![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Kardaanit tehdään yleensä putkesta, koska putkirakenteella saadaan kevyimmällä (=helpoimmin tasapainotettavalla) rakenteella vääntö välitettyä akseleille, kardaanithan pyörii ainakin maantieajossa meleko vilkkaasti vetareihin verraten. Putkirakenteet eivät kuitenkaan kestä hyvin taivutusta eikä leikkausvoimaa minkä jokainen kivelle kardaaninsa letittänyt tietää. Vetoakselit taas ovat suht ahtaissa tiloissa ja varsin lyhyitä joten ne yleisimmin tehdään umpiraudasta ja kunnon raaka-aineesta. Momenttikin on kasvanut niihin asti tultaessa juuri em. pyörimisnopeuden vähennyttyä perävälityksen takia. Ja kannatellaan niillä auton painokin usein ja sekin asettaa omat vaatimuksensa laakerikohdan ainepaksuuksille
Terv KK Note! This message was posted anonymously! |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ln 110 laatikoiden kestävyys | _VESALA_ | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 15.08.2007 06:45 |
| HJ 61 tekniikan kestävyys? | ranke | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.04.2005 07:50 |
| 2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
| Koneen kestävyys? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 04.07.2004 20:32 |
| muncie m-20 (m-21) kestävyys? | Vuosimallit 1963-1967 | 2 | 04.09.2003 07:58 | |