![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ei vie öljyä.Ja oli velmies hoonauksen jälkeen mitannut sylinterit,ei mainittavaa soikeutta.Autolla nyt ajettu reilu 300 km ja käry vain jatkuu.ja aika mainittavan pahana.Mutta todellakin ihme ja kumma,ei savuta!
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Seisoko auto kuinka kauan koneremontin aikana?Jos olis dieseli päässyt huonoksi ja sen takia käryttää?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ei seisonut kuin muutaman viikon.Alan jo epäilemään itse että ei tuurillani ole kohta muuta vaihtoehtoa kuin ottaa kone uudestaan auki ja porauttaa ja uusien mäntien ostoon...
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Eli tällaista jälkeä
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
olikos se että hoonausjälki pitäis olla noin 45astetta. jos on vaakampi kuluttaa herkemmin öljyä, ja jos pystympi ohipuhallus suurempaa.
ajele vaan rauhassa tonni...pari lisää ja mieti vasta sitten uudelleen aukiottoa! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Siellähän on maalailtu hihnapyöriä ja vähän muutakin. Nehän siellä nyt käryää ja käry loppuu ku ruoste valtaa alaa.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Täydellisen tietämättömyyden suomalla itsevarmuudella sanoisin että lisää kilometrejä koneeseen. Jos ei mene nesteet sekaisin, tai katoa jonnekin eikä kuulu kilinöitä koneesta niin kovaa ajoa vaan. Haju poistuu aikanaan ja jos ei niin sitten kone auki. Mutta jos muita oireita niin ota auki samantien.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Joku nyt ei tässä yhtälössä natsaa... Ei savuta, ei kuluta öljyä, mutta käryää. Eiköhän se kohta ala tikussa näkymään että öljyä kuluu, eihän se savu ilmasta tule, jotain palaa. Tässä tapauksessa varmaankin sitten öljyä. Mitäs lientä öljyksi on laitettu? Kokeiles aluksi vaihtaa jotain aivan toisentyyppistä öljyä, vaikka jotain yksaste 30W. Kesähän tässä on jo tulossa, ajelet tolla koneen sisään niin eiköhän se oo siinä. Jos ei tollasella paksulla kesäöljyllä käry vähene, niin johan on kumma.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nyt kävi yhtälö toimimaan!Mutta ei positiivisesti.Reilu mittatikun väli öljyä satasella,sinistä savua käynnistettäessä,ei lämpösenä.Ja alussa ei mitään,pahenee koko ajan joten ajokilometrien lisäämisen en usko parantavan tilannetta...Hermot meni....
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Entäs hei...Tuli mieleen.Ohjekirja antaa öljyntäyttömääräksi 5,8 litraa.Velmies asentaessaan konetta ihmetteli kun ei 6 litraa riitä ja laittoi 7.Ja vielä jäi vajaaksi.Nyt sitten ku itse laitoin öljymäärän täyteen niin alkoi myös sinistä savua tulla.Öljytikun putki oli kuulemma taipuillut asentaessa,joten olisiko mahdollista että tikku näyttää nyt väärin ja kun koneessa on liikaa öljyä se puskee sen väkisin pois???
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
paljon mahdollista. yleensä syy ja seurauskin löytyy ku vetää mietintä myssyn tarpeeksi syvälle päähän
|
|
#12
|
|||
|
|||
Toyota 2L dieselin akilleen kantapää
No, tämä öljysuihkujen venttiilien jousien katkeaminen (mm. 2L srj.) on kyllä jo moneen kertaan kerrottu,
mutta jankataan vielä: Se mäntien öljyjäähdytyksen suihkuputken kiinnitysruuvi ei ole pelkkä passiivinen osa, siinä on jousikuormitteinen venttiili, joka päästää mäntien jäähdytykseen (ja mm.mäntien voiteluun...) öljysuihkun kun öljynpaine ylittää rajan (ulkomuistista suuruusluokkaa.1,5 kg/cm2). ja kun esim. 1. ja 3. sylinteristä k.o jousi on poikki, niin tyhjäkäynnillä esim. 0,4kg paineilla 1. ja 3. sylinteri ui öljyssä, vastaavasti 2. ja 4. saa voitelua vaan 0,4kg paineella kampiakselin kaulalta. Jos k.o kone on juuri rempattu,( ja sitä sisäänkäytetään tyhjäkäynnillä,) niin odotettavissa ongelmia. Olen aiheesta kirjoittanut jo aiemmin, mutta olenko ainut joka k.o ongelmaan on törmännyt? JOTEN: jos joku on tutkinut noita -80 luvun tojotien paineventtiilien kuntoa, vois vaikka pistää yv (jos k.o ongelma rajoittuu vain ouluun) p.s sama venttiili hdj-80 ja siinä ei ole minulle ilmennyt ongelmia. -jari- |
|
#13
|
|||
|
|||
samat mulla..
mul on kans täysremppa meneillään saman moiseen pahkaan,saa nähä mitä siit tulee. Nii,se viel et onhan se öljyn paluu turbolta riittävän sutjakka? Ainaki semmonen 12mm reikä pitää olla letkussa ja esteetön lorina öljypohjaan. Jos ei oo ni tunkee öljyn turbon tiivisteistä pakoputkeen.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Vetopyörästö-öljyn käry pajerossa? | KooJii | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.03.2005 11:45 |
| Paha olo | mika | Kysy MäIteltä | 4 | 17.05.2003 03:07 |
| Paha Spyde | Lars | Cooking & Food | 0 | 08.03.2002 10:10 |
| Unix on Paha! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:34 |
| Paha olut | Lars | Oluet | 0 | 22.09.2001 12:38 |