Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 20.05.2010, 14:32
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Tuossa kisan säännöt poimittuna SORY:n sivuilta


En oikein ymmärrä että järjestäjä jolla on ainakin ollut tarkoitus jossakinvaiheessa järjestää oikeakin kilpailu yhä edelleen käyttää ihka omia trial-sääntöjä vaikka olis olemassa yhteisesti hyväksytyt EuroTrial-säännötkin??
Jos tarkoitus on houkutella vain paikallisia Harraste-Stanu kikottimia niin silloin ymmärtäisi tällaisen mutta kun siellä mainitaan nuo muutkin luokat niin ei oikein tunnu järkevältä. Onko todellakin niin, että Kainuun miehet ovat sitä mieltä että ei ole väliä millä säännöillä pelataan kun ei sinne kuitenkaan tule ketään paikkakunnan ulkopuolelta Voi olla niinkin, mutta saattaisitte vaikka saada niitä protoja ja modejakin kisaamaan ihan harjoitusmielessä jos säännöt olis oikealta vuosikymmeneltä.

Olipa nyt miten vain niin tuossa alla kisan säännöt ja yhteystiedot

19.6.2010
Vuokatti OffRoad. Vanhalla tutulla paikalla Vuokatin rinteillä.
Ilmoittautumisaika loppuu 14.6.2010, osallistumismaksu 20€ joka maksetaan paikanpäällä. Kilpailuun voi osallistua 2-autokuntaa yhdellä autolla.
Lisätietoja Junttila Matti 040-7210076 ja Ari Kuusela 040 - 5811959.





Kilpailusäännöt jäsenten ja kerhojen välisiin kilpailuihin

Autokunta

Autokunnan voi muodostaa myös vain yksi kuljettaja jos kilpailukutsussa ei muuten mainita.
Samalla autolla voi ennakko ilmoittautua useampi kilpailija.
Apuohjaajan minimi-ikä on 15 vuotta ja hänellä ei tarvitse olla ajokorttia.
Molemmat ohjaajat oltava autossa koko kilpailun ajan.

Asiapaperit

- 1. kuljettajalla voimassa oleva ajokortti.


Ryhmäjako

Standard
Oma portti merkitään sinisellä.

Harraste standard
Portin väri roosa.

Modified
Portin väri keltainen.

Proto
Portin väri punainen.

Jokainen ryhmä ajaa vain oman luokan porteista.

Harraste standard
- Sarjavalmisteiset, muutetut sarjavalmisteiset ja omavalmisteiset maastoautot. Kori ja runko voi olla sarjavalmisteinen tai kokonaan oma valmiste. Korin ei tarvitse muistuttaa mitään sarjavalmisteista autoa. Korin tulee peittää runko ylhäältä katsottaessa ja sivusuunnassa katettava kori kuljettajan lantiotasoon asti.
- Moottori, vaihteistot ja akselit vapaa.
- Jousitus ja iskunvaimennus vapaa. Kuitenkaan ei säädettävissä ajon aikana. Akselivälin erillinen säätö kielletty kilpailun aikana.
- Nelipyöräohjausta ei sallita. Ohjauslaitteissa tukeva rakenne. Vain normaali käyntivälys sallitaan. Hydrauliohjaus sallitaan ja sen on toimittava moottori sammutettuna.
- Kääntöjarrut kielletty.
- Rengas enintään 125 cm korkea, leveys ja vanne vapaa.
- Avoautoissa J-liitteen mukainen pääkaari. Umpikorisissa autoissa voi olla myös muunlainen kuin J-liitteen mukainen turvakaari. Kilpailukatsastuksessa vaaralliseksi todettu auto ei saa lähtölupaa.

Standard
- Moottorin vaihto mallisarjan sisällä sallitaan.
- Vaihteiston vaihto mallisarjan sisällä sallitaan.
- Jarru- ja ohjaustehostimen voi asentaa.
- Ohjauspyörän ja ohjauspyörän pylvään saa vaihtaa.
- Jousitus ja iskunvaimennus vain alkuperäiset tai alkuperäis tyyppiset.
- Rengas enintään 85 cm korkea, 30 cm leveä ja vanne halkaisija 18“.
- Yksi kytkettävä lukko sallitaan.
- Käytettäessä auton alkuperäistä tai vastaavaa rengasta jonka enimmäis halkaisija on 75 cm on tasauspyörästöt vapaat.
- Rengas vain tieliikenteeseen hyväksytty ilmakumirengas.
EI traktori kuvio tyyppinen tai lapio kuvio rakenne.
- Koko rengas on mahduttava pyörän koteloon.
- Helposti rikkoutuvat valaisimet, lokasuojanlevikkeet, peilit ja puskurit voidaan poistaa kilpailun ajaksi.
- Lisävarusteet jotka eivät paranna ajosuoritusta on sallittu. Lisävalot, mittarit, pohjapanssarit, sivu törmäyssuojat, vinssi ja vetokoukut.
- Avoautoissa vähintään J-liitteen mukainen pääkaari (AKK sääntökirja: Sääntökirja 2008 Tekniikka / PDF ). http://www.autourheilu.fi/lajit/tekniikka/materiaaleja/. Turvakaaren tai kehikon asentamista suositellaan.

Modified
- Kori ja runko voi olla sarjavalmisteinen tai kokonaan omavalmiste. Korin ei tarvitse muistuttaa mitään sarjavalmisteista autoa. Korin tulee peittää runko ylhäältä katsottaessa ja sivusuunnassa korin katettava kuljettajan lantiotasoon asti.
- Moottori, vaihteistot ja akselit vapaa.
- Jousitus ja iskunvaimennus vapaa. Kuitenkaan ei säädettävissä ajon aikana.
- Nelipyöräohjaus kielletty. Toinen akseli lukitaan mekaanisesti tai sinetöidään. Ohjaus voi olla hydraulinen. Ohjauksen on toimittava myös moottori sammutettuna.
- Kääntöjarru sallitaan.
- Rengas enintään 125 cm korkea; leveys ja vanne vapaa.
- Turvakehikko pakollinen.
- Ikkunaverkko / käsihihna pakollinen.

Prototype
- Vain nelivetoiset, kaksiakseliset ja neljällä ilmakumirenkaalla varustetut autot voivat osallistua tähän ryhmään. Mönkijät ja muut nelikot ovat kiellettyjä. Vaarallisiksi todetut ajoneuvot voidaan sulkea kilpailusta.
- Moottori ja vaihteisto vapaa ei kuitenkaan hydrauli moottori.
- Ohjaus vapaa ei kuitenkaan runko-ohjaus
- Runko/kori. Korin tulee olla täydellinen rakenne joka ei sisällä epäilyttäviä elementtejä. Siinä ei saa olla teräviä reunoja ja sen on muodostettava riittävä suoja matkustajille. Kaikki moottorin ja voimansiirron pyörivät osat on suojattava ohjaamosta. Moottori, öljynlauhdutin ja jäähdytin on eristettävä paloseinällä ohjaamosta, sen on estettävä teknisten nesteiden pääsyn ohjaamoon. Ohjaamossa on oltava lattia, vähintään 2mm alumiinista tai 1mm pellistä.
- Autossa tulee olla jousitetut akselit, akseli ei saa olla kiinteästi korirakenteessa.
- Renkaat ovat vapaat, nastat, ketjut sekä paripyörät ovat kielletty.
- Rengas enintään 125 cm korkea; leveys ja vanne vapaa.
- Penkkien lukumäärä on vapaa. Kilpailukäyttöön tarkoitetut istuimet joissa mahdollisuus käyttää
4-piste vöitä. Mikäli penkeissä on säätömahdollisuus, on kummassakin kiskossa oltava lukko.
- Jarrut ovat vapaat, oltava hyvin toimivat. Autossa on oltava seisontajarru jonka jarruvoima on vastaava kuin käyttöjarrussa. Ylimääräiset yhteen pyörään vaikuttavat jarrut saa asentaa.


Tuloslaskenta


1 virhepiste
Ajoneuvo pysähtyy paikoilleen yli 3 sekunniksi. Ennen ja jälkeen peruutusta ei pysähtymistä lasketa.

3 virhepistettä
Peruutus tietoisesti tai ilman.

5 virhepistettä
Reitiltä poikkeama enintään 1m
Reittimerkkiin tai nauhaan kosketus

20 virhepistettä
Reitiltä poikkeaminen yli 1m
Ajoneuvo pysähtyy paikoilleen yli 1 minuutiksi
Jakson suoritusaika 3 minuuttia ylittyy

25 virhepistettä
Myöhästyminen lähdöstä yli 3 minuuttia
Jakson kierto
Radan tarpeeton rikkominen
Vaarallinen ajosuoritus

Jaksolle lähtenyt autokunta ei voi saada yli 20 virhepistettä.


Mahdollista käyttää pisteportteja tuloslaskennassa.

4-porttia seuraavasti: ensimmäinen portti 15 virhepistettä, toinen portti 10 virhepistettä, kolmas portti 5 virhepistettä ja neljäs portti (maali) 0 virhepistettä.

Viimeksi muokannut Byrocrat : 20.05.2010 15:11
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vuokatissa Peurakämpällä ajellaan 19.9.2009 klo. Rekisteröimätön Tapahtumat 6 10.10.2009 17:52


Sivu luotu: 15:34 (GMT +2).