![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() no hyviä puolia projektille on siinä, ettei ainakaan lantikan koppa oo pahasti ruosteessa! (voihan se vähä hapettunu olla...)
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yleensä metsälöydöissä on takarunko,rintapelti ja ovien rungot entiset Edittiä... Kakkos ja kolmossarjalaisiin löytyy uutta osaa aika helposti, jos tilaa esimerkiksi Englannista: http://www.paddockspares.com/ Viimeksi muokannut Racingrabbit : 25.07.2010 09:26 Perustelu: Linkki lisätty |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos projektia haluaa ja tykkää vanhoista autoista, niin ehdottomasti!! Onhan sitä kaikenlaisia muitakin projekteja ihmisillä olemassa
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Racingrabbitti yrittää selvästi säikyttää kaikki muut karttamaan Lantikoita, että sais ne kaikki itselleen.
![]() Kun puhutaan Lantikoista, niin voisi sanoa että mitä vanhempi, sen parempi. Ykkös sarjassa on huomattavan vähän rautapeltiä, verrattuna uudempiin kakkos ja kolmossarjan autoihin ja se on ollut parempi laatuista. Galvanointi peltiosissa on sitä parempi, mitä vanhempi laite kyseessä. Korjausten kannalta rakenne on yksinkertainen. Osien saatavuudesta vois sanoa sen verran, että jos vertaa vaikka vanhoihin Rangeihin, noita ykkös sarjan Lantikoita ei ole nurkissa kovinkaan runsaasti, joten "kotimainen varaosavarasto" on rajallinen. Osia kuitenkin saa, tietenkin valmistusmaasta, Englannista. Osien saanti on oikeastaan melkein parempi kuin Rangeen, koska harvinaisempia osia on alettu tekemään pienissä sarjoissa uudelleen. (esimerkiksi Rangen 2D "front door glass waist seal", ei saa mistään. Vastaava ykkös sarjan ikkunan liukutiiviste on hyvin saatavilla.) Ja mm. uusia runkoja on saatavana kaikkiin ykkös sarjan malleihin. Jos hommaat tuollaisen, kannattaa liittyä LRSOC:iin, saa paljon vinkkejä ja linkkejä http://www.lrsoc.com/forum/ Forumin lisäksi tulee lehti, joka on täynnä eri valmistajien tuotteita ykkös sarjalaiseen. clubilla on myös kauppa josta voi ostaa kaikenlaista nippeliä näihin. Osat ei ole edes hirveän hintaisia, joitain poikkeuksia lukuun ottamatta ( ei silti kalliita verrattuna vaikka orkkis land cruiserin(toyota) osiin) Ja tietenkin että 60 vuotta vanhaan ylipäätään saa osia. http://www.lrsoc.com/forum/index.php?page=partslist Jos tuo nyt on -51, on koneena ollut alunperin I.O.E. eli 1,6 tai 2,0 sekaventtiili kone sama kuin Rover P3/4:ssa. Akseliväli 80 tuumaa, eli lyhin malli, eroaa myöhemmistä oven takareunan viistosta leikkauksesta, uudemmissa 86":ssa se on suora. Muita tuntomerkkejä parkit tulipellissä / lokasuojissa, ja maskin lamput umpiritilällä/lamput läpi/ ylösalaisin oleva T:een mallinen ritilä.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Land Rover Series 2A | hanes | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 06.05.2009 19:49 |
Ostetaan Series Land Rover | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 09.06.2008 09:36 |
M: Land rover series II | Hippo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 26.02.2007 20:37 |
Land Rover 110 vm-86 osto, kannattaako? | SumoSammy | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.02.2007 20:59 |
M land rover series IIa -70 109 | jamezz | O/M/V Muut | 2 | 13.03.2005 23:22 |