![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() "Cumminshan rakensi itse moottorin lisäksi erikoislaatuisen ruiskupumppunsa. Ruiskutuspumpussahan oli vain yksi puristava mäntä ja nokka-akselissa vastaavasti yhtä monta nostonokkaa, kuin on moottorissa sylintereitä tai oikeasti nokka-akseli ei suoraan nostanut, vaan siinä oleva nostopyörä. Erityisellä pyörivällä polttoaineen jakajalla suoritettiin sitten jako oikeaan sylinteriin. Tarkemmin en lähde ruiskutustapahtumaa kuvaamaan, jatkuu nimittäin tavallisuudesta poikkeavan a tästäkin eteenpäin..." "Kaikissa näissä koneissa oli erittäin lyhyt isku ja Cumminsille ominainen PT-polttoaine systeemi. Kaikki olivat lisäksi neliventtiilikansilla! Suoraruiskutteisia, kampiakselissa induktiokarkaisu poikkeuksellisen syvälle, voitiin hioa useita kertoja.Moottorissahan ei ollut ulkopuolisia polttoaineputkia lainkaan, vaan sylinterin kannessa oli poraukset suuttimille.. PT=Pressure time, karkeasti sanottuna paine ja ajoitus. Etuna em. kummallisuuksista oli , nopea kaasuunvastaavuus, luotettava toiminta korkeilla kierrosluvuilla, helppo huolto, ei tarvetta erikoistyökaluille. Pt pumppu koostui viidestä komponentista: Hammaspyöräpumppu, sama pumppu pienimmästä suurimpaan moottoriin. Ylivuotopolttoaine palautettiin nerokkaasti pumpun imupuolelle! Paineensäädin, säätää maksimipaineen ja vääntömomentti ja tehokäyrät Kiihdytysvipu, jonka tehtävänä on säätää paineensäätimestä tulevan polttoaineen painetta, jota taas puolestaan säätää edelleen keskipakosäädin ja pysäytysventtiili. Pysäytysventtiili, käynnistystä ja pysäytystä varten Keskipakosäädin, jolla edellisen kanssa muodostetaan PT-pumppu ja säädetään min-max kierrosluku. Yksinkertaista ja nerokasta, eikö totta! Sitähän se on, kun ensin teet itsesi tutuksi asialle!" Terv sisua45, anonyymi alkoholisti |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Hiluxi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.02.2007 13:34 | |
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa | Hharri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 10.08.2006 19:59 |
vanha hiluxi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.07.2006 10:26 | |
Budjetti akkuvesi? | Eskimo | Chit-Chat | 23 | 15.03.2006 10:27 |
M/V: 4x4 Hiluxi -83 | akke | O/M/V Muut | 14 | 11.04.2005 10:14 |