|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
nissan jarru???moro mikäs on king capissa käsijarru vaijerin vieressä pohjassa, sellannen palikka jossa iso kuusikulma avain säätö?? vai mikäse on? onko joku takajarrujen jarrupaineen säädin???
|
#2
|
||||
|
||||
Jarrupaineensäädin on taka-akselin päällä. Missä kohtaa tarkkaan ottaen oli tuo kuvaamasi boksi, oisko kuvaa?
|
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
sen vieressä on käsijarrun säätö, vaijerissa. taka-akselin päällä on vain T haara josta jarruputket haarottuu. se on niinku n12cm pitkä ja 4cm paksu putki pitkittäin runkoon nähden, johon tulee edestä jarruputki ja lähtee taakse putki, takapuollla on iso 6 kulma avaimen paikka. tuli mieleen kun joskus menee toinen takarengas lukkoon kevyesti jarruttaessa. |
#4
|
||||
|
||||
Kyseessä siis 720 vai? Saattaa olla ihan alkupään D21:kin käytössä tuo mainitsemasi mallinen takajarrupaineen säätöventtiili, mutta kaikissa uudemmissa on kyllä taka-akselilla jouston mukaan säätyvä venttiili. Tuota säädetään muuttamalla sen asentoa rungossa. Yleensä kyllä on säädetty jo uutena kohdalleen ja sen jälkeen ruuvit on ruostuneet jumiin...
Jos vaan toinen pyörä takaa nappaa liian herkästi lukkoon, niin vika on kyllä jossain muualla(rummun sisällä) Ja luultavasti siellä on vaan liikaa sontaa, santaa, tai öljyä...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
rumpujen sisältö on puhdistettu ja laitettu uudet jarru sylinterit ja ilmattu huolella. en vaan älyä miten se vaan kuskin puolen rengas menee lukkoon ja tosi harvoin. ennen talvea olis hyvä saada kuntoon ettei tule jänniä tilanteita |
#6
|
|||
|
|||
niin ja siinä ei ole sitä kuorma kelkkaa jarrupaineen säätimenä.
|
#7
|
||||
|
||||
jepjep. Eli tuota vanhaa systeemiä on käytössä yhtä pitkään kuin SD-konettakin. eli -88 eteenpäin on kuormaventtiilillä.
Missä kunnossa rummut/kengät oli? Minkälaisessa säädössä jarrut on? Tasaisesti kuluneet, suorat... Itsellä ainakin kokemusta kartioksi/soikeaksi vetäneestä rummusta, joka lukitti tehokkaasti toispuoleisesti, ja vaan kevyissä jarrutuksissa. Vikaa oli suht hankala havaita vanhoista osista.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
|||
|
|||
no joo pitää vaihtaa rummut toiselta toiselle puolelle ja katsoa muuttuuko lukkiutuva rangas.
kengät on melko uudet ja tasaisesti kuleneet. rumpuja ei tullu paljon katseltua. vaihto hommiin.... |
#9
|
||||
|
||||
sama vika on täälläkin, kuskin puolen takarenkas menee lukkoon kun polkasee pedaalia, sitten kun on ajannu hetken niin alkaa pelittää. tossa päivällä purkasin sen pelkääjän puolen ja herkistelin kaiken vaan ei siltikään pelaa tasasesti. auttokos se rumpujen vaihto ristiin?
__________________
kötköttimet on kivoja |
#10
|
|||
|
|||
itsellä oli samaa ongelmaa kostealla kelillä. eli rummun sisään meni vettä ja otti tosi herkästi kiinni. vähän kun lämpes ja alkoi kuivua niin loppu. meni siis märällä asfaltilla tosi herkästi lukkoon.
|
#11
|
||||
|
||||
no näyttäs menevän nyttenkii lukkohon ja aikas kuivaa tuntuu tuolla ulkona olevan
__________________
kötköttimet on kivoja |
#12
|
|||
|
|||
mites jos vika onkin sitten sillä puolella mikä ei mene lukkoon jos sitä ei ole avattu. voihan olla että sieltä puuttuu tehot tai on mäntä jumissa. ja mikäli siellä olisi vikaa ja sekin alkais mennä lukkoon niin voisi hyvinkin olla vikaa vielä siinä kuorman tuntevassa venttiilissä, olis siis jumiutunut täysille vaikkapa. mikäli tässä yksilössä nyt on sitä venttiiliä.
ja tosiaan jos on mennyt joskus vaikka öljyt sinne rumpuun ja ei ole vaihdettu kenkiä ja rumpuja vaan pelkästään putsattu niin siinäkin voi olla syy, se öljyhän ei niistä lähde oikein millään pois. |
#13
|
||||
|
||||
no sitähää täs on justiinsa aamupäivä sorkittu sitä puolta jossa ei tunnu tapahtuvan mitiä ku painaa petaalii, eli kaikki paine menee sille lukkoon lyövälle puolelle. nyt on kuiteskii ilmausroppu paskana ja vaatii uuden sylinterin ennenku jatkuu rojektit...
__________________
kötköttimet on kivoja |
#14
|
|||
|
|||
jaha. niinhän tuossa viestissä taisi lukeakkin kun ajatuksen kanssa luki. no sittenhän tässä voi vähän niinku toistaa itseään, että kannattaa sitten varmaan myös avata se toinen puoli. jotain eroahan niissä on oltava. tosin sitä en sano että voiko sitä välttämättä sitten havaita silmallä mutta kuitenkin.
|
#15
|
||||
|
||||
joo ilmottelen ku selviää että mikä siellä jarruttaa/on jarruttamati
__________________
kötköttimet on kivoja |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jarru remonttia | HELLE | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.02.2009 10:47 |
Ostettu BJ-40 jarru sylinteri | elhapero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.09.2008 16:39 |
LJ jarru onkelma | joker | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.09.2007 08:46 |
hj:n jarru levyt ja jarru tehostin | badboy69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.03.2006 15:09 |
Jarru ongelmia | Vuosimallit 1968-1982 | 1 | 30.06.2003 11:34 |