Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 06.11.2003, 13:47
Ippe911 Ippe911 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Huittinen, Finland.
Viestit: 375
Perusasetus

Moi!

Ei noita tankojen/putkien lujuuslaskentaa käyty läpi ainakaan peruskoulussa silloin kun mä siellä joskus olin - ne kuului tekun ohjelmistoon.

Eli kyse on lähinnä akselin poikkileikkauksen vääntövastuksesta (älkääkä sotkeko tätä nyt taivutusvastukseen). Vääntövastus lasketaan pyöreälle tangolle seuraavan kaavan mukaan 3,14*D^3/16 (siis tuo D^3 tarkoittaa tangon halkaisija potenssiin kolme) ja putkelle 3,14*(D^4-d^4)/(16*D), jossa D on putken ulkohalkaisija ja d on sisähalkaisija.
Niin juu ja toi 3,14 on tarkemmin ottaen pii, mutta mä en löytänyt ko. merkkiä tämän koneen näppäimistöltä.

Mitä suurempi vääntövastuksen arvo on, niin sitä paremmin tanko/putki kestää vääntöä.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ln 110 laatikoiden kestävyys _VESALA_ Tekniikka & Jutustelu 16 15.08.2007 06:45
HJ 61 tekniikan kestävyys? ranke Tekniikka & Jutustelu 4 28.04.2005 07:50
2L-T:n kestävyys? Setä Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2005 21:27
Koneen kestävyys? BlackJack Vuosimallit 1984-1996 8 04.07.2004 20:32
muncie m-20 (m-21) kestävyys? Vuosimallit 1963-1967 2 04.09.2003 07:58


Sivu luotu: 13:03 (GMT +2).