Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 06.11.2003, 14:18
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kardaanit tehdään yleensä putkesta, koska putkirakenteella saadaan kevyimmällä (=helpoimmin tasapainotettavalla) rakenteella vääntö välitettyä akseleille, kardaanithan pyörii ainakin maantieajossa meleko vilkkaasti vetareihin verraten. Putkirakenteet eivät kuitenkaan kestä hyvin taivutusta eikä leikkausvoimaa minkä jokainen kivelle kardaaninsa letittänyt tietää. Vetoakselit taas ovat suht ahtaissa tiloissa ja varsin lyhyitä joten ne yleisimmin tehdään umpiraudasta ja kunnon raaka-aineesta. Momenttikin on kasvanut niihin asti tultaessa juuri em. pyörimisnopeuden vähennyttyä perävälityksen takia. Ja kannatellaan niillä auton painokin usein ja sekin asettaa omat vaatimuksensa laakerikohdan ainepaksuuksille

Terv KK

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ln 110 laatikoiden kestävyys _VESALA_ Tekniikka & Jutustelu 16 15.08.2007 06:45
HJ 61 tekniikan kestävyys? ranke Tekniikka & Jutustelu 4 28.04.2005 07:50
2L-T:n kestävyys? Setä Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2005 21:27
Koneen kestävyys? BlackJack Vuosimallit 1984-1996 8 04.07.2004 20:32
muncie m-20 (m-21) kestävyys? Vuosimallit 1963-1967 2 04.09.2003 07:58


Sivu luotu: 14:53 (GMT +2).