![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Tuo kysyy luontoa:
Itse olen jonkin verran joutunut siivoamaan noita myrskyn jälkiä, toki etupäässä kaatuneita puita korjaten.
Mutta jos tie on poikki kaatuneiden puiden takia, ja tie pitää saada auki, niin silloin ei kyllä hinailla vinssillä kokonaisia runkoja! Pohjois-pohjanmaalla( ainakin Mauri ja Manta myrskyn jäljiltä 20v sitten) moottorisahalla varustettu mies meni edellä, ja pisti puu ronkkeliin n. 3 metriä leveän aukon, ja sahattomat repi nuo 1-3m mittaset puoliksi karsitut pölkyt pois ajouralta. Tuohon sähköttömyyteen auttaa myös invertteri, mikä muuttaa 12 tai 24v 230voltiksi. normi pakastin vaatii tosin suuruusluokkaa 1,5 kw:n invertterin, mutta pitää lihat jäässä, kun auto pysyy käynnissä. Koillismaalla sähkökatkoja sattuu myös talvella tykkylumen takia, ja silloin kukaan ei ressaa pakasteiden takia, nimittäin ulkona voi olla -20--30 astetta, ja silloin tärkeintä on saada vedet kiertämään mökissä. Ja kun lähdette raivaamaan tuota tuulenkaatoa, pitäkää mielessä että jos loukkaatte itsenne, niin apu voi olla kaukana! Parempi olla mökillä syöden pelkkää pottua viikon, kuin kitua puun alle jääneenä pari tuntia... Nimittän nuo tuulenkaadot tapaa jopa ammattimiehiä, ja harrastatelijat (kuten itse) on tosi vaarassa! Vetää nimittäin naamaa totiseksi, kun ajattelet pätkästä tuon rungon poikki, ja kun runko "alkaa" katkeamaan, niin saha meinaa hävitä kinttaineen käsistä... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
range diisselinä (pilalla?)... | kaskinikki | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.12.2008 20:46 |
M.rojua muuton takia | T.T.T | O/M/V Muut | 13 | 23.08.2007 16:19 |
tuli hylsy soa:n takia | LINNA | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 17.08.2007 12:22 |
offireitit turun lähistöllä? | P.S-77 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 04.08.2006 10:27 |
Shift kit sisään ja vette on pilalla | Yleiset | 11 | 05.02.2004 21:32 |