa kone jarrulla, ja ninenomaan siten, että stopataan tähän, ja nyt. Ja jos hipasetkaan kytkintä, niin silloin levy pääsee eläkkeelle samantien!(ja moottorin loppu) Tuo kaatojen jälkeinen "öljynmetsästys" on oma rituaalinsa, mutta aika tärkeä! Topiikki alko hj-61:stä, ja jos sylinterit ui öjlyssä kaadon jälkeen, miten nuo "reikäpää" männät saadaan tyhjiksi öljystä?, ettei ottas hulluja? Ja tähän vastaus "otetaan hehkutulpat pois-" vastaus saa hymyn aikaan....
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Jos se turbo sitten alkaa syöttää öljyä koneeseen niin sitten vaan muistetaan seistä jarrulla eikä missään nimessä paineta kytkintä.[/QUOTE]
ei se välttämättä sammu silloinkaan....kytkii sulaa ja milläs sitte sammutat??seurauksen sitte lentää suurin osa moottorin osista "kuubaan"...
__________________
_______________ Chevrolet Blazer K5 6.2 TD |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
luulen että kyseinen auto saattaa joskun kurvata asfaltiltakin pois ja siellä se viive vituttaa mika kasvaa vakioahtimellakin liian isojen putkien takia. esim. wrc autojen ahtoputket luokkaa 2" ja allekkin.tehoa 300-400 todellista hevosta,joo...on kuristimet.dieseli tarvii samoihin tehoihin enemmän ilmaa,n.30% ja itse jos projektoisin dieseliä noihin tehoihin niin putki olisi max 2.5",ehkä jopa 2 ja yksneljäsosa.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
en minä näistä dieseleistä mitään ymmärrä mut bensa koneista enemmän. Tota focusta on tullut hieman kutiteltua ja siinä tällä hetkellä lähemmäs 350hv. Siihen tein ahtoputket 60mm putkesta. Ajattelin et kai tossa ilma sen verran enemmän liikkuu että 3” olis passeli.
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
|
#12
|
||||
|
||||
|
siinä uudessa land cruiserin turbotetussa v8 koneessa on myös 2" ahtoputket!
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Mulla on 3" ihan sen takia ku sitä ilman sai, eikä siinä kyllä viivettä mun mielestä oo. Vastaa kaasuun välittömästi.
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Juu eihän noihin putkiin pituutta paljoa tule ni ei se viive voi ihan mahdoton olla.
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Discovery 1 lämmityslaitteen kotelo | Ruivo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.08.2009 19:12 |
| Myydään Iso akku + kotelo sille. | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 03.05.2009 17:15 |
| Ostetaan UAZ:iin ilmanputsarin kotelo | Ricambi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.10.2008 20:31 |
| M: hj:n ilmaputsarin kotelo. | jv | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 19.10.2007 14:59 |