![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
http://www.ussrcars.fi/catalogue/varaosia_retro/ <----- tuolta saattaa löytyä napalukkoa venäjän mallia
On oikein kuvakin ja hinta se 60€/kpl
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 29.04.2010 10:32 |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Jos tarvitset osia niin kysäseppä sellaselta henkilöltä kuin ZAU ja omasta uazista löytyy rakennus topicki jos haluat lukea. Ohjaustehostin on suositeltava jos laitat isoompaa rengasta alle
![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51290
__________________
UAZ-315126 |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Minkä kokoinen vinssi on ehdoton minimi tällaiseen autoon?
Onko n. 1500kg vinssi aivan liian pieni? Voimahan tuplaantuu kun vaijerin pistää rullan kautta takisin puskuriin? Saako käytettynä minkäänlaisia vinsejä, entäs hintapolitiikka? Ajattelin pitää Uakin budjetin aivan minimissä.. Kuitenkin tuo juntkahtaa johonkin jumiin heti ekalla kerralla kun sillä lähen johonkin kömpimään ja sitten harmittaa ![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän se 8000 lbs vinssi ole aika minimi, liian pienet vinssit aiheuttaa vaan päänvaivaa ja ovat yleensä melko rahanhukkaa.
|
#30
|
||||
|
||||
![]()
Espoossa olis tämmönen ylimääränen
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O. |
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
UAZ-315126 |
#32
|
|||
|
|||
![]() Vieras JLainaus:
Säästää starttia ja akkua... |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Juu kyseinen vipu on kyllä tuttu kun remppasin bensalinjoja ja joutui pumppailemaan ihan riittävästi
![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, venttiilit säädetty.
Ykköspytyissä välykset olivat vaatimattomasti luokkaa 1.00-1.20mm. Kumma jos ei ole mennyt päästöistä läpi.. ![]() Muut välykset olivat noin 0.10-0.15mm liian isot. Ihmeesti se käynnistyminen ja ylipäätään tyhjäkäynti alkoi sujumaan hieman sutjakammin. ![]() Pitääkö sytytys säätää alipainesäätäjällä vai ilman? Säädin sen nyt ilman säätäjää niin että se lohkossa oleva piikki on jokseenkin niiden kahden merkin välissä. ALipainesäätäjän kun laittoi toimintaan niin ei se siitä kummemmin siirtynyt. Seuraavaksi siirtolaput paikalleen ja päästöjä mittailemaan katsastusta varten.. AI niin, inssi soitteli ja sanoi ettei aio vaatia mitään rattilukkoakaan tähän. Hyvä niin ![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#35
|
|||
|
|||
![]()
Onko jollain tietoa, mikä virka niillä kahdella pellistä taivutetulla "takapuskurilla" on? Ovatko ne juurikin takapuskurit vai mitkä lie?
Tekisi mieli repiä pois mokomat mutta onko ne jollain tavalla välttämättömät?
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Niistä voi nostaa autoa vaikka kun sitä lastataan laivaan nosturilla. Eli ei ihan arkista käyttöä varten. Voi repiä pois.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Ne ovat hyvin tarpeellisia. UAZin etupuskuri on juuri sillä korkeudella, joten toisella UAZilla voi työntää apua tarvitsevan liikkeelle.
|
#38
|
|||
|
|||
![]()
Ajattelinkin jotain sellaista että kun noita joskus on roudattu rajan takaa junanvaunuissa niin saadaan pakata tiiviisti puskuri puskuria vasten..
Taidan repiä mokomat käikäleet pois. Maanantaiksi on varattu aika päästömittaukseen. Tänään haen tarralaput valmiiksi jotta voin maanantai aamulla karauttaa tuolla töihin ja tästä suoraan korjaamolle..
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Eilen kävin mittaamassa päästöt.. HC oli 6.5, mutta kun laski tyhjäkäynnin 900 -> 750rpm niin putosi 3.26 muistaakseni. Muut arvot olivatkin ihan kohdallaan. Joten päästöistä ei leiman saanti jää ainakaan kiinni.
Myös kaikki valot preppasin kuntoon, enää karttavalo sekä konehuoneen työvalo niin sitten on kaikki valot kondiksessa. Pissapoikakin oli mykkä. Pienen purkamisen ja herkistelyn jälkeen totesin että moottorin hiilten jouset olivat ruostuneet puruksi -> tein uudet jouset kuulakärkikynän jousista ja jo alkoi vesi lentään.. Sitten yksi ropleema: Päästömittauksesta kun ajelin kotiin päin niin tuntui Uazi kulkevan aika raskaasti ja oikea etujarruhan se laahasi aika pahasti. Haisi pahalle ja vanne oli kuuma. Onko noista jarruista jotain räjäytyskuvia tai vastaavaa kun alan sitä purkamaan? Mikä noissa yleensä hirttää kiinni, onko noissa jotain automaattisäätöä jonka säätämällä helppais vai onko jotain muuta yleistä tyyppivikaa/ominaisuutta? Kyllä muuten kääntää katseita tuommoinen laitos kun ilman rättiä ja ikkunoita ajelee ![]() Vähän piti käydä illalla hiekkakuopallakin mönkimässä ja kyllä se vaan hienosti kiipeää pahoihinkin paikkoihin..
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#40
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jarrut säädetään lähelle epäkeskolla kenkä kerrallaan. Jos jumii niin todennäköisesti työsylinteri jumittaa. Helppoja purkaa ja vähän hoonailla.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Anteeksi taas malttamattomuuteni
![]() Pitänee säätää niitä epäkeskoja jos vaikka ne olisi liian tiukalla. Pääseekö ne epäkeskot jossain tilanteissa kiristymään itsestään? Jos ei auta niin jarrusylinteri purkuun ja herkistelyä.. Juuri muita jumittavia osia tuossa ei taida ollakaan..
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#43
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia, onko sulla myös uusia osia kuten jarrukenkiä ym.?
Pitää katsoa miltä no jarrut näyttää jos avaan sen rummun..
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Kaikkea löytyy uutena,jarruosiin löytyy kaikki nippelit uutena,sylinterit,kengät yms
|
#45
|
|||
|
|||
![]()
Tämä Uolevi on tiistaina katsastettu ilman suurempia huomautuksia.
Aika hyvin 5 vuotta katsastamatta olleelta autolta ![]() Jarrut olivat hieman "jäässä", mutta noin vartin verran kun niitä siinä konttorin rullilla runtattiin niin alkoi herkistymään, siitä iso kiitos katsastusinssille kärsivällisyydestä! Oikea etujarru laahasi vielä hieman vaikka availin epäkeskojakin vähän. Pitänee käyttää rummut irti ja putsata pölystä sekä hieman herkistellä. Myös runkonumeroa ei runkopalkista löytynyt oikean takarenkaan takaa, joten sellainen pitää sinne meistata ennen seuraavaa katsastusta. Muuten kaikki OK, eikä sanottavaa ![]() Vanhat "sponssiteippaukset" revin pois ja seuraavaksi alan pohtia josko ruiskuttelisi koko auton yhtenäisen väriseksi. Mahtaako värin vaihto muuten vaikuttaa auton arvoon mitenkään? Arvostaako joku "alkuperäistä" SA-Intin maastokuviota yli kaiken? Kenties kesän jälkeen myyn auton eteenpäin jollekin joka saa siitä enemmän hyötyä kun minä jolla ei ole hirveästi ylimääräistä aikaa offiharrastukselle - valitettavasti.. Joka tapauksessa leimaa olisi nyt 30.9.2011 asti ja sen puolesta homma bueno..
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Uazin oikea ja alkuperäinen väri on venäläinen likainen vihreä....
Mun mielestä SA sirpalekuvio maalaus ei ole erityisemmin arvostettava ja nostalginen |
#47
|
||||
|
||||
![]() |
#48
|
|||
|
|||
![]()
huh, siinäpä on jo valinnanvaraa liiaksi
|
#49
|
|||
|
|||
![]()
Enpä sitten jaksanut alkaa koko autoa maalailemaan. Vetelin vanhat teippaukset pois sekä maalasin kylkeen sopivamman kuvan
![]() ![]() Viikon verran olen ajellut autolla ilman kattoa ja kyllä se ihan kelpo kesäpirssi on ![]() Metsissäkin on tullut möyrittyä ja Uazi on kyllä päässyt yllättämään moneen kertaan - positiivisesti. Menee se kyllä varsin hurjista paikoista että hirvittää.. Kyseinen vehje olisi muuten myynnissä tarjousten perusteella. Itsellä ei vaan aika riitä täyspainoiseen offiharrasteluun ja haaskuunhan tuommoinen auto menee jos se vain pihalla seisoo ja kesäisin ajelee sillä kauppaan. Kyllä tuo kuuluu metsään eikä asvaltille. Järkeviä tarjouksia kuunnellaan, hintaosviittaa voi katsella vaikka Nettiautosta. Mieluiten soitto 040-846 9290
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#50
|
|||
|
|||
![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Iso uusi turbo + uusi kuuleri | Krisse | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.03.2010 19:56 |
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2007 18:45 | |
Uusi foorumin lukija esittäytyy | TateZ | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 16.06.2006 14:57 |