![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Non niin Skooda jälleen pihassa , ajoin koko matkan ilman mitään häiriöitä n. 50 km !!! Autoa hakiessani poikkesin siinä pajalla asentajan juttusilla , kyselin tyhmänä että voiko tuolle turbovialle mitään . Sano heti että jos olis oma auto , niin turbo syliin ...kliineriä ja paineilmaa ...kiineriä lisää Onnistuu putsaamaan ahtimen aivan hyväksi , siis mikäli ja kun siivet ovat ehjät ... Turistiin siinä paisteessa melkoinen tovi , lopuksi kaveri totesi merkkihuollon olevan merkkihuolto ...ei kuulemma järki kuulu toimenkuvaan mitenkään ...mutta osat on aina ORIGINAALIA !!! Ja nauro päälle ... Elikkä vika on testerin mukaan seuraava : välillä ahtaa ja hetkittäin ahdot putoaa alle raja-arvon > menee vikatilaan kulkee 70 km/h. Korjausehdotus : Ahdin tulee vaihtaa . Onko nykyauton korjaaminen näin helppoa , töpseli kiinni tietokoneeseen ...ja vikadiagnoosin luku ja sitten koneen " arpoma" korjausehdotus ...EI helevetti ...!!! Missä on asentajan omat aivot ...??? Tää öljyn syönti homma on kanssa aivan käsittämätön homma , valmistajan mukaan kuuluukin kuluttaa öljyä ??!!! Mullakin edellinen Skoda haukkas öljyä ja samaten 1,9 TDI Leoni , mutta ei sinne puoltalitraa enempää tarvinnu koskaan lisätä. Toi puol´miljuunaa ajettu Toyota ei syö öljyä ollenkaan , loppu öljyn hukkuminen kun ehjäsin suodattimen jalan ![]() Katotaan huomenissa miltä tuo VNT-ahdin oikeasti näyttää ...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Se on se korjaamotakuu, mikä rajoittaa sitä aivojen käytön soveltamista työtehtäviin...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Emännyyden kulkupeli saab 900 turbo,ilveili check engine valolla.
No tietenkään ei menty merkkihuoltoon vaan soitto pailkalliselle saab gurulle,joka kävi lukemassa vikakoodit jotka olivat notta lambda sökö,ja seos liian rikas. No mitäs tehdään kysyin,ja vastaus oli että vaihda termostaatti,ja jos vika jatkuu niin sitten etsitään muualta. Epäuskoisena hain termarin ja vika hävisi. Syy: Kone käy liian kylmänä liian pitkään,eli liian rikasta seosta liian pitkään,eli diaknostiikka päätteli että lambda on sökö koska seos on pielessä. Eli merkkihuolto olisi aloittanut vaihtamalla sen lambdan,jne.jne. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin, olihan skoda aikanaan ihan hyvä automerkki, mutta sitte tuli VAG konserni ja raiskas koko merkin
![]()
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mistäs tiedät mitä ne merkkihuollossa olisi tohon museopeliin (900 ei kait ole valmistettu hetkeen) kun et vienyt merkkihuoltoon? Luultavasti toi termostaattihomma on ollu siellä tiedossa pikkasen ennemmin kuin kukaan on kerennyt sen nettiin kirjoittaa, josta toi guru on sen tiedon sitten bongannut ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ei se oo kyllä normaalia ajella 15 yksillä öljyillä vaikka ois kuin synteettistä
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ite ajelen ennemmin täyssynteettisillä 15 tkm kuin mineraaleilla 5 tkm. Tiedä sitten kumpi parempi vaihtoehto tollaseen esikammiodiisseliin... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vähän tuntuu liian pitkältä tuo 30tkm vaihtoväli. Kertoohan sen jo konekin kun öljy ei pysy enää oikeassa paikassa. Omassa peugeot 406 2.0HDI -01 471tkm olen huomannut saman että 15tkm jälkeen alkaa öljyt katoamaan. Öljyt olen vaihtanut 15tkm välein ja aikamoista kuraa on öljy jo tuolla kilometri määrällä. Pösössä vaihtoväli 20tkm. Öljynä mobil rallyformula 5w-50. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Uudet autot on pilattu liialla elektroniikalla ja liian pitkillä huoltoväleillä. En tiedä tuttavapiiristä YHTÄÄN uudemmalla autolla ajavaa jolla ei olisi jotain sähkövikaa ollut.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Missäs tuo n75 venttiili oikeen on ? Taikka mikä sen tehtävä on ...muutako rikkinäisenä haitata kulukua ![]() Ja Map pitäs ? olla ehjä ... Äskön juuri liikuttelin tuota VNT:n siipien säätötankoa , mielestäni liikkuu kevyesti 1,5 - 2 cm . Hajuakaan ei ole kuin paljon pitän liikua ... Kylän VAG-velhokin on jossakin maastoajosafarilla ja tulee ensviikolla vasta maisemiin ...ittellä ei ole VAG-ohjelmaa eikä piuhaakaan , jotta pääsis ronkkiin koodeja . En kyllä tiedä edes mikänoista VAG.comin ohjelmista olis oikea ja ja mistä piuha can-vayläseen ...Oikeestaan ei kyllä hirveemmin ees kiinosta ronkkia tota paskalajää ...Toyotassakin olis päivittämistä . MUTTA KIITOKSIA kaikille jo nyt tulleista vastauksista ...Sinistä Farkku-Skoodaa ei meidän seudulta kannata hankkia ...ees halavalla ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
