![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toi punanen putki on 48,3mm ja pienempi putki mitä on tossa etureunassa on 33,7. Siitä välistä ei tainnu löytyä muita kokoja kuin n.42mm putkea siitä kaupasta missä kävin. Vesijohtoputkea, patteriputkea oli nimeltään, 90ast mutkat oli tuubimutkia tai tuubikäyriä tai hitsattavia teräsmutkia.. Sitä putkea oli kierteytettävää vihreetä ja hitsattavaa punasta. Onhan toi 48 aika ylikokonen oviputkeks, mut isossa autossa pienempi putki näyttäis vaan niin ujolta..! Salvaksi/lukoksi oveen tulee bilteman karsinalukot, eli nyt alkaa sikaosasto jo etupenkiltä! Peilit saa kiinni tohon oviputkeen näppärästi ja en tiiä tarviiko noin vanhaan edes muutoskatsastaa mitään ovia, pääasiahan on ettei tuolta pääse putoomaa niinkuin ilman ovea ja vöitä vois käydä. Onhan jeepeissä ja muissakin kaiken maailman puoliovia ja kangasovia yms. Katsastetaan jos tarvii. Pitää kattoo lenteleeks sieltä jotain sisälle ja voisiko joku ritilä sen estää. Yleensä sitä tavaraa on lennelly sisälle ihan tarpeeks vaikka on vain ollu ikkuna auki.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
onko toi kuinka jämäkkää putkee?
joskus kokeiltiin kaaria tehdä tommosesta 48,3 punasesta saumattomasta putkesta niin se oli tosi meltoo. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä siihen lommon saa moskalla lyötyä, emmä tiiä onko sen pehmeempää kun muutkaan samalla seinämällä olevat röörit mitä tallilla on ollu. En mä noista kaaria kyllä tekis, mut kaikkeen tommoseen epäoleelliseen turaamiseen se näyttää soveltuvan ihan ok. Katotaan kuin helmaputket kestää, oviinhan nyt ei kovin kummosia rasituksia tule, kuhan ny välilä kevyesti nojailee.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Ex. - 99 Ford F350 CrewCab LongBed Superduty 4x4 444cid PowerStroke, 5.38 väiltykset, Pitbull Rocker 39,5"x16,5" - 16", 4.5" lift |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toi putkikoko on vähän optinen harha, takapuskurissa olevat takavalojen suojat on samankokoista putkea, mut vihreeks maalattuna ne sulautuu tonne ihan ok eikä näytä noin paksulta. Pitää maalaa noi helmat ja ovet niin ne "pienenee". :-)
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kävin koeajolla ja ilmavalta tuntuu ajella tollasilla ovilla.
Oviputkien mitat näyttää ihan ok, nyt kun kuva on otettu vähän etäämmältä eikä metrin päästä. Karsinalukko sikalan ovessa: Ja näin se lukkiutuu B-pilariin: Huomenna teen toisen oven, laitan noihi jotku peilit ja koitan saada väriä pintaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllä hyvältä näyttää
__________________
Ex. - 99 Ford F350 CrewCab LongBed Superduty 4x4 444cid PowerStroke, 5.38 väiltykset, Pitbull Rocker 39,5"x16,5" - 16", 4.5" lift |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Putkiovet valmiit eli maalattu, peilit paikalla ja avausvaijeri asennettu. Aukeaa nätisti yhellä sormella vaijerista vetämällä ja sulkeutuu nätin loksahduksen kera.
Kuskinpuolella sama homma, vain kaliiperi on pienempi. Helmaputketkaan ei näytä enää niin isolta kun on vihree väri päällänsä. Lisäksi vahvistelin etuperän koppaa, senverran helposti tulee kolhittua kiville että alkoi vuotamaan aina muutaman offireissun jälkeen. Eli tiivisteen mukaan leikattu kehä 8mm tai 10mm kamasta (kiitokset rytarille) ja samanvahvusesta noita pikku palasia pulttien luokse etteivät kannat ole aina ihan ruvella.. Katotaan kuin nyt kestää. Seuraavaks koneen ja lootan kumityynyjä vaihtamaan uretaanisiin ja vanteiden tiivistys + takakaarien muokkaus. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vanteista tuli tiiviit sika-massalla ja etuperän koppa kesti kulmakorven kivikoissa rymyymiset. Vanha alkoi siis helposti vuotamaan, vaikkei varsinaisesti rikki mennytkään. Takakaarien hillitty avartaminenkin onnistui, renkaat mahtuu nyt joustamaan puhtaasti takalokarien sisälle eikä raavi niinkuin ennen.
Tolta se näyttää nyt. Ovet oli kätevät metässä, näkyvyys oli huomattavasti parempi kuin normiovilla, eikä autoon tullu sisälle juurikaan enempää skeidaa kuin ennen. Helpompi ajaa kuitenkin kun vähän näkeekin. Koneen ja lootan kumityynyjä aloin vaihtamaan ja ei ollutkaan ihan helppo homma. Vanha koneentyynyt ihan muussina ja runko kait eläny hieman, niin uudet tyynyt ei kirveelläkään paikalleen. Mutta kaks iltaa vääntelyy ja kääntelyy, niin nyt ne uudet hienot uretaanipuslat on siellä. Vaihteiston tyynyt vielä vaihtamatta, mutta senverran purin että molemmat tyynyt ihan lörönä hyytelönä ja molemmista pultit poikki loota-jakis adapterin sisälle. No kerran aiemmin oli kans poikki ja nysä tuli ihan helposti pois, toivottavasti tulee tälläkin kerralla. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Vaijerin salaisuus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |