Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.06.2010, 19:03
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Ja homma etenee.. Tänään oli vuorossa venäläis-ruotsalaisena yhteistyönä syntyneen matkustusmukavuuden ulosheitto.. Eli kuskin penkin virkaa toimittanut Volvon ja pelkääjän puolen Ladan jakkarat heitettiin tallin taakse happanemaan ja kaivettiin laikkakone hyllyltä, tarkoituksena lattioiden avaus ja korajaus.. Perkeleiden määrä rojektissa lienee vakio.. Niin nytkin Leninin ohjaamon täytti alkusuomalainen murina kun lattian monitahoista peltiä alettiin leikkoa auki. Toisilla tuntuu auton rakentelu kiteytyvän sellaiseen tosiasiaan, että kun lattia kannattaisi rakenteluvaiheessa avata ja korjata kunnolla, niin mieluummin hakataan sisäpuolelle uutta peltiä, joka sitten nähtävästi ilman suojakaasua räitään kiinni..

Kyllä syletti..

Noh, kuvia, kun ne kerta ovat kivoja.

Enste se eilen luvattu kuva Weberistä


Jakkarat


Hävityksenkauhistusta




Huomenna jatketaan. Lattiat ovat aivan paskat. Samoin ovat lattioiden alla sukkuloivat palkit.. Kynnyskotelot on niin moneen kertaan päällekäin hitsattua paskaa, että ne varmaan kestäisivät, mutta nekin kyllä poistetaan..

Kertakaikkiaan, täytyy todeta, että on kyllä taidokkaasti rävitty tekele.. Tämän tuhon korjaamiseen menee sitten pitkään.

Kiitos ja Anteeksi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.06.2010, 22:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Kuskinpenkistä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti





Kertakaikkiaan, täytyy todeta, että on kyllä taidokkaasti rävitty tekele.. Tämän tuhon korjaamiseen menee sitten pitkään.

Kiitos ja Anteeksi
Saattaa olla aika kiikkerä tuo uusi kuskin penkki
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.06.2010, 09:55
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Ja pientä päivitystä ilman kuvia...

Eli kuskin lattia ja istuimen kiinnikkeet saatiin eilis-iltana hakattua kasaan. Lattiassa tehtiin muutamia ratkaisuja, joiden perusteella tuon värkin pitäis kyllä kestää vähän pidempäänkin.. Tänään isketään kynnet pelkääjän lattiaan. Siinä on valitettavasti edessä saman maasepän-perkeleen turaama viritys, eli peltiä pellin päälle hitsatun kerroshelvetin purkaminen. Suomeksi sanottuna hieman rassaa, mutta alettu mikä alettu. Pelkääjän lattia tullaan tekemään hieman erillä kaavalla, kuin kuskinpuoli. Kuvia tulee myöhemmin, jahka saan ne siirrettyä kortilta koneelle.

Nyt tallille.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2010, 09:33
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Ja talli kutsuu.....

Päivistystä ilman kuvia.

Kuljettajan ja pelkääjän lattiat saatiin turattua kasaan. Samoin vaihdettiin myös pelkäänjän lattian alla ollut koripalkki. Helmoihin laitettiin semmoiset palkit, että pitäis kestää. Samoin lattioihin tehtiin mukamas vahvistustarkoituksessa kunnolliset vahvikekotelot. Istuimiksi valittiin 80-luvun Celican huippumodernit istuimet ja ne saatiin jopa sovitettua Larvan ohjaamoon. Takaistuimen jätin ennalleen ja sekin pultattiin paikoilleen, jahka olin hitsannut takalokasuojassa olleen reiän umpeen. Seuraavana onkin vuorossa tavaratilan pohjan kunnostus, sekä ulkokuoren sipistely, hionta, sekä maalaus. Pakkelia tuohon paskaan laitetaan just niin vähän, kuin voidaan.

Ja pakkelista puheenollen, sitä muuten oli tuohonkin rapaan tungettu oikein huolella. Ettei vaan olis aikoinaan tehty jonkinsorttista myyntiremppaa.... Ei sillä, että minäkään tuossa ihan viimeisen taptin takaa turaisin, mutta jo tässävaiheessa tuntuu, että parempi tuosta tulee, kuin edeltäjänsä toimesta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2010, 16:49
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Ja talli kutsuu.....

Ja pakkelista puheenollen, sitä muuten oli tuohonkin rapaan tungettu oikein huolella. Ettei vaan olis aikoinaan tehty jonkinsorttista myyntiremppaa.... Ei sillä, että minäkään tuossa ihan viimeisen taptin takaa turaisin, mutta jo tässävaiheessa tuntuu, että parempi tuosta tulee, kuin edeltäjänsä toimesta.
Otan Nalle osaa.. Mulla ne pahviahanskojakoivunhalkojajakaikkeasiltäväliltäko rjaukset on jo tehtynä! Nyt pitäis vain laittaa KEVYT kerros pakkelia niihin kohtiin jotka sitä vaativat.. Esittely autoa ei olla tekemässä!
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.08.2010, 09:50
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Ja taas on pakkelia pölisytetty..... Etulokareista oikeanpuoleinenkin saatiin riisuttua ja kevennettyä... Olihan taas pitsistä peltiä yritetty verhoilla...

Suurimman muodonmuutoksen kokee kuitenkin tässä vaiheessa vielä auton persus. Eli tavaratilan lattia, mukaanluettuna takahelmat ja kotelot, olivat aivan paskat. Leikkaamallahan siitä selvitään, joten laikkakonetta vingutettiin oikein urakalla.. Itseasiassa perä muuttaa muotoaan hieman enemmän, kuin oli tarkoitus, mutta kyllä sen vielä Niveaksi tunnistaa.

Kuvia tulee edelleenkin myöhemmin, kun ei vieläkään ole mitä tarjota.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nallen outo mieli... Nalle Chit-Chat 7 11.06.2005 10:04


Sivu luotu: 09:59 (GMT +2).