n75 löytyy kun seuraat "hukkaportin" ohjausletkua, pitäis löytyä klotti johon menee 3 letkua ja 2 napainen liitin. tarvikkeena maksaa n. 50€, jos sen vaihtaa niin ei varmaankaan tuohon konkurssiin enää tunnu ![]() jos se tanko noin liikkuu, niin sitte haiskahtais juurikin n75 ongelmalta. egr:ää ohjaa ihan samanlainen venttiili kun vnt:täkin, eli silläkin voi periaatteessa todeta tuon onko siinä ongelma... egr:n n75:ssa on hieman pienemmät kanavat sisällä, mutta moni tuota käyttää vnt:n ohjaukseen kun on tulpannut egr:än. vag-comin ohjelmista, vcds-lite muistaakseni toimii tuossa can- väyläisessä, ja jos kiinnostaa tuo hommata, niin suosittelen ottamaan yhteyttä www.obd.fi , tai jos ffp forum on tuttu, niin nimimerkillä jaripetteri kirjottelevalta hemmolta kannattaa kysyä. mun käsityksen mukaan pyörittää tuota obd-puljua. mulle tuli kaapeli sieltä viime viikolla, ja sälliltä kun kysy mikä ohjelma ja kaapeli, niin vastaus tuli niinku apteekin hyllyltä. latasin rosstech:in sivuilta sen software version, sillä voi koodit lukea. tuntuu noiden romujen kanssa olevan pakollinen tuo ohjelma jos sillä ajella haluaa ![]()
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ilmamassamittari on vaihdettu ja turbon siivet liikkuu ainakin siitä taagista liikuttelemalla sen sentin toista. Meinaan ettei turhaan purettas turpoa pöydälle. Auto ei siis savuta eikä käyttäydy muutenkaan huonosti, ainoastaan tehottomasti. Tuntuu että ei saa ruokaa, eikä näin ollen ahtojakaan. Tai voi varmaan olla just toisinpäinkin. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Keräsin itteni kokoon ... tunnin raplasin Skoodaa
Tuollasta normaalia n75 venttiiliä ei tässä autossa ole ... Kaikki alipaineletkut menee sellaseen 15 x 15 x5 cm olevaan laatikkoon , alipainepumpulta yksi ja loput 5 kpl eripuolelta mottia ( Egr:n on yksi , ahtimelta tulee yksi , sellaseen "palloon" menee yksi , yksi menee ilmanputsarille ...) Ja liitin joka tuohon tulee näyttäs olevan useanpinapainen ...en arvannut vielä avata ...kerään rohkeutta ![]() Mutta ahdin on tarkoitus kyllä ottaa pöydälle ja purkaa ja puhdistaa ...jo pelkästään purkamisen ilosta ... Mulle on tulossa kaverilta jonkinmoinen testeri-vikoodilukija-kuittaaja-masiina , katotaan mitä sillä saa irti ... Niin ja tää Skooda on 2,0 TDI 2005 ja jotain mystisiä kirjaimia PDF tai jotain ... Huomenna pitäs olla turbo irti ...jos on keliä ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197 tuosta kannattaa kattoa löytyykö lähikonnuilta joku vcds:n omistaja, luulisin että sellin paaris kun kaffeet tarjoaa niin vikakoodit lukaisevat ![]() palde: tosta topicista löytyy kuva, jossa näkyy n75, letkujen paikat ym. jos selventää yhtään: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...t=n75+alipaine http://s265.photobucket.com/albums/i...%2C+EGR%2C+VNT tuossa kuva. se musta pallo on alipaine akku.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 05.07.2010 21:38 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia vaan kaikilla vinkeistä !
Kovasti ollaan Googlattu tietoa ja asiasta ...viddu ku enklanti vaan kääntyy niin huonosti ...olis pitäny viittiä opiskella ... ![]() Tuota n75 venaa ei tosiaan löydy tuosta mun Skoodasta , koska kaikki alipaineputket menee kuvassa olevaan "laatikkoon" . Hintaa tuolle en ole vielä uskaltanut kysyä ...katotaan testerillä ajossa kunhan saadaan ensin tontille ... Tällä hetkellä vikakoodeja ei ole , koska muisti nollattiin "huollossa". Ajossa testerillä saatu info viime perjantailta : välillä ahtaa välillä ei ahda > turbo viallinen , täytyy vaihtaa ... Itte läydetty : - EGR:n ja imusarjan tiiviste vuotanut , uusi tiiveste . - Painesäiliöltä lähtevä letku hinkuttanut ittensä puhki , nyt löyty syy miksi neste vähenee ... - Ilmanputsarikotelon pohjalla oleva "lämminilmaventtiili " jumissa ja täysin auki ...vaikka lämmintä tallissa + 30 astetta ... Mutta eiköhän tuosta jotain saada kun ees yrittää itte ....ja vie sitten oikeelle korjaamolle ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Palde : 06.07.2010 09:46 Perustelu: Pahoittelen kuvien " laatua" |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja vaikka ne siivet liikuiski hyvin niin kannattaa silti putsata ja testata. Ahtopaine/lämpötunnistin on kans yks mikä aiheuttaa samanmoisia oireita.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Iltalehti "Onko autosi vaurioitunut tulvalammikossa?" | Mico | Chit-Chat | 3 | 16.04.2010 17:00 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Onko millaisia käyttökokemuksia noista MOSFET -"relebokseista" vinsseissä? | ideanikkari | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.10.2008 16:12 |
Suzuki Vitara, onko kokemuksia? käyttöautona | Juksi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.01.2005 22:58 |