![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Paljonkohan kyseinen kone kiertää?
__________________
Askolan Off-Road ry |
#2
|
||||
|
||||
![]()
-max.4000r/min kiertää.
-eikä löytynyt merkittäviä jälkiä et keinut ois jumahtanu
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
imu vai pako tappeja vai imu ja pako?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oisko voinu päästä vettä koneeseen missään vaiheessa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Menikö ihan ajossa poikki ? Siis tarkotan jotta ei korkannut heti startatessa ?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Orastava kansipahvi vika ja jatkoin ajamista niin kauan ku sekos käynti.Veden koneeseen pääsy kyl on voinu olla mahollista, ei se varmaan kerrasta ole katkennu et eka taipunu ja sit naps.Imuvenalta tais olla eli keulasta päin katottuna venttiili parin etummaiset.Käynniskään ei ollut mitään erikoista kunnes ei käynyt enää kaikilla. Kylhä se on voinu vääntyä startateskii mut eipä sitäkää jaksa muistaa ku kummiskii on aina käyntii lähteny et oliko mitään erikoista starttauksessa. Kannesta on melkein löydyttävä jotain kunhan koneistaja saa purettua. Mut eikös vesi pytyssä väännä jo kiertokangen ja tee jotain muutakii tuhoa vai voiko tuo tanko vaan väsyä et rupee taipuu, onko suurilla ahtopaineilla vaikutusta nyt alkaa jo olla liikaa kysymyksiä...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Melkein vastaavaa koettu...
Dieselistä en tiedä, mutta olin kyydissä kun kaverin Jeeppiin tuli pieni käyntihäiriö kun ajeltiin hissukseen pientä nyppylää ylös. Ihan nätisti mentiin ilman mitään vedättämistä, kun sitten suora kuutonen alkoi käydä omituisesti ja alkoi nykimään. Homma seis ja ajo taukopaikalle missä selviteltiin käynnin syytä. Venttiilikopan alta paljastui sellainen ilmestys että 1. pytyn imuventtiilin työntötanko oli lyhentynyt 50 mm ja pakoventtiilin työntötanko oli mennyt s-mutkalle. Heivattiin vain toisesta moottorista uudet puikot paikoilleen ja matka jatkui taas. Käynti oli taas normaalia, eikä muuta oiretta enää ilmaantunut.
Mietittiin sitten että mikä tuon on aiheuttanut. Eipä siihen mitään muuta keksitty että moottorille olisi joskus annettu liikaa happea ja sen lisäksi on varmaankin ollut huonot nostajat että olisi päässyt lyömään ns. "vastapalloon". Varmaa muistikuvaa ei ole tuosta Jeepin vanhasta kutosesta, mutta siinä taisi olla hydrauliset nostajat. Mitenhän lie tuossa HJ:n moottorissa? Siis saattaisi olla jollain tavalla viallisesta nostajista/venttiilivälyksistä johtuva juttu. En tunne niin tarkasti hydraulisen nostajan sielunelämää että osaisin sanoa että miten ne voisivat mennä "tilapäisesti epäkuntoon".
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeepin V8:n keinuvipu ja työntötanko (KIIRE) | JussiR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.01.2010 09:38 |
Ostetaan Ford 292cid Y-block työntötanko | Aku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.10.2008 08:37 |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
Poikki mikä poikki | HansB | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.02.2004 18:07 |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |