Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #201  
Vanha 18.04.2010, 15:40
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Rengas/vanne jumppaa yritelty tehä ja jarruputkia vejelty. Ei oo vielä laatikko kasautunu, siihen pitäs ottautua pikimmiten, niin ois liikuteltavissa.

Välillä on käyty hakemassa inspiraatiota metästä kaverin autolla, tällä kertaa mitään särkemättä

Maskottikin ilmesty keulalle. Se on tossa keskellä puskuria, eikä toi ruma kaveri joka nojailee renkaaseen
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	maskotti.jpg‎
Views:	1244
Size:	93,3 Kt
ID:	12121  
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #202  
Vanha 18.04.2010, 17:19
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Rupesin mietiskelemään perä asiaa... Riittäsköhän tuohon ihan suorat 4wd kuormauton perät. Toi kakkula on kuitenkin puhtaasti hupikäytössä ja halvalla pitäs vaan rakentaa. Nyt sit kaivattas mielipiteitä ja vinkkejä ko. asiasta. Sisussa varmaan aika lujat aksulat, jotkut itänaapurin tuotokset?
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #203  
Vanha 18.04.2010, 18:24
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Onhan noi Sisut nyt toistaseksi kestänyt. Mogin isot valuperät on varmaan ainoat samalla viivalla kestävyydessä. En ite ole muilla ajanut, mutta arvioin vapaasti muiden autojen perusteella.

Voimaahan en ole noille tarjoillut, mutta kallionousussa pienellä kakkosella kaasu pohjassa keula ilmaan ja metristä alas. Vanne näyttäis olevan solmussa, mutta renkaat jatkoi pyörimistä.

Välitys noissa on 7,34. Perässä on momentinrajoitin, jonka pitäisi antaa periksi ennenkuin vetari poikkeaa, itse en ole kyllä 39,5" renkaalla saanut tuota vielä toimimaan. En kyllä Sisuissakaan Cumminssilla tai Valmet 612:sella isolla pyörällä ja ketjuilla. Nuo koneet varmaan vääntää aavistuksen enmmän kuin vaki Chevy tai turbo 2L ?

Mun akselit on Suomen Autoteollisuuden valmistamat kolmerattaisella planeetalla. Uudemmat on viisirattaisella planeetalla, mutta niitä tuskin on saatavilla. Vanhoissa "protoissa" KB -mallimerkinnällä on Kirkstallin valmistamia akseleita. Ne tunnistaa pyöreäkulmaisemmista planeettanavoista. Sellaisia en suosittele hankkimaan.

Hintapuolesta en osaa sanoa, mutta huhujen mukaan yhdellä kuorma-autopurkaamolla saattaisi olla proton akseleita.
Vastaa lainaten
  #204  
Vanha 18.04.2010, 18:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härdelli Näytä viesti
Rupesin mietiskelemään perä asiaa... Riittäsköhän tuohon ihan suorat 4wd kuormauton perät. Toi kakkula on kuitenkin puhtaasti hupikäytössä ja halvalla pitäs vaan rakentaa. Nyt sit kaivattas mielipiteitä ja vinkkejä ko. asiasta. Sisussa varmaan aika lujat aksulat, jotkut itänaapurin tuotokset?
Eipäs haukuta ryssäksi. Sisu käytti 60-luvulla Kirkstallin (saksalainen?) akseleita, ja uudemmat ovat omaa tuotantoa. Akseleita on myös myyty muualle, esim ameriikkalainen Mack käyttää niitä. Sisu A-45:den akseleissa on pieni banjo, kiitos napavälityksen, joka antaa maavaraa lisää. Tuossa Kivisen sisu-akselisen kuvia: http://www.alanmiehet.com/?id=56



Tässä kuvassa on Uralin etuakseli, aika tarkka Rockwellin kopio. Painoa sillä oli perkeleesti, ja paljon. Tässä ei ole napavälitystä, mutta perässä on enemmän rattaita kuin perinteiset kaksi. Välitys on tietääkseni 8.90. Kardaani lähtee mukavan ylhäältä. Tämän akselin olen jo myynyt...

Edit: Kivinen on sairaan nopee...
Vastaa lainaten
  #205  
Vanha 18.04.2010, 18:36
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Ongelmana holotnan akseleissa on lukkojen puute, ainakin Zilin akseleissa. Kai niitäkin on saatavana, mutta itse olen pitänyt ongelmana. Huhut kertoo jälkiasenteisista palalukoista? Sama koskee muuten aitoja Rockwelleja, niissäkään ei ole vakiona lukkoja.

Sisun akselissa on paineilmatoimiset lukot, jotka toimii alkaen 6 bar. Perus 12V sähkökompuran tuotot riittää helposti käyttöön.

EDIT: Tiedän...
Vastaa lainaten
  #206  
Vanha 18.04.2010, 18:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Ongelmana holotnan akseleissa on lukkojen puute, ainakin Zilin akseleissa. Kai niitäkin on saatavana, mutta itse olen pitänyt ongelmana. Huhut kertoo jälkiasenteisista palalukoista? Sama koskee muuten aitoja Rockwelleja, niissäkään ei ole vakiona lukkoja.

Sisun akselissa on paineilmatoimiset lukot, jotka toimii alkaen 6 bar. Perus 12V sähkökompuran tuotot riittää helposti käyttöön.

EDIT: Tiedän...
Ei löydy lukkoja oikein mistään itä akselista. Sen sijaan ajon aikainen rengaspaineen säätö on melkein kaikissa.
Vastaa lainaten
  #207  
Vanha 18.04.2010, 19:35
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Mulla on esab merkkisiä lukkoja laatikko kaupalla, 2-3,2mm risuja Voi vähä tinkiä ominaisuuksita ku ei kisaamaan mennä. Pitää alkaa kyttäilemään kuormaautojen akseleita. Luulis olevan halvammat ku portaalit. Painohan ei ole ongelma, Överikshän tää homma on jo kuitenkin menny
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #208  
Vanha 18.04.2010, 20:26
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härdelli Näytä viesti
Rengas/vanne jumppaa yritelty tehä ja jarruputkia vejelty. Ei oo vielä laatikko kasautunu, siihen pitäs ottautua pikimmiten, niin ois liikuteltavissa.

Välillä on käyty hakemassa inspiraatiota metästä kaverin autolla, tällä kertaa mitään särkemättä

Maskottikin ilmesty keulalle. Se on tossa keskellä puskuria, eikä toi ruma kaveri joka nojailee renkaaseen
mitäs me luonnonkauniit ihmiset luonnonkauniissa autoissa.
Vastaa lainaten
  #209  
Vanha 19.04.2010, 08:19
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Jollain jos löytyy sisun tai sit itä aksuloita, niin saa tarjota.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #210  
Vanha 22.04.2010, 17:03
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Vähä edistytty. Oikeestaan ollaan taas siinä missä joskus oltiin. Vaihteisto paikallaan ja vaihteiston palkki tehty uusiks. Jarruja pitäs jaksaa väkertää, meinaa jännittää jo ihan pelkässä siirtelyssä. vähä kävin metän puolellakin kokeilemassa, eteneminen on aika hyvää takavetoiseks Kuveja laitan ku kerkiän.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #211  
Vanha 26.04.2010, 20:51
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Jotain pientä tapahtunu. Jouston rajoittajat löysi paikkansa ja romulasta haettu jotain pikku nippeliä mm. renkaiden pinnapultteja, syöttöpumpuun viri osaa jne...

Joustot jäi vaivaiseen 90 senttiin Optimoimalla jouston rajoitin riimut, vois päästä metriin. Hauskaa tässä on se et iskarin täysi isku on n.14cm on siitä leveydestä hyötyäkin.

Lapsukaisia oli lauantaina mukana (omakin), ei kerinny juuri autoa laittaa. Tällä kertaa tyttö tykkäs, ennen se kuitenkin pelkäs isin autoa

Hi tec alipainepumppu laturi hässäkkä alkaa kans saada muotoja. Tarkoitus ois pyörittää alipainepumppua ja/tai laturia tarvittaessa hydrauliikalla. Onhan siinä huono hyötysuhde, mut voi kai tojotan mosaa virittääkkin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Joustoja.jpg‎
Views:	1057
Size:	98,9 Kt
ID:	12315   Click image for larger version

Name:	iida autossa .jpg‎
Views:	1176
Size:	95,2 Kt
ID:	12317   Click image for larger version

Name:	joustoja2.jpg‎
Views:	1161
Size:	95,8 Kt
ID:	12318  
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #212  
Vanha 27.04.2010, 17:11
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

mistäs pumppuun virittelit?
Vastaa lainaten
  #213  
Vanha 28.04.2010, 16:36
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 Näytä viesti
mistäs pumppuun virittelit?
Minkä lie wokkelon nokkalevyn vaihdoin. Milli enempi nostoo. Edit: ois muuten yks 10mm nestepää joutilaana.


Syylärin ja coolerin kävin ruuvamassa irti ja ne täytys huomenna pestä. Vähä lentsu päällänsä, niin ei oikein viihdy ulkosalla.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #214  
Vanha 29.04.2010, 20:56
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Syyläri ja cooleri yöpy järvessä. Lähti kanaska liikenteeseen helposti tänä aamuna. Coolerin huutelin bensa/diesel sekotuksella sisältä, oli aika kökkönen turbon hajoamisen jäliltä.

Huomenna taas jotain lisää...
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #215  
Vanha 02.05.2010, 08:54
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Joku käsitys välityksien pituuksista... Taitaa olla vakio hiluxissa pitkä ykkönen lyhempi ku mulla lyhyt ykkönen.
http://www.youtube.com/watch?v=r_cuc5C7sj0
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #216  
Vanha 02.05.2010, 09:35
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Mites GAZ 66, kun muistelen armeijassa sorapihalla kurvaillessa kovasti nykimällä juputtaneen taka-aksilan. Tuomittiin perässä olevan jonkin sortin automaattilukon, joka siellä poksutteli. Olimmeko väärässä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ei löydy lukkoja oikein mistään itä akselista. Sen sijaan ajon aikainen rengaspaineen säätö on melkein kaikissa.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #217  
Vanha 02.05.2010, 09:45
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Ei tää pahasti oo lähteny lapasesta
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	hiluxi.jpg‎
Views:	890
Size:	96,2 Kt
ID:	12394   Click image for larger version

Name:	hardelli-hilu 029.jpg‎
Views:	890
Size:	95,9 Kt
ID:	12395  
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #218  
Vanha 02.05.2010, 12:09
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Ois tarjolla cummins voimaa. 7.7 litranen diesel tuottas jo kivasti vääntöö Jos kone svappiin rupeen, niin aikasintaan ens talvena.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #219  
Vanha 02.05.2010, 12:28
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Cummins hiluxiin...?? Kyllä tiesin että sä olet hullu, mutta että noin hullu.

Tuommoinen pata painaa 700-800 kg, on siinä hilu ihmeissään. Minkä mallinen kone tuo on, ja mistä kotoisin? Sisu kantaisi tuota helposti.
Vastaa lainaten
  #220  
Vanha 02.05.2010, 12:45
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Cummins hiluxiin...?? Kyllä tiesin että sä olet hullu, mutta että noin hullu.

Tuommoinen pata painaa 700-800 kg, on siinä hilu ihmeissään. Minkä mallinen kone tuo on, ja mistä kotoisin? Sisu kantaisi tuota helposti.
Iki vanhassa foordin kuormaautossa on tommonen, ehkä 60 luvun lopusta. 6 vaihteinen manuaali siinä on perässä ja laatikossa voiman ulosotto. Jos aksulat tulee kuormaautosta, niin eikös se moottorikin ole otettava kuormautosta Jonkin tiedon mukaan mosassa ois 185 hv mut näitähän voi sit turbotella

Noihin on myös yli 8 litran perkins moottoreita ollu.

Edit: Niin, v8 ja ilmeisesti alumiini kantinen. Vissiin ens viikolla käyn äimistelemässä lähmpää sitä ksampetta
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Ford_D_1000.jpg‎
Views:	326
Size:	48,6 Kt
ID:	12396  
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #221  
Vanha 02.05.2010, 18:08
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Niin joo, V8 kone. Tuossa keskustelua ja lisätietoja V6 ja V8 cumminseista: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=387

On muuten kokoisekseen kevyt, 550 kg. Valmet 611 painaa noin 600 kg.

Cumminsin vinkkeliä on ollut myös sisuissa, ukko-kontiossa. Harvinainen malli tosin. Tuossa ääniä siitä, en vaan muista mikä kokoinen kone tuo on:
http://www.youtube.com/watch?v=qH5fsdBIXWo
Vastaa lainaten
  #222  
Vanha 02.05.2010, 18:09
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Mites GAZ 66, kun muistelen armeijassa sorapihalla kurvaillessa kovasti nykimällä juputtaneen taka-aksilan. Tuomittiin perässä olevan jonkin sortin automaattilukon, joka siellä poksutteli. Olimmeko väärässä?
Käsittääkseni ei ole lukkoja kuin ovissa. Mutta ZAU tämän tietäisi varmasti, hänellä niitä on.
Vastaa lainaten
  #223  
Vanha 02.05.2010, 19:23
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

On se hienoa et keskuudessamme on näistä kapistuksista tietäviä moottori guruja. Kiitokset.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #224  
Vanha 02.05.2010, 20:11
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Käsittääkseni ei ole lukkoja kuin ovissa. Mutta ZAU tämän tietäisi varmasti, hänellä niitä on.
Muistelisin että takana on joku jousivoimalla oleva kitka eli kaksi aaltomallista levyä jousivoimalla vastakkain siksi nykivä.
Mutta ei ihan varma muisto kun intistä on jo aikaa joskus 80 luvun puolivälissä.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #225  
Vanha 02.05.2010, 21:23
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Vähä off topikkia... Isä ukon kenttä sirkkeli ja melko lopussa oleva majuri, moottorina 6syl customi foordin turbollinen.

http://www.youtube.com/watch?v=443c8wer0lg
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Hiluxi O/M/V Ajoneuvot 2 11.02.2007 13:34
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 10.08.2006 19:59
vanha hiluxi Tekniikka & Jutustelu 2 10.07.2006 10:26
Budjetti akkuvesi? Eskimo Chit-Chat 23 15.03.2006 10:27
M/V: 4x4 Hiluxi -83 akke O/M/V Muut 14 11.04.2005 10:14


Sivu luotu: 16:17 (GMT +2).