Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2010, 19:38
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kokemuksia -92 Pajerosta ?


Ikinä en ole edes tarkkaan vilkassut Pajeroiden suuntaan, kunnes nyt tuli tyrkylle -92 mallnen 500 tkm ajettu 2.5 teedee koneinen ilmastoitu mokoma... Lienee korimallia uudempi, ainakin levikkeet ja muu ilme on nuorekkaampi kuin niissä joita metsässä on pyörinyt... Ja koukkua yli 3 tonnin vetoon...

Joku jollakulla kokemuksia moisesta, vois vähän valaista, onks näistä käyttö/veto autoiks tuon ikäisinä

Mikä hajoo, paljon maksaa, onks vaikeeta ?

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 23.07.2010 19:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2010, 19:48
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

siis kumpa -92 vai -02 ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.07.2010, 19:49
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Sorry, siis -92 mallinen... korjattu
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2010, 21:46
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Käykö -98 mallin kokemukset verrokiksi, sama kori mut 2,8:lla (varoitus, sisältää mieltä ohjaavaa tekstiä)

Ihan hiton hyvä ajaa maantiellä (jossa 99% maastureista kuitenkin kulkee), no ok parkkipaikalla rohjo niinkuin nää kaikki nyt tuppaa olemaan, mut voin kertoa että es. anjoviksen takaluukku painuu ihan kiltisti pajen vakiopuskurin muovireunan alta luimuun ja pysyy siellä luimussa. Ilmastointia näissä ei tarvita, tummat lasit ajaa saman asian.
2,5:sta saa kyllä ihan kivasti hönkää, kysy mki:ltä, se kun on tehnyt kaikenlaisia jippoja pannuhuoneeseensa. 2,8:ssa voimaa jo ihan kivasti omiksi tarpeiksi ja jakopää ketjulla, 2,5:ssa remmi nokalla.
Huoltohan näissä on se kaiken a ja o ja välihuoltoina l ja k. 10 tkm ja ölpät+suodatin, 30 tkm ja lootiin ja periin ölpät, rasvaa nippoihin ja ajoa. (Jos autossa on ilmastointi niin sen voi purkaa ja myydä halvalla sellaisella joka haluasisi sellaisen omaansa)
GL vähän niukasti herkutettu mutta GLS:ssä sit reippaasti kivaa (jos autossa on ilmastointi niin sellainen on turha isossa autossa jossa kuuma sisätila on kuin huono sauna, ilmastoinnin voi purkaa pois turhana kapistuksena ja myydä sen pois).
Koukkupainothan näissä on 3,3 tn/3,5 tn (ilmastointi ei vaikuta tähän, sen voi purkaa pois ja myydä halvalla)

No juu, 500 tkm niin ei ole enää ihan pakasta vedetty joten perustsekkaus runkoon, yleisilmeeseen, ilmastoinnin toimivuuteen, konehuone jne jne jne.. jos huollettu ja tuurillaan jopa kansi korjattu niin voi voi jos sillä taas menee sen 500 tkm, jopa ilmastoituna....

Kaikki noista hajoaa, ihan samalla tavalla kuin tojotista, nisuista, meseistä volvoista tai ylipäätään mistä laitteesta vaan jota käytetään ja huolletaan huonosti, tuurin kauppaa vähän kuin challengerilla lentelykin.
Osia saa joko biltemasta, romuttamoilta, timanttitiskiltä (iha vitun kallis paikka vaan) soveltamalla itse muista... (jopa ilmastointiin).

No juu, vähän huonosti selitelty mutta 117 tkm olen omaan pajeen tahkonnut ja ne kerrat kun se on jättänyt kuljettamatta/kuormaa vetämättä niin peiliin vilkaisemalla on syyllinen löytynyt.....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.07.2010, 08:51
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Sen mitä sivusta olen seurannut niin kansi menee ennenpitkää joka pajerosta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2010, 12:04
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Sen mitä sivusta olen seurannut niin kansi menee ennenpitkää joka pajerosta.
juu niin kuin joka autosta mutta suurin osa pajeron kansi viasta johtuu kait vuotavasta lohkoläppäristä.

ja kait yksi murhe 2.5 motissa on se vastapaino murkula kampiakselilla, joka on jo korjattu liimaamalla tai tullaan korjaamaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2010, 18:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Ilmastointia näissä ei tarvita, tummat lasit ajaa saman asian.

(Jos autossa on ilmastointi niin sen voi purkaa ja myydä halvalla sellaisella joka haluasisi sellaisen omaansa)
GL vähän niukasti herkutettu mutta GLS:ssä sit reippaasti kivaa (jos autossa on ilmastointi niin sellainen on turha isossa autossa jossa kuuma sisätila on kuin huono sauna, ilmastoinnin voi purkaa pois turhana kapistuksena ja myydä sen pois).
Ei nyt liity suoraan aiheeseen, mutta kyllä mun mielestä ilmastointia ei korvaa mitkään kalvot eikä muut. Ja ison auton isot kuumat sisätilat tarvitsee vähintään yhtä paljon ilmastointia kuin pienemmän.

Liekö sulla kokemuksia Toimivasta Ilmastoinnista, tuntuu nuo kommentit että voi turhana kapistuksena myydä pois, että et oo koskaan ilmastoidussa autossa istunutkaan. Itse maksaisin mielelläni puolmilliäkin ajetusta Pajerosta tonnin enemmän jos siinä olis toimiva ilmastointi. Kyllä mun mielestä ilmastointi on aika ehdoton varuste autossa, varsinki sellasessa jolla ajetaan kesällä pidempää matkaa. Tämän kesän luulis viimeistään saaneen kaikkien arvostavan ilmastointia autossa... Ja onhan siitä paljon iloa myös kostealla säällä vaikkei varsinaisesti kuuma olisikaan. Kuivaa siis ilmaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.07.2010, 20:02
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Hahaahhaaaa.. arvasin että joku putoaa tuohon. Jos mä annan vinkin että mulla ei ole omassani ilmastointia
siksi siellä on nuo lauseet jotka sinne kirjoitin

On kokemusta ilmastoiduista autoista, tolpalla ei ole yhtään autoa joissa ei tuota hellekelin taikanappia olisi. Erityisesti transportterin tuplailmastointi on kehujen arvoinen, siellä tulee oikesti kylmä jos täysillä pouhuuttaa sitä..

Olet -Matti- oikeasa, ilmastointi on koko rahansa arvoinen kapine
(halutaan ostaa pajeroon toimiva ilmastointi... halvalla )
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.07.2010, 08:47
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Taitaa olla vähän heppoinen vetoauto tuo mitsu 2,5 tiiselillä 3000kg:n vetoon. Sama kun laittais ison kärryn läjän koukkuun kii, ei sillä kovin ripeesti edetä. Varmasti mukavampi ajella ,kun joku 61 hoojii mutta mutta mutta
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.07.2010, 09:39
ruck jassell:n Avatar
ruck jassell ruck jassell ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.06.08
Sijainti: laukaa
Viestit: 121
Perusasetus

joo ja mä olisin pitkän matkan ennemmin siellä kärryssä kun HJssä kyydissä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.07.2010, 11:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Olet -Matti- oikeasa, ilmastointi on koko rahansa arvoinen kapine
(halutaan ostaa pajeroon toimiva ilmastointi... halvalla )
Aloinkin miettimään jälkeenpäin että kun tuo ilmastoinnin turhaks mollaaminen oli neljättä kertaa tekstissä että nyt taitaa olla L-200 kyttäämässä ilmastointivermeitä Pajeroonsa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.07.2010, 19:59
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d Näytä viesti
juu niin kuin joka autosta mutta suurin osa pajeron kansi viasta johtuu kait vuotavasta lohkoläppäristä.

ja kait yksi murhe 2.5 motissa on se vastapaino murkula kampiakselilla, joka on jo korjattu liimaamalla tai tullaan korjaamaan.
Miten se lämppäri kannen hajottaa?Halki on kansi ollut jokaisessa joita olen sivusta seurannut.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.07.2010, 22:07
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Miten se lämppäri kannen hajottaa?Halki on kansi ollut jokaisessa joita olen sivusta seurannut.
tekee kait jonkunnäköisen ilmalukon kanteen kun ajetaan, järjestelmä vuotaa neste pinta alenee ja kansi käy turhan kuumana.
ja niin se sitten taas halkesikin
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.07.2010, 23:08
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

mykkä mummo kerto..


Kuopion torilla veljeni äidin siskolle et pajeroissa on kansi vikoja,on sitä monikin sanonu. On muun muassa eräskin Offialan puljussa työskenteleväkin todennut,tojotan 2lt on kuulemma myös heikko kannestaan kuulemma. Toisilla tuntuvat hajoavan ja toisilla ei niin millään. Vuotaako pajeron lohko yleisesti vai mikä niistä kannen rikkoo?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.07.2010, 23:17
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

käsittääkseni se on se takatilassa oleva lisälämppäri,näin joku pajero guru joskus kertoi.tiedä sitten ton tarinan uskottavuutta.ite en oo saanu yhtään kantta paskaks.vaikka ahdot on 1.5 .täytyy vaan seurata että vettä on ja oon kyl vaihtanu kansipahvin heti kun on alkanu oireileen eihän ne kansipahvitkaan ikuisuutta kestä.ainaska pajerossa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.07.2010, 23:33
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Niinpä niin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
käsittääkseni se on se takatilassa oleva lisälämppäri,näin joku pajero guru joskus kertoi.tiedä sitten ton tarinan uskottavuutta.ite en oo saanu yhtään kantta paskaks.vaikka ahdot on 1.5 .täytyy vaan seurata että vettä on ja oon kyl vaihtanu kansipahvin heti kun on alkanu oireileen eihän ne kansipahvitkaan ikuisuutta kestä.ainaska pajerossa.
Joo kellekköhän tuli taas vittuiltua mut kuulin (en mykältä) yheltä äijältä joka oli mitsulla muinoin töissä et niis kisa mitsuis joil ajettiin Paris-dakaria ja muuta ni ei konees ollu muuta viritystä kun ahdot 1.4bar ja jäähdytyst parannettu ja varmaan muutaki pikku rihkamaa ripusteltu mut periaattees vakio koneel ajettiin et kyl se jotain kestää. Toki eriasia on se mitä tapahtuu 15vuodessa ja 500tkm ajon jälkeen.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.07.2010, 10:04
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Paras tapa on saada itselleen kansivikainen turbo DEE ku ostaa ehjän auton ja ajelee hymyssä suin eikä jälki käytä kuumaa konetta tai mutenkaan vilkuile lämpömittarii joka saattaa reilusti kuormitettuna kiivetä tooosiii ylös.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 26.07.2010, 14:09
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Joo kellekköhän tuli taas vittuiltua mut kuulin (en mykältä) yheltä äijältä joka oli mitsulla muinoin töissä et niis kisa mitsuis joil ajettiin Paris-dakaria ja muuta ni ei konees ollu muuta viritystä kun ahdot 1.4bar ja jäähdytyst parannettu ja varmaan muutaki pikku rihkamaa ripusteltu mut periaattees vakio koneel ajettiin et kyl se jotain kestää. Toki eriasia on se mitä tapahtuu 15vuodessa ja 500tkm ajon jälkeen.
Taitaa tuo viimeinen lause olla se taikasana noihin kansivikoihin suomen Pajerokannassa...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 26.07.2010, 15:11
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Onko diesel-pajeroilla ajettu aavikkorallia? Minä oon ollu siinä uskossa, että ne kaikki on V6 bensoja.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 26.07.2010, 16:11
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Varmaan paljonki yksityistiimejä ollu enemmän ja vähemmän ite kasatuilla diesel pajeroilla vuosien mittaan aavikkoralleissa.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 26.07.2010, 17:03
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Joo, on tuolla tullu kelattua 150tkm... yks kans vaihettu, viime viikolla tais mennä toinen. Molemmat kerrat vois ottaa "omaan" piikkiin, eka meni yks talvi ku emännän nissani ei tartannu ja läks lämmittämättömällä pajella ns. heti liikkeelle. Toinen ku hukkaportin letku irtos vaunua vedettäessä mäessä, ahdot pomppas 1,5 baariin enkä hölmö höllänny.
Vaihelaatikko ongelmia ei tartte pelätä enempää ku muissakaan, kaikki ne leviää kun ylivaihteella vetää raskasta kuormaa hitaasti.
Mitsun tekemät huoltomanuaalit löytyy netistä, itellä n. 2000 sivua pdfinä...

2 tonnin nelos nuhvi kulkee 3 akselisessa tonnin trailerissa ihan mukavasti, kaheksaakymppiä kovempaa semmosella yhistelmällä ei edes viihti ajaa.

Ja se ilmastointi..... ihan yliarvostettu......mistä sellaisen löytäis HALVALLA??????

Itellä on sellainen mielipide et kansimurheista huolimatta en etes harkitse vaihtoa.... ja mittarissa on pari tonnia alle ½milj. km
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.07.2010, 20:17
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Jep !

Kiitokset kaikille, Pajeron osalta asia minun kohdalla selkeä...

Toivottavasti tästä topicista on muillekin apua...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.07.2010, 21:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Kyllä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Onko diesel-pajeroilla ajettu aavikkorallia? Minä oon ollu siinä uskossa, että ne kaikki on V6 bensoja.
Juu,näin kuulin. Ko. äijä oli niitä ruuvaamassa. Nykyään tekee turpoja kelle vaan,KH-motors.fi
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 28.07.2010, 21:17
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Jep !

Kiitokset kaikille, Pajeron osalta asia minun kohdalla selkeä...

Toivottavasti tästä topicista on muillekin apua...
No vieläkö se ettii vankkurijousitettua jumaluutta vai iskikö kaipuu sivistyksellisten ajo-ominaisuuksien pariin????
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 28.07.2010, 23:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Juu ei, meille löyty soppeli lavapeli, edessä kierteet ja takana latit... Ilmastointi ja automaattikin löytyy, ja turbo ! Eikä silti oo 8 koneella...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajerosta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 19.04.2009 16:43
Kun Pajerosta huoltoauto?? offipete Tekniikka & Jutustelu 30 04.05.2007 14:02
Pajerosta kysymys! misku Tekniikka & Jutustelu 4 28.03.2006 13:01
Pajerosta pakettiauto. kharju Tekniikka & Jutustelu 20 07.10.2004 11:05
Pajerosta kiinnostunut!! Tekniikka & Jutustelu 3 14.01.2004 15:54


Sivu luotu: 18:14 (GMT +2).