Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.05.2010, 22:24
joni_89 joni_89 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 87
Perusasetus

kannattaa ensin koittaa putsata ne lukot.. mut manuaalit on ainaki varma toimiset eikä nyt hirveen kalliitkaan ole. 250 ekee maksaa... takana on kitka ja eessä ei mitää...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2010, 08:35
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joni_89 Näytä viesti
kannattaa ensin koittaa putsata ne lukot.. mut manuaalit on ainaki varma toimiset eikä nyt hirveen kalliitkaan ole. 250 ekee maksaa... takana on kitka ja eessä ei mitää...
joo aattelinkin putsata ne. mitäs rasvaa niihin pitäis laittaa sitten kun kasaa ne? onko normi vaseliini liian jäykkää?
ja onko niiden purkammisessa jotain niksejä ja kikkoja vaan ihan vaan purkamista?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2010, 14:45
joni_89 joni_89 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nenonen2 Näytä viesti
joo aattelinkin putsata ne. mitäs rasvaa niihin pitäis laittaa sitten kun kasaa ne? onko normi vaseliini liian jäykkää?
ja onko niiden purkammisessa jotain niksejä ja kikkoja vaan ihan vaan purkamista?

itte oon laittanu vaseliinia, mut vaihdoin manuaalit. ei kai siinä purkamisessa ole mitään kuhan vaan kattoo että kasaa oikein sen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2010, 20:03
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Tuossakin napalukkojen voiteluun liittyvässä asjassa taitaa olla monenlaista koulukuntaa, toiset käyttää notkeeta vaseliinia, toiset taas öljyä, ite oon käyttänä AMV:n manuaalisissa lukoissa ihan tavallista moottoriöljyy.

Koeta pestä napikset petroolilla tai tiisselillä ja koeta sen jäläkeen, mutta paremmat nuo manuaalit on kuitennii, vaikkakin tarttee käydä kumartamassa rengasta puolellaan mutta liikuntoo sekin
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2010, 16:34
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Tuossakin napalukkojen voiteluun liittyvässä asjassa taitaa olla monenlaista koulukuntaa, toiset käyttää notkeeta vaseliinia, toiset taas öljyä, ite oon käyttänä AMV:n manuaalisissa lukoissa ihan tavallista moottoriöljyy.

Koeta pestä napikset petroolilla tai tiisselillä ja koeta sen jäläkeen, mutta paremmat nuo manuaalit on kuitennii, vaikkakin tarttee käydä kumartamassa rengasta puolellaan mutta liikuntoo sekin
joo minäkin olisin vähän sitä mieltä että tuo perus vaseliini ei varmaan ole paras mahdollinen. se öljy vois olla hyvä, tai sitten kun olen töissä raskaankaluston korjaamolla niin vois laittaa sitä kuorma-autojen keskuspaine voitelu rasvaa. se on kuitenkin paljon notkeampaa kuin vaseliini.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.05.2010, 20:08
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Keskusvoitelurasvoo ne on muutki suositelleet... itekki oisin laittana viimeks ku purin niitä napiksia, muttei olluna just sillon!
Pittää joku viikonloppu jossei muuta tekemistä ni ottoo iteltä irki ja laitella vassut sisuksiin, tahtoo tyo ölppä tykätä tulla ulos noitten sisuksista ni sitte on koko vanne öljypaskasa
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.08.2010, 07:19
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

nyt olis tarkoitus turbottaa tämä laite. mitenhän tuo sd25 moottori kestää puhaltimen kanssa. tuolla holysmoken sivulla näytti olevan vähä juttua ettei kestä, mutta onko näin.
ja kuinkas paljon tässä pitäis olla sylinteri putket lohkon tason yläpuolella?
ja sitten vielä että mistä kätevästi ryöstäis öljyt sille ahtimelle, oisko paineanturilta vai mistä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään -00 king cap -an- O/M/V Ajoneuvot 0 06.01.2010 09:35
Ostetaan King Cap/Urvan king lukollinen taka-akseli Raami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.11.2008 20:31
M: King Cab 4x4 -85 O/M/V Muut 5 27.05.2004 13:50
king cap Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2004 03:24
M: TD King Cab 4x4 O/M/V Muut 0 28.10.2003 10:15


Sivu luotu: 07:01 (GMT +2).