![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Saattaapi haitatakin
Lainaus:
![]() Asialliset ja hyvin perustellut hakupaperit niin homma hoituu varmasti paremmin ilman niitä adresseja varsinkin kun adressiin nimensä kirjoittavat ovat pääosin muualta kuin hankekunnasta. Inhorealisti
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Paikallisen rengasliikkeen kautta Ossi sai tänään hyödyllisen tiedon. Eräästä renkaiden pinnoitukseen erikoistuneesta liikkeestä voisi itse noutamalla saada ilmaitteeksi pinnoitukseen kelpaamattomia renkaita. Normaalisti ne menisivät tuhottavaksi.
Rengasliikkeessä olivat vielä neuvoneet, että tällaiseen tarkoitukseen mitä meilläkin on, paras vaihtoehto on pyöräkuormaajan rengas. Se ei painu kasaan jos sen päältä ajetaan esim. maastoautolla. Joten on selvää että tälläinen tieto sai Ossin ottamaan yhteyttä pinnoitusfirmaan. Noin kuukauden päästä pyöräkuormaajan renkaita olisi kolmenkymmenen paikkeilla, eli järkevä määrä lähteä niitä hakemaan kuorma-autolla. Muuten tämä on ollut vain suunnittelua ja odottelua koska kymppipyörän saa taas lainaksi. Kaikki kun tuntuu nyt olevan siitä kiinni. Tosin nyt on ollut aikaa tehdä autoprojektiakin eteenpäin. Nimeenomaan autoprojektit ovat olleet seisokissa tämä ratahankkeen takia. Omalta takapihalta löytyi kolme rengasta jotka piti viedä ikäänkuin malliksi radalle. Tyyliin: on edes tehty jotain! Viime eikoina on kohistu kuinka ylös etutassut voivat nousta raskaassa kalustossa. Näin ylös nousi Avantin takatassut ihan ilman harjoittelua. LAPSELLISTA! AIKUINEN MIES! (itse yllytin )![]() ![]() Eli näitä isompia tietenkin tarvitaan. Tuollaisilla pienillä voi korkeintaan rakentaa jotain reunajuttuja. ![]() Törkylaarissa lisää lapsellista. Jos se todella Avantilla on noin helppoa ilman harjoitteluakin, vaadin seuraavaksi saman Volvo pyöräkuormaajalla! Ja pystympää kulmaa tietenkin. Tosin noin isokokoisella lastilla pystympää ei saanut. ![]() Ja tätä videota ei ollut lupa näyttää julkisesti, MUTTA KAIKKI MIKÄ ON KIELLETTYÄ ON KIVAA! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=RnK8nH3ZwIg |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Noita kiviä ja jätemaata jos tarvii lisää kannattaa kysyä paikalliselta KTK:lta josko niiltä sais.
Olen meinaan kolme viikkoo ajanu neliakselisella kuorma-autolla viemäri työmaalta maata jossa isoja kiviä seassa ja välillä on paikoista pulaa mihin veis kun maankaatopaikat täyttyy tai sateella ei uskalla mennä. Nytkin on ajettu välillä jonkun pihaan täytteeksi. Ja ihan ilmaiseksi ei edes kuljetusta tarvi maksaa. Esimerkiksi Tampereella jos vie kunnan maankaatopaikalle niin joutuu maksaan niin autoilijat varmaan tuo ilman mieluummin.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Viimeaikoina on esim. tehty suuria sikalahankkeita. Ne toteutetaan alueelle jolla ei ole asemakaavaa laadittu. Monessa tapauksessa kertyneet maamassat kipataan tontin laidalle. Ketään ei haittaa jos ison sikalan takana on maakasoja jotka hyvinkin pian kasvavat pajua ja maisemoituvat ihan itseltään. Mutta jos joku olisi valmis tuomaan meille maata ja kiviä, siitä ilosta olisimme valmiit vaikka maksamaankin. Kohtuullisesti tietenkin. Mutta Jaren ehdottama Wombat Holes rata teettää jälleen kaivuuta ja siitä saadaan savea mäen raaka-aineeksi. (Wombat Holes=renkaan nieleviä kuoppia ristikkäin josta seuraa kivaa auton ristiin joustelua) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Onko tulevan radan pituudesta mitään arvioita?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Jos tarkoitat tuota Wombat Holes rataa, se on vielä suunnitteluvaiheessa. Siitä tulee autolle ja kuskille varmaan aika koetteleva, joten ei kannata tehdä liian pitkää. Sopiva pituus hahmottuu kun aletaan kaivamaan ja koeajamaan. Siitä tulee kuitenkin vain yksi osa kokonaisuutta.
Tarkoitus on tehdä radalle mahdollisimman paljon erillaisia osuuksia. Nämä sitten jaetaan järkevästi omiin ryhmiinsä. Yksi ryhmä sisältää vaikka kolme osuutta. Jos kilpaillaan täten myös yksi ryhmä osuuksineen arvostellaan aina yhtenä ajosuorituksena josta otetaan tulos. Riippuen ajasta, ryhmät osuuksineen olisi mahdollista ajaa kahteen kertaan. Vähän niinkuin trial kilpailussa. TÄYTYY VAAN MUISTAA, ETTÄ TÄSTÄ EI TEHDÄ TRIAL RATAA. TÄSTÄ TULEE .... katastrofi ![]() Ainoa ryhmä jossa on vain yksi osuus tulee olemaan vetokilpailu. Vedettävinä on sopivan painoiset vaikka työkoneet siten, että pikkupyöräisille kevyempi, isopyöräisille raskaampi vedettävä. Ymmärsiköhän tuosta ketään yhtään mitään. ![]() Mutta telakaivuri on nyt mutaspoorissa odottamassa että saadaan sähkötolppia. Sillä on hyvä painella tolpan pätkät saveen väliaidan tukipilareiksi. Eikä kuluteta teloja turhaan. Siirretään kone Wombat osuudelle vasta sitten kun spoori on kunnossa. ![]() Ideoita ja ehdotuksia vastaanotetaan edelleen. Niistä on tosi paljon hyötyä tällaisille ensi kertaa rataa rakentaville.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kerrottakoon vielä sellainen juttu, että pellon pinta-ala on noin 2 hehtaaria. Siihen on sovitettava paljon osuuksia ja pystyttävä pitämään kokonaisuus selkeänä ja tilavana. Se tulee olemaan myöskin jonkinmoinen haaste.
Käyttäjänimelle Walt: kieltämättä toi lupa-asia on alkanut askarruttamaan mieltä enemmän ja enemmän. Mutta rata tehdään ja toiminta tapahtuu saatujen lupien puitteissa. Ja niitä lupa-asioita alan hoitamaan heti elokuun alussa kun viranomaisten suurin lomakausi on ohitse. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Tänään noudimme Penttilän Rautavarastolta Huittisista vanhoja öljysäiliöitä 6 kpl. Yhteen kuormaan mahtui aina 2 säiliötä. Säiliöiden hinta määräytyy romuraudan hinnan mukaan. Sen vuoksi auto punnittiin ensin jotta saatiin selville omapaino. Auton paino vaihtolavan kanssa oli 11360 kg. Aika vähän. Ne hiekkasatsit painoivat enemmän kuin kuljetuskalusto?!
Sitten kuorman teko ja uudelleen punnitukseen. Eka kuorma painoi 1500 kg, mutta seuraavat vähän päälle 1000 kg.Täällähän näitä vaikka kuinka paljon odottamassa ostajaansa. ![]() Ja eikun kurottajan kyytiin. ![]() Ja pudotus lavalle. ![]() Sitten vaa´an päälle. ![]() Pika pikaa radalle ja kippaus. ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=eSaAQrBvJ3o Maanantaina haetaan vielä yksi kuorma, eli kaksi säiliötä. Sitten on kasassa yhden osuuden rakennusaineet. Tämä Penttilän Rautavarasto on täällä päin tee se itse miesten paratiisi. USKOMATON PAIKKA! Pääosin siellä myydään romurautaa ja rautaromuja. Mutta myös uutta tavaraa on hyllyt notkuen. Täältä Ossi hakee paljon tarveaineita esim. turvakaariputkea maastoautoprojekteihin. Paikka on monen hehtaarin suuruinen ja käsittääkseni Suomen suurin tämän alan myyntipaikka. Alue mistä säiliöt haettiin käsittää enemmän juuri tuota rautaromua. Uusia juttuja myydään "tien toisella puolella". Filmasin huvikseni samalla kun käännyimme päätieltä sinne "romupuolelle" http://www.youtube.com/watch?v=AQXv_UXCPMs Kannattaa käydä katsomassa jos ajomatka ei ole este. Päivän saa kulumaan ihmetellessä kaikkea näkemäänsä. Esimerkkikokemus allekirjoittaneelle itselleen: Tämän kohdalla koin pikkulapsi/karkkihylly kompleksin. Sain pitkään hokea itselleni, että en tarvitse tätä, yhdessä on riittävästi. Lopulta onnistuin jatkamaan matkaa. ![]() ![]() Entä sitten tämä! 6x6 varustettuna miehekkäällä vinssillä! ![]() ![]() Auton alusta oli tutkimisen arvoinen. Mielenkiintoista kardaaniviidakkoa. ![]() Lopulta säiliötilanne näytti tällaiselta. Ennestään niitä oli jo kolme. ![]() Sähkötolppia ei tarvinnutkaan hakea itse. Myyjä oli niin innokas että toi kuorman itse. Näistä joutui pulittamaan valuuttaa jo enemmänkin. Sähkötolpat ovat kiven alla täällä päin ja hinta sen mukainen. ![]() Sähkötolppia saadaan lisää lähipäivinä. Mutta näistä päästään rakentamaan sproorin väliaidan pilareita. NIIN JA IHAN TUOLLAI PIKKUMAININTANA: TÄÄLLÄ KÄVI ILTAPÄIVÄLLÄ LEHTITOIMITTAJA TEKEMÄSSÄ JUTTUA RATAPROJEKTISTAMME! JOKU OLI ANTANUT KUUMAN VINKIN JA TOIMITTAJA SOITTI OSSILLE JA PYYSI SAAKO TULLA TEKEMÄÄN JUTUN. OLISIKO KIELTÄÄ PITÄNYT?![]() Vähän tilanne jännitti, lähinnä tyyliin toivottavasti suusta ei tule liiaksi sammakoita. Mutta toivottavasti emme mokanneet pahasti. Kohta tämän tietää aika iso osa lähialueesta. Lehti on ilmaislehti ja ilmestyy joka kotiin alueella: kokemäki, huittinen, säkylä, köyliö, vampula ja harjavalta. Voi elämän kevät! Nyt hiukan hävettää.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
| Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
| Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
| Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
| Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |