![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ite en löytäny tuohon osina yhtään mitään kun joskus koitin etsiä, Toyotalta kysyin ja hinta oli muistaakseni ~200+ euroa. Halvempi vaihtoehto on hommata esim. briteistä (http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9593). Purkaamoillakin pyytävät aika hyviä hintoja vielä noista. Venttiili on aisinin kamaa ja ainakin HJ/LJ ym. toyotoissa on just samannäköinen venttiili. Tiedä sitten onko niissä jotain eroja, tuskimpa kummempia.
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 26.05.2010 19:20 |
#2
|
||||
|
||||
![]() pohjaanlyöntikumit
eli ln65 hilux kyseessä ja siiihe pitäs jostain taikoa kunnolliset jouston rajoittimet.
joissakin autoissa esim fiat ducatossa on pitkät pohjaus kumit. mistä ootte viisaammat rakennellu???? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tuossa 2L koneen laturissa W liitintä olemassa? Tekis mieli varvikelloa mutta ei siinä vissiin oo?
Ja seuraavaksi onko nelivedon ja takavedon päävaihteistoilla mitään yhteisiä osia muuta kuin kytkinkoppa? Esim. askin kuoret siitä ekalta pätkältä, rattaat, akselit?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mikä on vikana kun päävaihteistonkeppi on kuin soppakauha vaikka vauhde on päällä?Mikä sielt on kulunu-?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Luulisin että vaihdekepin kiinnitys lootan kanteen on mennyt rikki. Ota auki ja ihmettele ei ole vaikea korjata. En tarkalleen osaa selittää miten mutta helppoa on. Keppi irti niin siinä juuressa on semmonen kuppi joka on jousella kiinni ylöspäin. Kupista lohennyt kaksi "hammasta" mutta rälläkkää "kupille" ja vähän mielikuvitusta niin saa pelaamaan. Toivottavasti oli ees jotain apua. Joku joka hallitsee sanallisen neuvomisen paremmin niin korjatkoon
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() laatikko
Eli ainakin hiluksin laatikko on sama sisuskaluilta 4wd ja 2wd.omasta 4wd hiluksista meni laatikko rikki ja mistään ei löytyny omaa laatikkoa pistin 2wd hiacen laatikon sisuskalut.pääaksila pitää ottaa 4wd laatikosta ja kuoret.ottaako alkuperäinen kiekkakiellämittari signaalin laturilta vai pumpulta
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Laatikon sisukset sopii jos on saman numeroiset,eli takavetoisessa taitaa olla W ensimmäinen kirjain ja nelivedossa G (eli W58 ja G58 on risteytettävissä). |
#8
|
|||
|
|||
![]() Samaa kerhoa..Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitähän tuommosesta 2.4d 91vm yli 400 tonnia ajetusta tarosta (hilux) kannattaa erityisesti tutkia ennen kuin alkaa kauppoja tekemään vai kuinka paljon tuommosella vehkeellä yleensäkään ajaa? vai olisko tuommonen alle 300 tonnia ajettu vastaava bensa kannattavamp?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Ehtoopuolella.Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mistä 110 takaperään pinionin laakerit ja krymppiholokki nopeasti ja mihin hintaan? Tai sitten laakereiden koodit jos nuita tarvikkeena saa?
Ps. saa tarjotakki jos lojuu joutilaana.. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Moi, tarttisin kovasti apua Hiluxini kanssa, pari vikaa näin alkuunsa. Kyseessä vm 90 ln110 2,4 kone, edellinen omistaja ahtanut ja muutenkin rakentanut aika huolella. Olen tasoltani aloittelija, takana on kuluvien osien vaihtoa, laakeria yms. En siis ymmärrä vastauksianne välttämättä syvällisesti
![]() 1) kampiakselin hihnapyörä väpättää. Tuo alempi siis, josta lähtee kaksi hihnaa http://forums.offipalsta.com/showthr...y%F6r%E4+hilux Eli tuossakin näkyvä osa väpättää voimakkaasti, huomasin pienen pientä liikettä jo vuosi takaperin, mutta viime talvena tuntui että väpätys on voimistunut. Koko auto täristää tyhjäkäynnillä, kierroksia annettaessa se jotenkin vakaantuu. ![]() Riittäisiköhän hihnapyörän vaihto? Voiko akseli olla mutkalla? Mistä löytäisin ehjän hihnapyörän? Onko tällaista tullut vastaan kellään, ja mikä sen on voinut aiheuttaa? 2) Autosta vuotaa dieseliä. Paikansin vuodon jonnekin "polttosäätelijän" kohdalle, pumpun päälle. Koitan liittää kuvan vuotokohdasta. Vuototahti on kutakuinkin "tippuva noro", pisara tai pari sekunnissa. ![]() Voiko asialle tehdä mitään itse? Onko kyseessä joku pieni tiiviste vai isompi kalvo, täytyykö koko pumppu lyödä murenaksi vai saisiko tiivisteen itse vaihdettua? Voisiko vuotoon auttaa joku polttoaineen lisäaine, tiivisteidenkorjaaja?? Vuoto ei vaikuta voimistuvan kaasuttaessa, auton käynti on hyvä, tehoja löytyy. Ilmeisesti ehti vuotaa jonkin aikaa ennenkuin tajusin vian. Kiitoksia paljon, pienikin apu on tarpeen. Stormatkaa ja heitelkää vapaasti, lähden pariksi päiväksi töihin, mutta koitan vastailla lisäkysymyksiin jos ehdin. Myykää lisäksi mulle uusi hihnapyörä ja jos joku osaa keskisuomessa - jyväskylän lähettyvillä laittaa hiluksia, tarttisin ehkä jeesiä ja opastusta. Maksan tietty. Ja kun tuo hihnapyörä menee vaihtoon, pitää varmaan samalla pistää kaikki hihnat uusiksi, ihan varmuuden vuoksi? |
#13
|
|||
|
|||
![]()
1) kampiakselin hihnapyörä väpättää.
Eli tuossakin näkyvä osa väpättää voimakkaasti, huomasin pienen pientä liikettä jo vuosi takaperin, mutta viime talvena tuntui että väpätys on voimistunut. Koko auto täristää tyhjäkäynnillä, kierroksia annettaessa se jotenkin vakaantuu. Riittäisiköhän hihnapyörän vaihto? Voiko akseli olla mutkalla? Mistä löytäisin ehjän hihnapyörän? Onko tällaista tullut vastaan kellään, ja mikä sen on voinut aiheuttaa? 2) Autosta vuotaa dieseliä. Paikansin vuodon jonnekin "polttosäätelijän" kohdalle, pumpun päälle. Koitan liittää kuvan vuotokohdasta. Vuototahti on kutakuinkin "tippuva noro", pisara tai pari sekunnissa. 1) Todennnäköisesti kampiakselin pultti poikki tai löysällä. Tyyppi vika noissa että katkeaa. Itellä oli katkennu ja tuli ilmi vasta ku pultin nysä oli tippunu pois. Oli tuhonnu hihnapyörän ja kiilan. Romikselta löyty hihna pyörä hintaa en kunnolla muista, jotain 50-100€ (uus ois ollu jotain 200-300€ tojotalta) kiila löytyy tojotalta 2€. Pultin taisin hommata pultti liikkeestä koko jengalla olevan ku tuhoutu niin paljon kampiakselita kierteitä nysää irrottaessa. Katkenneen nysän irrottaminen kampiakselista onki sitte toinen juttu joka vaati hermoja ja aikaa.... Toivottavasti lähtee helpolla... 2) Kuulostais kaasuvivun akselin vuodolta. O-rengas ei maksa varmaa ku 50c-2€ en muista tuliko muita tiivisteitä. Mutta suosittelen käyttämään esim diesel korjaamolla jos ei ole täysin varma tekemisistään. Siinä voi välttyä ikäviltä ongelmilta jos tulee virheitä tehtyä, ammatti miehellä siinä ei kauaa mee. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Polttoainevuodosta samat arvelut kuin tojota:lla, paitsi että muistan muutaman kympin tiivistesarjassa tulevan pumpun kannen tiivisteen ja akselin O-renkaan. Sai toyotan tiskiltä siis muutamalla kympillä sopivan tiivistesarjan. Ohjeita vaihtoon löytyy netistä, ei ole paha homma jos on alkuperäinen pumppu, erittäin tärkeä asia on merkitä kaasuvivun ja akselin keskinäinen asento tarkasti. Ahtopainekellolla olevaan pumppuun on hankalampi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia hyvistä vastauksista! Mobiililaitteellani ei jostain syystä saanut vastattua tälle foorumille, niin otti aikansa.
Kampiakselin hihnapyörässä näyttäisi todella väpättävän sekä se sisempi kahdenhihnan kiekko, että se ulompi kiekko. Homman saisi varmaan hoidettua itse, mutta varmaan samalla kannattaisi vaihdella hihnoja. Enkä mitään niistäkään ymmärrä. Onko kukaan tehnyt jakopääremppaa Hiluksiin? Kun puhuitte nettiohjeista, mistä niitä löytäisi? Lisäksi on ollut vaikeuksia löytää ihan Hiluxin manuaalia, tuntuu että kaikki on loppuunmyyty? Näillä sivuilla tulee vastaan monia melko hyviä räjäytyskuvia, mistä ihmeestä olette niitä kaivelleet? Kai tuo kosla pitäisi viedä suosiolla pajalle... |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mistä kannattas alkaa ehtiä vikaa,kun kaikki häiriövalot alko palamaan?Vuosimalli on 2004.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Muutamakin kysymys koskien ln65 mallia.
Etuperän pinionin yoke vuotaa öljyä reippaasti. Stefa vaihtoon, ei siinä ihmeellistä, mutta mites tuo pinionin yoken mutteri pitäs kiristää?? Tähän mennessä pelannu aina shimmi perien kanssa. Mistäs kannattaa kysellä O renkaita syötön ajotuksen kannen alle (vai marmori tiskiltä). Tippasee melko reippaasti ajotuksen säädön kannen ja pumpun välistä. Mites tuommosesta Hilusta 'nollataan' nokkahihnan vaihtovalo? |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |