![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() "V" block vises are nice........correct. But the are very limited. Here are some pictures of what we can do with the TN-250 radial vise. I think the pictures speak for themselves. ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Turakkipajan benderi
On hienoa katsella kun löytyy kykyä ja energiaa rakentaa itse koneita ja masiinoita. Minun mielestä se on tälläisen harrastamisen
yksi hienoimmista ominaisuuksista. Aivan kuten tekijäkin toteaa "tein itse ja säästin" voi todeta että tunteja on kulunut. Nykyään rakentamisen suunta on menossa Bolt on linjalle koska maailmalta saa "edullisesti" melkein mitä vaan niin työkalu kuin autopuoleltakin. Tottahan sekin on että kaikkea ei kannata itse rakentaa, kaikilla ei ole välineitä, taitoja ja energiaa käytettävissä. Kuitenkin on hyvä asia että tällaisiakin rakentajia vielä on. Patentoitu Range Unimog 421 |
|
||||
|
||||
![]()
ennemmin väännettiin muutamia kaaria saumattomasta 48,3mmx2,6mm ja nyt ei ole tarjolla muuta kuin saumallista 3,2mm paksuna niin onko paljonki jäykempää taittaa kun toi saumaton?
ja mihinkäpuolelle se sauma pitää laittaa? |
|
||||
|
||||
![]() Taipuu se putki tunkkimallisella taivuttimellakin
Tunkkimallin putkentaivutinta paranneltu,putki 48,3x2,9 taipuu jo kohtalaisesti.Kun putken vaihtaa vielä 3,2mm seinämä vahvuuteen saattaa jopa turvakaaret onnistua.Lestiä hitsattu ja koneistettu uudelleen,nyt putki menee yli puolet lestin sisään,vasteet mihin putki nojaa on tehty putkeeen sopiva kouru,pituus n.100mm vastaavanlainen kuin lesti mutta suora.Taivuttaminen vaatii huomattavasti enemmän voimaa kuin ennen.On tämän taivuttimen takia paljon tuskailtu.
|
||||
|
||||
![]()
Sauma ylös tai alas, kun taivutetaan vaaka asennossa. Eli siis mutkan sivussa ei sisä- tai ulko- kurvissa.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
o: putkentaivutin | fedi | O/M/V Muut | 0 | 21.03.2008 18:53 |
Putkentaivutin haussa | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 02.12.2006 11:49 |
Putkentaivutin | SoSo | Chit-Chat | 6 | 21.07.2006 04:54 |
Putkentaivutin..taas.. | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.06.2006 09:18 | |
O:Putkentaivutin 50mm+ jne | SuurSyömäri | O/M/V Muut | 0 | 03.04.2005 09:40 |