Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2010, 15:39
Tikri Tikri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.04.10
Sijainti: Rajaseutu
Viestit: 20
Perusasetus

Ei vie öljyä.Ja oli velmies hoonauksen jälkeen mitannut sylinterit,ei mainittavaa soikeutta.Autolla nyt ajettu reilu 300 km ja käry vain jatkuu.ja aika mainittavan pahana.Mutta todellakin ihme ja kumma,ei savuta!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2010, 16:05
Jouni_S:n Avatar
Jouni_S Jouni_S ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: vesilahti
Viestit: 687
Perusasetus

Seisoko auto kuinka kauan koneremontin aikana?Jos olis dieseli päässyt huonoksi ja sen takia käryttää?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.04.2010, 16:45
Tikri Tikri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.04.10
Sijainti: Rajaseutu
Viestit: 20
Perusasetus

Ei seisonut kuin muutaman viikon.Alan jo epäilemään itse että ei tuurillani ole kohta muuta vaihtoehtoa kuin ottaa kone uudestaan auki ja porauttaa ja uusien mäntien ostoon...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.04.2010, 17:19
Tikri Tikri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.04.10
Sijainti: Rajaseutu
Viestit: 20
Perusasetus

Eli tällaista jälkeä


Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.04.2010, 17:46
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

olikos se että hoonausjälki pitäis olla noin 45astetta. jos on vaakampi kuluttaa herkemmin öljyä, ja jos pystympi ohipuhallus suurempaa.

ajele vaan rauhassa tonni...pari lisää ja mieti vasta sitten uudelleen aukiottoa!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2010, 18:02
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Siellähän on maalailtu hihnapyöriä ja vähän muutakin. Nehän siellä nyt käryää ja käry loppuu ku ruoste valtaa alaa.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2010, 18:07
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 44
Perusasetus

Täydellisen tietämättömyyden suomalla itsevarmuudella sanoisin että lisää kilometrejä koneeseen. Jos ei mene nesteet sekaisin, tai katoa jonnekin eikä kuulu kilinöitä koneesta niin kovaa ajoa vaan. Haju poistuu aikanaan ja jos ei niin sitten kone auki. Mutta jos muita oireita niin ota auki samantien.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.04.2010, 22:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.092
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tikri Näytä viesti
Ei vie öljyä.Ja oli velmies hoonauksen jälkeen mitannut sylinterit,ei mainittavaa soikeutta.Autolla nyt ajettu reilu 300 km ja käry vain jatkuu.ja aika mainittavan pahana.Mutta todellakin ihme ja kumma,ei savuta!
Joku nyt ei tässä yhtälössä natsaa... Ei savuta, ei kuluta öljyä, mutta käryää. Eiköhän se kohta ala tikussa näkymään että öljyä kuluu, eihän se savu ilmasta tule, jotain palaa. Tässä tapauksessa varmaankin sitten öljyä. Mitäs lientä öljyksi on laitettu? Kokeiles aluksi vaihtaa jotain aivan toisentyyppistä öljyä, vaikka jotain yksaste 30W. Kesähän tässä on jo tulossa, ajelet tolla koneen sisään niin eiköhän se oo siinä. Jos ei tollasella paksulla kesäöljyllä käry vähene, niin johan on kumma.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.04.2010, 14:56
Tikri Tikri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.04.10
Sijainti: Rajaseutu
Viestit: 20
Perusasetus

Nyt kävi yhtälö toimimaan!Mutta ei positiivisesti.Reilu mittatikun väli öljyä satasella,sinistä savua käynnistettäessä,ei lämpösenä.Ja alussa ei mitään,pahenee koko ajan joten ajokilometrien lisäämisen en usko parantavan tilannetta...Hermot meni....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.04.2010, 15:17
Tikri Tikri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.04.10
Sijainti: Rajaseutu
Viestit: 20
Perusasetus

Entäs hei...Tuli mieleen.Ohjekirja antaa öljyntäyttömääräksi 5,8 litraa.Velmies asentaessaan konetta ihmetteli kun ei 6 litraa riitä ja laittoi 7.Ja vielä jäi vajaaksi.Nyt sitten ku itse laitoin öljymäärän täyteen niin alkoi myös sinistä savua tulla.Öljytikun putki oli kuulemma taipuillut asentaessa,joten olisiko mahdollista että tikku näyttää nyt väärin ja kun koneessa on liikaa öljyä se puskee sen väkisin pois???
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.04.2010, 15:40
mappe4x4 mappe4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 11
Perusasetus

paljon mahdollista. yleensä syy ja seurauskin löytyy ku vetää mietintä myssyn tarpeeksi syvälle päähän
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.04.2010, 21:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Toyota 2L dieselin akilleen kantapää


No, tämä öljysuihkujen venttiilien jousien katkeaminen (mm. 2L srj.) on kyllä jo moneen kertaan kerrottu,
mutta jankataan vielä: Se mäntien öljyjäähdytyksen suihkuputken kiinnitysruuvi ei ole pelkkä passiivinen
osa, siinä on jousikuormitteinen venttiili, joka päästää mäntien jäähdytykseen (ja mm.mäntien voiteluun...)
öljysuihkun kun öljynpaine ylittää rajan (ulkomuistista suuruusluokkaa.1,5 kg/cm2).

ja kun esim. 1. ja 3. sylinteristä k.o jousi on poikki, niin tyhjäkäynnillä esim. 0,4kg paineilla 1. ja 3. sylinteri
ui öljyssä, vastaavasti 2. ja 4. saa voitelua vaan 0,4kg paineella kampiakselin kaulalta.

Jos k.o kone on juuri rempattu,( ja sitä sisäänkäytetään tyhjäkäynnillä,) niin odotettavissa ongelmia.

Olen aiheesta kirjoittanut jo aiemmin, mutta olenko ainut joka k.o ongelmaan on törmännyt?

JOTEN: jos joku on tutkinut noita -80 luvun tojotien paineventtiilien kuntoa, vois vaikka pistää yv
(jos k.o ongelma rajoittuu vain ouluun)

p.s sama venttiili hdj-80 ja siinä ei ole minulle ilmennyt ongelmia.

-jari-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.04.2010, 22:36
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

samat mulla..


mul on kans täysremppa meneillään saman moiseen pahkaan,saa nähä mitä siit tulee. Nii,se viel et onhan se öljyn paluu turbolta riittävän sutjakka? Ainaki semmonen 12mm reikä pitää olla letkussa ja esteetön lorina öljypohjaan. Jos ei oo ni tunkee öljyn turbon tiivisteistä pakoputkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vetopyörästö-öljyn käry pajerossa? KooJii Tekniikka & Jutustelu 13 28.03.2005 11:45
Paha olo mika Kysy MäIteltä 4 17.05.2003 03:07
Paha Spyde Lars Cooking & Food 0 08.03.2002 10:10
Unix on Paha! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:34
Paha olut Lars Oluet 0 22.09.2001 12:38


Sivu luotu: 20:04 (GMT +2).