![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä saat, olettaen, että kärry tyhjänä ei paina yli 2000 kg. ![]()
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Korttia kun päivitin viime vuonna inssi sanoi ainaskin että katsotaan kokonainmassan mukaan. Veturi 3380 kg ja kärryn maksimi massa kuormattuna 3500 kg sanoi ettei saa vetää laillisesti edes tyhjänä
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hep,
Aken sivulla puhutaan kokonaismassasta, samoin finlexistä bongattuna ajokorttiasetuksessa, joten noista päättelisin että nimenomaan kokonaismassa ratkaisee, eikä siis saa tyhjänäkään vetää... ---------clip http://www.ake.fi/AKE/Ajokortit_ja_t...rttiluokat.htm ---------- ESIMERKKEJÄ B- JA BE-LUOKAN AJONEUVOYHDISTELMISTÄ B-LUOKAN AJOKORTTI:
· B-luokan vetoauton kokonaismassa ei saa ylittää 3500 kg · Hinattavan ajoneuvon kytkennästä annetut säännökset voivat rajoittaa sallittuja enimmäismassoja. · Tarkemmat tiedot sallituista kytkentämassoista on yleensä merkitty ajoneuvon rekisteriotteeseen. ---------end clip ---------------------- Sam |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja prskule nin. Seison korjattuna :-)
Eli luin Jappen alkuperäisen kysymyksen huonosti, tai ymmärryspuolessa on vikaa, mutta asiahan lienee juuri siten kuin herrat Stade ja Sutsu edellä esittivät. Pahoittelen sisälukutaidottomuuttani. Sam |
#6
|
|||
|
|||
![]() Tyytyväisyys kärrylakiin?
Enpäs viitsinyt aiheesta aloittaa uutta threadia joten heitän täällä semmoisen kevyen kysymyksen ilmoille kuin että, ollaanko sitä tyytyväisiä Suomessa oleviin peräkärry tai niiden vetoon liittyviin lakipykäliin?
Kun lähes jokaisella autoilu sivustolla on aiheeseen liittyvää keskustelua, lähinnä muodossa saanko vetää jne, jotenki tuntuu että jotain vikaa laissa on koska siitä niin paljon vääntöä löytyy foorumeilta, sekä tuntuu että läheskään kaikki poliisitkaan eivät ole perillä näistä asioista. Toki tämä on niille helppoa joilla löytyy kortista c1e tai ISO EEE, sekä todella iso auto tai auto joka mahdollistaa ison kärryn vedon, esim helpottaisko se ollenkaan jos ei tuijotettaisi niitä lukuja mitä papereissä seisoo vaan että mentäs niiden todellisten painojen mukaan? Esim tilanne nyt: henkilöauton jonka suurin sallittu peräkärryn kokonaismassa 1700kg, niin tuon auton perään ei saa laittaa edes tyhjänä 1750 kilon kokonaismassan kärryä jonka oma paino olisi vaikka 500kg. Olisiko parempi jos tilanteessa mentäisiin todellisten painojen mukaan, eli voisit laittaa tuon kärryn perään jos sen todellinen paino ei ylitä auton papereissa lukevaa 1700kiloa? Mitkä tässä olisi niitä negatiivisiä puolia? Ajan tällä keskustelun avauksella sitä takaa että aina autofoorumeilla purnataan joko autorakentelun hankaluutta suomessa tai näitä kärryjuttuja, mutta eteneekö asiat? Jos niissä olisi viilausta niin voisiko niistä kertoa tuonne "ylemmäs" eli päättäjille? Varmaan täällä offipuolellakin on asioita jotka rajoittaa rakentelua, vaikka siitä ei olisi mitään vaaraa liikenneturvallisuudelle? T:Ämpee |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hmm, melkein 300 kertaa tämä topicci katsastettu sen jälkeen kun yllä olevan viestin lähetin mutta yhtään vastausta ei ole tullut, no kaippa asiat sitte on kärrypuolella ja auto rakentelussa ihan hyvällä mallilla.
Sorry, my mistake. T:ämpee |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssi hirven vedon apuna jahtihommissa? | Terraario | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2010 09:36 |
Myydään Explorer -95 -99 4- vedon askelmoottori | Timppis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.11.2008 20:56 |
Laillisuus | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.11.2008 11:59 |
Omavalmistevalojen laillisuus??? | veejii | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.06.2005 20:28 |
Wranglerin 4 vedon kytkentä | EPO | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.01.2005 15:09 |